Cum slabesti la 30, 40 si 50 de ani

Timp estimat de citire5 minute, 13 secunde

Urmezi tot felul de diete, insa fara niciun rezultat? Te intrebi unde gresesti? La vremuri noi, obiceiuri noi! Odata ce inaintezi in varsta, metabolismul scade si arderile incetinesc. Iata de ce, dupa fiecare decada, dieta trebuie adaptata varstei.

Afla cum poti pierde in greutate odata ce inaintezi in varsta, la 30, 40, si 50 de ani.

Fara o dieta echilibrata si un program de odihna bine stabilit, degeaba duci o lupta impotriva kilogramelor! Daca te-ai decis sa aduci o schimbare in stilul tau de viata, atunci trebuie sa renunti la carbohidratii si grasimile consumate in exces. Acestea nu fac altceva decat sa-ti „saboteze” organismul. Asa apar depozitele de grasime (de tesut adipos, cum le spun nutritionistii) din jurul taliei, coapselor si bratelor. Mai mult, la 30, 40 si 50 de ani nivelul hormonal, sistemul digestiv si starea de sanatate sunt in continua schimbare. Iata de ce, un plan alimentar corespunzator varstei iti poate aduce multe beneficii. Nu numai ca vei putea „topi” circa doua kilograme intr-o saptamana, dar vei avea si o stare generala mai buna! Rezultatele sunt garantate, sfaturile sunt usor de aplicat si nu vizeaza infometarea!

Bine de stiut, la orice varsta!

Indiferent de varsta, tine cont de marimea portiilor. De asemenea, dieta fara sport nu exista, asa ca 25-30 de minute de exercitii cardio pe zi te vor ajuta sa slabesti eficient si sanatos. Si inca ceva! Stai departe de bauturile carbogazoase, semipreparate, muraturi, dressing-uri, snacks-uri, chips-uri si dulciuri. Bea doi litri de apa pe zi (te ajuta sa elimini toxinele si sa previi excesele alimentare). Nu sari peste micul dejun oricat de grabit ai fi. La serviciu, consuma doar mancare pregatita de acasa. Daca nu ai timp sa gatesti, atunci mananca de la cantina doar mancaruri dietetice.

Profil: 30 de ani – regim bogat in proteine

Studii recente demostreaza ca femeile de 25-30 de ani, care au o relatie stabila de mai mult de sase ani, se ingrasa mai mult decat femeile singure. Motivul? Nivelul adrenalinei (un inhibitor al apetitului) este cu mult mai scazut decat la inceputul relatiei. Situatia devine un  pic mai delicata dupa casatorie, cand femeile acumuleaza si mai multe kilograme. Vinovat mai este si programul alert de la serviciu si de acasa, care te impinge in „ghearele” alimentatiei nesanatoase (fast-food, produse de patiserie, snack-uri…). Sa nu ne amintim de acele kilograme in plus pe care le-ai luat in sarcina si oricat te-ai straduit, nu ai reusit sa le dai jos. Nu te impacienta! Iti poti recapata formele mult dorite daca tii cont de urmatorul plan de nutritie. Alimentele sunt la alegere.

Mic dejun

– 1 ceasca de cafea sau 1 ceasca de ceai neindulcite

– 60 g paine din cereale integrale la alegere (de secara, graham, integral cu seminte) sau biscuiti integrali fara zahar  sau 10 g unt, 2 lingurite cu dulceata

– 200 ml iaurt/lapte degresat sau 100 g branza de vaci degresata

– 1 fruct la alegeresau o cana de compot de fructeneindulcit.

Pranz

– 100 g de carne la cuptor sau la gratar de pui/vita/peste sau 100 g soia fiarta la alegere, cu doua linguri de ulei de masline, de rapita sau de nuci la alegere sau 150 g legume crude sau fierte la alegere, 60 g paine din cereale integrale, 200 ml lactate degresate la alegere, 1 fruct la alegere.

Cina

– 50 g carne la cuptor (cu 2 linguri de ulei presat la rece) sau la gratar, 50 g legume fierte sau la cuptor sau 200 ml lactate degresate, 1 fruct la alegere.

Profil: 40 de ani – un program alimentar mai riguros

La 40 de ani, cu slabitul nu-i de gluma. Arderile devin mai lente, de aceea portiile de carne cu legume la o masa nu trebuie sa depaseasca 200 g (la cina, nu mai mult de 150 g). Mai mult, odata ce copiii si-au castigat independenta, esti tentata sa stai mai multe ore la serviciu. Acasa, mananci pe fuga si la serviciu preferi sa frecventezi cantina. Iata ce alimente poti consumaca sa slabesti.

Mic dejun

– 1 ceasca de cafea sau 1 ceasca de ceai fara zahar, 60 g paine integrala la alegere (de secara, graham, integral cu seminte), 10 g unt

– 1 ou fiert tare sau 2 feliute de sunca sau 100 g branzeturi degresate, 60 g paine integrala la alegere, 1 ardei gras sau un castravete mic, 1 fruct la alegere.
Gustare la-ndemana sau…

– 80 g paine integrala, 10 g unt, 100 g carne (muschi presat, jambon, sunca cruda) sau ton la conserva in sos propriu (fara ulei) sau 1 ou fiert, 100 g salata de cruditati, 30 g branza degresata, 1 fruct sau o cana de compot neindulcit.

… pranz la cantina

– o salata de cruditati cu ulei de masline, otet sau zeama de lamaie, 70 g carne de pui sau de peste la gratar sau la cuptor

– 150 g legume la alegere pregatite la gratar, la cuptor sau la abur, un castronel cu salata de fructe.

Cina

– o salata de cruditati cu ulei de masline, otet sau zeama de lamaie, 100 g carne slaba la gratar sau la cuptor, 50 g legume fierte (fara cartofi, mazare, fasole sau linte), 1 fruct la alegere.

Profil: 50 de ani – o dieta bogata in calciu

Odata cu instalarea menopauzei, organismul este predispus ingrasarii. In plus, acum pot debuta afectiunile de natura hormonala (hipo- si hipertiroidie), osteoporoza, bolile articulare si cele cardiovasculare. De aceea, este bine ca in fiecare an sa-ti faci analize de sange. Daca iti ies bune, atunci poti sa tii dieta. Iata ce alimente trebuie sa consumi astfel incat sa te mentii in forma. Si inca ceva! Dupa o saptamana de regim vei observa ca celulita si colaceii de pe abdomen se vor estompa gratie alimentelor bogate in calciu (acesta intensifica arderea grasimilor).

Mic dejun

– 200 ml iaurt/kefir/sana/lapte batut la alegere cu 2 linguri de cereale integrale/muesli sau 2 biscuiti integrali sau1 pahar cu suc de citrice la alegere sau un fruct, 1 felie de paine integrala cu branza de vaci si un castravete sau doua-trei ridichi.

Pranz

– 1 bol de salata de cruditati, 100 g carne slaba pregatita la cuptor sau la gratar la alegere, 100 ml iaurt sau 50 g branza nesarata, 150 g de legume sarace in carbohidrati (fara orez alb, paste, linte, fasole, mazare, cartofi), 60 g paine integrala, un fruct la alegere (ananasul si grepfruitul echilibreaza colesterolul) sau o cana de compot neindulcit.

Cina

– 1 supa de legume sau 150 g peste la alegere cu o salata de cruditati, 150 ml iaurt, 100 g branza degresata cu o felie de paine integrala, 1 fruct la alegere.

Elisabeta Cosmescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu