Cele mai raspandite 5 sfaturi gresite in diete

Timp estimat de citire3 minute, 31 secunde

In goana dupa silueta ideala, suntem adesea tentati sa cautam scurtaturi si sa aplecam urechea la tot felul de sfaturi care promit rezultate care mai de care mai rapide si spectaculoase. Pe langa faptul ca o buna parte dintre ele sunt neavizate, multe-s si eronate.

Ca sa eviti pierderea de timp si indezirabila trecere printr-un esec dezamagitor, fii mai cu bagare de seama atunci cand iti selectezi sursele de inspiratie si informare. Ca sa facem lucrurile mai simple, iti prezentam mai jos o seama de indemnuri de care e bine sa te tii departe.

Uita de reguli o data pe saptamana

Conceptul de „cheat day” prinde tot mai mult teren, fiind intens vehiculat drept o modalitate de a spune adio rotunjimilor nedorite fara frustrarea generata de pofte. Promotorii lui spun ca daca timp de sase zile mananci ca la carte, in a saptea ai voie sa trisezi si sa te dedai desfatului culinar. In teorie suna bine, in realitate insa iti cam submineaza eforturile si sortii de  izbanda. Din punct de vedere psihologic, ideea de a trisa este complet neproductiva, intrucat creeaza proiectii negative despre alimentatie si sanatate in mintea noastra. Acest mod de a gandi sugereaza ca dieta este mai degraba temporara, si nu una pe care s-o transformi in stil de viata. Asadar, in loc sa exagerezi intr-o singura zi, mai bine rasfata-te in fiecare zi cu moderatie.

Alege mereu versiunile degresate

Aversiunea pentru grasimi din perioada anilor ’90 si 2000 inca mai produce ecouri si multi oameni continua sa creada ca pentru a slabi trebuie sa consumi produse degresate. De fapt, atunci cand scoatem grasimea din alimentatie, tindem s-o inlocuim cu altceva pentru a mentine gustul – de obicei, adaugam mult mai mult zahar sau sare, ceea ce nu-i deloc in avantajul siluetei si nici al sanatatii. Mai mult decat atat, grasimea se dovedeste a fi de ajutor in scaderea ponderala. Un studiu din 2014, aparut in Annals of Internal Medicine, a constatat ca, pe parcursul celor 12 luni de monitorizare, subiectii care au urmat un regim cu continut scazut de carbohidrati au slabit, in medie, cu circa 4 kilograme mai mult decat cei care au tinut diete cu continut redus de grasimi, desi au consumat cu totii un numar similar de calorii.

Consuma 6 mese pe zi

Este considerata a fi o strategie castigatoare impotriva kilogramelor in plus, pe motiv ca, daca imparti in mod egal aportul alimentar pe mai multe mese, controlezi mai bine foamea si slabesti mai usor. Ei bine, nu exista nicio davada certa ca aceasta metoda ar da roade. Prin urmare, nu e cazul sa te complici si sa te fortezi sa mananci atat de des. Pentru o persoana obisnuita, fara probleme de sanatate deosebite, sunt suficiente 3 mese principale si maximum 2 gustari. E mai important ce si cat mananci, nu de cate ori!

O meta-analiza din 2014 publicata in Systematic Reviews a confirmat o data in plus ca, in scaderea ponderala, dieta este mai eficienta decat sportul, iar dieta asociata exercitiilor fizice aduce cele mai bune rezultate.

Detoxifica-te cu sucuri

Pentru a slabi, nu e nevoie sa faci cure cu bauturi dezgustatoare timp de o saptamana si sa suferi de dureri de cap, foame si extenuare. Dincolo de faptul ca organismul nostru are mecanismele proprii pentru detoxifiere – aflate in sarcina ficatului – , privarea de proteine pe o perioada atat de lunga deregleaza metabolismul. Si mai grav este ca declanseaza catabolismul muscular, un proces activat in momente de criza, prin care proteinele din muschi sunt descompuse pentru a dirija aminoacizii pretiosi catre alte organe si sisteme.

Daca faci sport, manca orice

Alergarea pe banda timp de 45 de minute nu-ti da unda verde pentru consumul de dulciuri sau alte bunatati. Nici macar antrenamentele mai solicitante nu o fac. Cercetarile au aratat ca cei mai multi oameni care fac miscare supraestimeaza numarul de calorii arse in timpul antrenamentelor, ceea ce le da o falsa impresie ca pot face abateri de la regulile dietei.

Desi pare a fi o solutie, notiunea de „cheat day” iti intinde o mare capcana. Stabilind ca o anumita perioada, in cazul de fata o zi din saptamana, este timpul in care trisezi, atunci e posibil sa te programezi si sa mananci doar pentru ca e momentul in care o poti face.

Natalia Talmacec

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate