Dieta Ayurvedica – mentine-ti echilibrul

Timp estimat de citire2 minute, 39 secunde

Modul cum mancam se reflecta in modul cum aratam. Daca atunci cand mancam resimtim un dezechilibru emotional, alimentele pot dezechilibra organismul. Daca mancam repede sau prea mult, digestia se realizeaza mai greu, iar acest lucru ne poate predispune bolilor.

In conformitate cu principiile Ayurveda, cea mai veche stiinta de vindecare, ce isi are originile in India, fiecare om are un echilibru al sau, exista o armonie intre spirit, trup si univers. Corpul uman este considerat un tot care trebuie vindecat, indiferent daca este afectata doar o parte a acestuia. Dieta este unul din elementele principale ale ayurvedicului, si pentru a atinge acest echilibru, inteleptii vindecatori din India au individualizat modul de alimentatie in functie de varsta, sex, rezistenta organismului si nivelul toxinelor din corp. De asemenea, locul unde sta o persoana, precum si anotimpul au un rol in alegerea alimentatiei acesteia. Totusi, pe langa acest mod de a individualiza modul de alimentatie pentru a crea acel echilibru, sunt unele principii general valabile, care trebuie urmate de cei care au un mod de viata ayurvedic.

Fiecare masa trebuie sa contina alimente cu toate cele sase gusturi

In ayurveda, alimentele sunt impartite dupa gust: dulce, acru, sarat, amar, iute, astringent si includerea fiecareia dintre ele in alimentatie echilibreaza apetitul si digestia. Tendinta noastra, a tuturor, este sa mancam mai mult dulce, acru si sarat. Din categoria legumelor proaspete puteti alege chimenul sau morcovul pentru gustul dulce, lamaile proaspete pentru gustul acru, cicoarea pentru gustul amarui, ridichile, ghimbirul pentru gustul iute si varza pentru gustul astringent.

Alegeti alimente cu toate proprietatile fizice 

De asemena, fiecare masa trebuie sa contina alimente grele sau usoare, uscate sau lichide, calde sau reci. Un meniu echilibrat trebuie sa contina alimente din fiecare categorie.

Savurati alimentele „sattvic”

Veti dobandi o extraordinara claritate a mintii, echilibru emotional, un veritabil ajutor in functionarea armonioasa a mintii si spiritului. Alimente „sattvic”: migdalele, orezul, mierea, fructele proaspete dulci, fasolea usor digerabila, salatele stufoase. Secretul este ca toate aceste alimente sa fie consumate in stare proaspata.

Spuneti DA alimentelor naturale, proaspete, de sezon

Fructele sunt foarte des intalnite in retetele ayurvedice, proprietatile energetice ale acestora transformandu-le in alimente indispensabile.

Afine – imbunatatesc vederea nocturna
Ananas – nutritiv si vitaminizant
Banane – tonic regenerator
Caise – bogate in vitamina A, o buna sursa de calciu si fier
Capsuni  – aperitiv
Cirese – tonic digestiv
Coacaze – antianemice
Curmale – nu au colseterol si sunt o bogata sursa de fibre
Ghimbir – bun digestiv
Mango – regenerator si afrodisiac
Nuca de cocos – racoritor
Papaya  – armonizator
Pepene galben – hranitor
Pere – contin fosfor si vitamina A
Prune – tonic intestinal
Smochine – sursa de fier, calciu si fosfor
Stafide – tonic intestinal, vitaminizant

Alternati meniurile si experimentati cat mai multe alimente
Consumati in voie: cereale integrale, linte, legume, fructe, produse lactate, alune, condimente sau apa pura. Le puteti combina cum doriti! Condimentele si plantele sunt recunoscute pentru capacitatea lor de a imbunatati digestia, precum si de a curata organismul de toxine. Plantele proaspete, precum menta, se adauga atunci cand mancarea este aproape gata, cu putin inainte de a fi servita. Putin ghimbir proaspat si putina lamaie cu 30 minute inainte de masa favorizeaza digestia.

Lucia Comanescu
Nota pentru articolul «Dieta Ayurvedica – mentine-ti echilibrul»:0.00/ 5 (0 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F