Ce mancam inainte de antrenament

Timp estimat de citire3 minute, 20 secunde

Indiferent ca ne propunem sa slabim sau pur si simplu sa ne conturam musculatura, trebuie sa acordam mai multa atentie modului in care ne hranim si mai cu seama meselor de dinaintea sesiunii de sport. Asta daca vrem sa maximizam beneficiile obtinute de pe urma timpului si efortului dedicate exercitiilor fizice.

Foarte multe persoane angajate in lupta cu kilogramele in plus aleg sa nu manance nimic inainte de a merge la sala de fitness, crezand ca in felul acesta vor topi mai repede colaceii deranjanti. Dar oare cat de indicata este aceasta practica? Ne lamureste Cori Gramescu, cunoscut coach de lifestyle si nutritie: „Intr-adevar, exista anumite tehnici avansate de antrenament care promoveaza antrenamentele cardio efectuate dupa un repaus digestiv de 6-8 ore. Acestea insa nu sunt deloc potrivite pentru persoanele care nu au o activitate sportiva intensa si constanta. Evit sa incurajez antrenamentele pe stomacul gol!”.

Scurta pledoarie pentru

Lipsa mesei inainte de antrenament poate afecta serios starea generala si, implicit, performanta. Te poti alege cu dureri de cap severe, ameteli insotite de senzatie de greata si chiar lesin, ca sa nu mai vorbim de absenta energiei necesare pentru a-ti duce la bun sfarsit programul de antrenament. „Masa de dinainte de antrenament este esentiala, pentru ca este important sa-i asiguram organismului resursele energetice pentru antrenament si pentru refacerea post-antrenament. Continutul ei se adapteaza in functie de exercitiile efectuate si de obiectivul de fitness asumat, dar ea trebuie sa existe, in special pentru a nu ne dezechilibra controlul apetitului”, precizeaza antrenoarea.

Oricat de mare ar fi tentatia, inainte de a face sport evita sursele de cabohidrati simpli. Acestea nu fac decat sa-ti creasca rapid glicemia care, in urma raspunsului insulinic, va scadea foarte mult in timpului efortului, ceea ce va duce la aparitia starilor de oboseala.

Cu cat timp inainte de a face sport mancam?

Ideal este ca masa sa aiba loc cu o ora si jumatate inainte de a incepe exercitiile. De ce la un interval atat de mare? Pentru a lasa timp organismului sa finalizeze procesul de digestie, astfel incat in timpul antrenamentului sa fie gata sa utilizeze resursele energetice pentru a sustine efortul fizic. In caz contrar, vei obosi mai repede si nu vei avea randamentul scontat.

Optiuni alimentare potrivite

Gustarile de dinainte de sedinta de sport trebuie gandite in contextul alimentatiei avute pe durata zilei, dar si in functie de tipul de antrenament urmat. „Daca facem exercitii facile, de tip yoga, stretching sau pilates, un fruct sau un iaurt natural sunt suficiente, si asta numai daca simtim ca ne este usor foame. In schimb, daca facem antrenamente intense, cardio sau cu greutati, atunci e bine sa mancam o gustare mica, energizanta, care sa contina glucide cu absorbtie lenta, proteine si ceva grasimi”, puncteaza Cori Gramescu. In acest sens, ea recomanda fie un sandvici din paine integrala cu piept de curcan si frunze de salata sau cateva felii de avocado, fie o branzica de vaci cu ardei si painica wasa.

De pus pe lista neagra

Ca sa nu-ti pui in pericol avantul si placerea antrenamentului, evita sa mananci inainte de acesta alimente greu digerabile sau voluminoase. „Tineti-va departe inclusiv de vegetalele verzi si fibroase, precum broccoli, varza de Bruxelles sau mazarea. Acestea creeaza disconfort digestiv, baloneaza, la fel ca si alimentele grase si prajite sau foarte dulci”, atrage atentia antrenoarea.

Focus pe hidratare

Poate mai important decat aportul alimentar, pentru succesul unui program de antrenament este consumul de lichide. Deshidratarea poate produce organismului pagube insemnate care pot anula posibilele beneficii aduse de sport. Asadar, bea 500-600 ml de apa plata cu o ora inainte de activitatea fizica si alti 200-300 ml chiar inainte de a intra in sala de fitness. Daca esti bine hidratat, exercitiile ti se vor parea mai usoare si vor avea un impact pozitiv sporit.

In timpul unei sesiuni de sport de o ora, organismul arde cel mult 300-450 de calorii, indiferent de cat de solicitante sunt exeritiile. Tine cont de aceste cifre si nu exagera cu consistenta gustarilor inainte de antrenament.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu