Cum sa-ti mentii buna-dispozitie in zilele reci

Timp estimat de citire4 minute, 7 secunde

Daca vara vine la pachet cu dor de duca si pofta de viata, ei bine, toamna este o cu totul alta poveste. De cate ori nu ti s-a intamplat ca, odata cu instalarea sezonului rece, sa-ti piezi cheful de a mai merge la sala sau de a urma o dieta saraca in calorii? Pentru a-ti mentine corpul in forma maxima, invata sa zambesti mai des si sa te bucuri mai mult de viata, indiferent de anotimp.

Motivatia este data de un cumul de factori, dintre care starea de energie si buna-dispozitie sunt, pentru cei mai multi dintre noi, cele mai importante argumente pentru a ne trezi de dimineata si a continua o dieta sau pentru a merge la sala seara, dupa serviciu. Chiar daca se intuneca mai devreme si avem parte de mai putine ore de soare, asta nu inseamna ca trebuie sa ne inchidem in casa si sa ne uitam la televizor, nu-i asa?

Toamna joaca feste starii tale de spirit? Exista remedii!

„Lumina solara este cea care duce la cresterea productiei de hormoni de care depinde starea ta de bine. De aceea, sezonul rece poate aduce melancolie, tristete sau deprimare. Depresia sezoniera, asteniile autumnale si melancolia sunt studiate in literatura de specialitate si implica stari de spirit negative, predominate de tristete, pesimism, descurajare. In fazele lor mai avansate, se pot manifesta printr-o diminuare a interesului fata de munca, familie sau relatia de cuplu. In tabloul lor mai pot intra oboseala fizica si psihica aproape permanenta, pierderea sau exacerbarea poftei de mancare, insomnie, dorinta de a dormi cat mai mult, cat si un libidou scazut”, ne-a spus psihologul Victor Toriani Gabriel Gorea.

Cati dintre voi v-ati regasit in randurile de mai sus? Cu siguranta, nu putini. Este bine totusi sa stii ca exista solutii rapide care tin de stilul de viata si de alimentatie, ce te fac sa te simti mai bine imediat. Atitudinea joaca rolul principal in aceasta ecuatie si este esential sa gandesti pozitiv si sa vezi mereu partea plina a paharului. Haideti sa descoperim impreuna ce putem face!

  • Chiar daca afara este frig, petrece cat mai mult timp afara, la soare, in zilele care iti permit acest lucru. Efectul luminii naturale este important!
  • Dieta este un alt factor de care e bine sa tii cont in aceasta perioada. Este normal sa simti nevoia sa mananci alimente mai grase, mai grele, dar nu renunta la orice reguli pe care le aplici in restul anului. Un aport de suficiente vitamine si minerale este de un real ajutor si, daca nu ai un regim complex, poti apela cu incredere la suplimente alimentare (vitamina D3 in special, pentru ca nivelul de vitamina D3 din organism este direct proportional cu timpul petrecut afara, la soare, iar lipsa ei provoaca, printre altele, si astenie).
  • Alimentele „fericirii” nu ingrasa! In sezonul rece, mizeaza pe alimentele care iti aduc energie, fara sa contina multe calorii: ceai verde, ceai negru, cacao, ghimbir, miere, orez, usturoi, dovleac si merisoare deshidratate. Nu te pacali cu bauturi carbogazoase si sucuri in exces!
  • Mobilizeaza-te sa faci miscare de cel putin trei ori pe saptamana. Regula asta veche si bine stiuta iti aduce energie, o stare generala buna si, bineinteles, musculatura frumoasa si tonifiata. Nenumarate studii au aratat, de-a lungul timpului, ca sportul este printre cele mai bune remedii impotriva starilor depresive si melancolice.
  • Aromoterapia nu s-a inventat degeaba, asa ca ce mai astepti ca sa te bucuri de efectele terapeutice ale unor extracte din flori si plante? Un sapun sau un gel de dus aromat, un ulei esential pe care il picuri in lampa de aromoterapie sau o crema pentru masaj parfumata iti vor face bine intr-o dimineata friguroasa sau dupa o zi obositoare. Aromele energizante sunt in special cele de citrice (portocala, grapefruit, lamaie), iar printre cele antistres se numara scortisoara, lavanda si… ciocolata.
  • Infrumuseteaza spatiul in care traiesti zi de zi, adaugand un strop de culori dinamice in casa ta, dar si la birou. O vaza cu flori colorate (chiar daca nu sunt naturale), un calendar cu peisaje frumoase, o patura in culori sau o nuanta noua pe unul dintre pereti iti pot influenta starea de spirit in bine. Inconjoara-te cu obiecte frumoase si energie pozitiva, oriunde te-ai afla!

SFATUL PSIHOLOGULUI: „Pastreaza legatura cu grupurile de prieteni si incearca sa nu renunti la activitatile pe care le faceai in mod curent. Dinamica sociala, umorul, sentimentele de dragoste si prietenie ajuta mult la pastrarea unui tonus optim. Apeleaza la consiliere psihologica pentru a te intelege mai bine si pentru a rezolva probleme care nu iti “dau pace”. Anotimpul rece este un bun prilej in care sa schimbi nu doar garderoba, ci si modul in care te poti bucura de viata. Toate asezonate cu incredere si o buna parere despre tine vor face din sezonul rece un bun sfetnic si un prilej sa “asezam” ce am cules, trait si experimentat in sezonul estival.”

Raluca Baciu

Consultant de specialitate: Psiholog Victor Toriani Gabriel Gorea, Regina Maria

Nota pentru articolul «Cum sa-ti mentii buna-dispozitie in zilele reci»:5.00/ 5 (1 vot)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F