Cum poate prea mult sport să vă afecteze în mod negativ viața

Dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva

Timp estimat de citire2 minute, 58 secunde

Efectele pozitive ale sportului asupra întregului organism sunt de necontestat. Totuși, cât de mult este prea mult? Dacă moderația este esențială în toate aspectele vieții, atunci aceasta trebuie să se regăsească și în viața celor care fac sport.

A fi slab este un deziderat atât al femeilor, cât și al bărbaților. Pentru mulți, obsesia unui corp perfect cu o musculatură impecabilă poate să ducă la efectuarea unei activități sportive în mod excesiv. Organismul, indiferent de forma fizică în care se afla, are nevoie de o pauză pentru a se reface. În caz contrar, surmenajul secundar efortului fizic susținut poate să ducă la accidentări.

Moderație în viață, moderație în sport

Sălile de sport sunt permanent pline de oameni care vor să se mențină în formă. Din acest efectiv nu puțini sunt cei care vin aproape zilnic la sală și stau până la ora închiderii. Aceste persoane care uită scopul real al activității fizice vor avea în cele din urmă de pierdut. Dacă ați renunțat la plimbările în aer liber sau la întâlnirile cu prietenii și familia pentru a merge la sală, atunci este clar că sportul și-a pierdut valența pozitivă și a devenit o obsesie pe drumul către o siluetă de invidiat. Primul lucru pe care trebuie să îl înțeleagă orice persoană care se apucă de sport este că uneori și prea multă mișcare poate să dăuneze. Scăderea în greutate și tonifierea celor mai importante grupe musculare nu se pot face în timp record și nici nu trebuie încercat acest lucru.

Epuizarea fizică la sportivi

Chiar și cei mai antrenați sportivi pot suferi de epuizare din cauza efortului fizic prelungit. Dacă vă simțiți obosiți înainte de a începe antrenamentul sau dacă ați suferit o întindere sau chiar o accidentare mai serioasă, recomandarea noastră este de a vă lua o pauză de la activitatea sportivă. Starea de rău, oboseala și durerile musculare sau de oase sunt semne ale corpului de care orice sportiv ar trebui să țină cont. În loc să faceți din sport un aliat al stării de sănătate nu veți face decât să vă puneți în pericol. În plus, dacă vă confruntați cu apatie, lipsa energiei și a poftei de mâncare și tulburări de somn, ar trebui să luați o pauză de la sport pentru a vă recupera.

Sala de sport, a doua casă

Activitatea fizică regulată (2-3 antrenamente pe săptămână) este o modalitate de succes pentru a ține anxietatea și stresul sub control. În pofida acestui lucru, există persoane care petrec mai mult timp în sălile de sport decât acasă. Acest mod de organizare a timpului poate să fie dăunător din foarte multe puncte de vedere. Același lucru poate fi spus și despre cei care, pe lângă sală, mai fac și alte activități fizice. În viața unui om echilibrul general este cel mai important. Toate activitățile unei persoane (de la serviciu, întâlniri cu prieteni și familie și până la incorporarea în rutina zilnică a sportului) trebuie să coexiste într-un echilibru cât mai bun. Orice deviere de la acest comportament, și aici ne referim la persoanele care petrec mai toată săptămâna făcând sport, poate să ducă în timp la oboseală cronică și chiar la afecțiuni osteoarticulare.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar medicina sportiva

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate