Cura cu macese, un mare plus pentru sanatate si silueta

Timp estimat de citire2 minute, 50 secunde

Cunoscute mai degraba ca remediu in caz de raceala, anemie sau astenie, macesele se dovedesc a fi un aliat de nadejde si in lupta cu kilogramele in plus. Cu un continut impresionant de vitamine, minerale esentiale si compusi bioactivi cu rol antioxidant, depurativ si antiinflamator, aceste fructe de padure faciliteaza eliminarea substantelor nocive din organism si, cel mai important, inhiba procesul de depunere a tesutului adipos.

Utilizate din cele mai vechi timpuri in diverse scopuri terapeutice, deloc putine la numar, macesele s-au ales, in cele din urma, cu titlul magulitor de panaceu. Sunt indicate mai ales pentru stimularea imunitatii, accelerarea producerii de globule rosii, fixarea calciului in oase, reglarea digestiei, a proceselor metabolice si asigurarea bunei functionari a organelor interne.

Izvor natural de substante benefice

Macesele au multiple efecte pozitive asupra sanatatii, gratie unei colectii inegalabile de compusi activi cu valoare inestimabila pentru organismul uman. Ele sunt o sursa excelenta de vitamine (C,A, B1, B2, B3, B5, K, E, P), minerale si oligoelemente (calciu, magneziu fier, potasiu, fosfor, mangan, seleniul, zinc), polifenoli, antociani, bioflavonoide, pectine si acizi. „Toate aceste substante le fac sa fie de un real folos in curele de slabire. Pentru ca au proprietati detoxifiante si diuretice, macesele ajuta la eliminarea apei in exces din tesuturi, ca si a toxinelor acumulate. De asemenea, ele intensifica metabolizarea grasimilor, iar proprietatile antioxidante se opun actiunii nocive a radicalilor liberi asupra organismului, facilitand procesele de ardere si eliminare a rezervelor adipoase”, a explicat dr. Ruxandra Constantina, medic specialist in medicina de familie si apifitoterapie, de la Medica RD Esthetic, din Bucuresti.

Grabesc digestia si tin poftele sub control

Macesele participa la ofensiva contra kilogramelor nedorite si deoarece au darul de a stimula secretia si excretia de bila, imbunatatind astfel digestia. Tot ele regleaza tranzitul intestinal, previn si trateaza constipatia si impiedica procesul de depunere a grasimii in organism, fapt ce duce la reducerea valorilor colesterolului din sange. „Efectele benefice o au si in ceea ce priveste concentratia glucozei sanguine; ajuta la stabilizarea glicemiei, evitand variatiile acesteia, ceea ce impiedica aparitia acelor stari de foame intensa, de pofta de dulce”, a subliniat apifitoterapeutul. Medicul a mai adaugat ca datorita efectelor lor tonice, energizante, revigorante, anxiolitice si de echilibrare la nivel emotional, macesele ofera organismul o sustinere nepretuita in cadrul dietelor de slabire, atat in plan fizic, cat si psihic.

Cum se tine cura cu macese

Pentru a te bucura de efectele benefice enumerate mai sus, dr. Ruxandra Constantina recomanda consumul ceaiului de macese (500 ml-1l /zi, timp de 30-45 zile), care poate fi preparat sub forma de:

  • infuzie combinata – se macereaza 4-5 linguri de pulbere de macese (fara seminte), in 250 ml de apa rece, timp de aproximativ 8 ore, dupa care lichidul se filtreaza si se lasa deoparte; planta ramasa dupa filtrare se fierbe timp de 2-3 minute in alte 250 ml apa, dupa care se lasa la racit; se amesteca cele doua extracte rezultate, iar lichidul rezultat se administreaza pe parcursul zilei.
  • infuzie simpla – se toarna o 1 cana de apa clocotita peste 1 lingura de fructe uscate zdrobite sau 2 linguri de fructe proaspete; se lasa la infuzat 15 minute, dupa care lichidul strecurat se bea caldut.

„Si sa nu uitam ca o cura de slabire eficienta inseamna, pe langa consumul de ceai de macese, si o dieta adecvata plus activitate fizica!”, a punctat medicul.

Atentie: semintele (in special perisorii) pot provoca persoanelor sensibile reactii alergice severe, inclusiv crize de astm bronsic.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu