Cum sa slabesti fara sa faci vergeturi

Timp estimat de citire3 minute, 9 secunde

Aparitia vergeturilor in timpul sau dupa curele de slabire este ca o loterie: daca predispozitia genetica ti-e favorabila, poti sa scapi fara. Daca nu, te poti alege cu piele brazdata pe coapse, pe burta, pe brate sau pe sani, iar sa elimini definitiv aceste semne este o misiune aproape imposibila.

Desi tentatia de a slabi mult si repede e uriasa, incearca sa gandesti pe termen lung: pe langa riscul de a pune la loc kilogramele pierdute rapid si acela de a-ti compromite sanatatea, curele de tip fulger te vor lasa cu zone brazdate de vergeturi. Cea mai importanta metoda de a reduce la maximum riscul aparitiei acestora este aceea de a alege metode de slabit lente, pentru ca pielea sa aiba timp sa se adapteze la schimbare. E adevarat, nu vei trece brusc la doua numere mai mici la haine, dar nici nu vei cauta disperat creme-minune sau operatii costisitoare cu laser care, oricat de performante ar fi, tot nu vor putea reduce de tot aspectul inestetic.

Ce sunt vergeturile?

Vergeturile sunt efectul ruperii firelor de colagen din derm, iar primul semn care le vesteste aparitia il reprezinta niste dungulite violet, care devin apoi albe. Iata ce poti face in timpul curelor de slabire pentru a reduce riscul aparitiei lor sau pentru a nu se intinde pe suprafete mari de corp:

Alimentatie:

Consuma alimente bogate in proteine (lactate, oua), vitamina C (citrice, morcovi etc.), vitamina E si zinc – acestea stimuland producerea de colagen. De asemenea, vitamina A este importanta, pentru ca repara tesuturile afectate. Cand incep sa apara vergeturile, ajusteaza-ti dieta in asa fel incat sa furnizezi mai multi antioxidanti organismului. Consuma fructe si legume proaspete si, pentru aportul de vitamina A, peste, unt de calitate, organe de animal tanar.

Hidratare:

Ca sa impiedici aparitia vergeturilor, hidratarea cu apa este foarte importanta. In lipsa acesteia, pielea e rigida, uscata, lipsita de elasticitate – exact conditiile propice pentru a aparea leziunile. La fel de importanta este hidratarea externa, prin folosirea cremelor de corp ce contin uree, acid hialuronic, vitamine etc. Foloseste cremele de doua ori pe zi, dimineata si seara, dupa dus.

Sport:

Fie ca esti la dieta sau nu, pentru a preveni aparitia vergeturilor, fa zilnic exercitii usoare de stretching, care ajuta la o buna circulatie a sangelui, confera pielii elasticitate si o tonifica. In plus, musculatura se intareste cu ajutorul acestor exercitii. Pentru vergeturile de pe burta, sunt eficiente abdomenele, ridicarea picioarelor la 45 de grade in timp ce stai pe spate, precum si ridicarea si mentinerea sus a trunchiului in timp ce stai pe burta, cu mainile intinse in fata. Impotriva vergeturilor de pe fese si coapse, sunt utile, pe langa miscarile mentionate anterior, si fandarile. Daca reusesti sa aloci zilnic 25 de minute pentru asa ceva, ai redus considerabil riscurile.

In cazul barbatilor, vergeturile pot fi efectul unui antrenament intensiv, cu greutati, care face ca muschii sa creasca foarte repede. Pentru a evita acest efect, evitati excesul si lasati timp pielii sa se extinda.

Masaj:

In mod ideal, masajul anti-vergeturi trebuie facut inainte de inceperea dietelor si de aparitia primelor semne care indica ruperea pielii. Se face cu creme si uleiuri speciale, iar daca apelezi la specialist, vei avea parte si de tehnici si aparatura complementare. Se folosesc creme si uleiuri de hidratare, cu proprietati care fac pielea elastica si contin antioxidanti. Acest tip de masaj este util si cu cateva luni inaintea unei sarcini, pentru a reduce riscul aparitiei vergeturilor. In ciuda tuturor precautiilor, factorul genetic este esential, iar pielea ar putea sa cedeze pe masura ce sarcina avanseaza.

Vergeturile pot sa apara fara legatura cu slabirea/ingrasarea brusca, cu genetica sau cu deshidratarea pielii in cazul existentei unei afectiuni a glandei tiroide. Daca ti-au aparut vergeturi fara vreun motiv evident, anunta medicul despre acest lucru.

Cristina Olivia Gaburici

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate