Cantarirea zilnica, o strategie indicata celor care vor sa slabeasca

Timp estimat de citire1 minut, 39 secunde

Daca incerci sa dai jos kilogramele in plus, ar trebui sa te urci in fiecare zi pe cantar pentru a-ti verifica evolutia greutatii. Recomandarea apartine autorilor unui nou studiu, aparut recent in revista „Obesity”.

Cercetarea coordonata de David Levitsky, profesor de nutritie si psihologie la Universitatea Cornell, a relevat ca persoanele dornice sa scape de surplusul ponderal care au aplicat aceasta strategie, cantarindu-se zilnic si notand rezultatele, au pierdut, in medie, circa 3% din greutate intr-un interval de un an. Prin comparatie, cei care nu au facut acest lucru nu au inregistrat progrese importante.

In plus, subiectii care se cantareau in fiecare zi au izbutit sa-si mentina greutatea timp de inca un an, un aspect extrem de important, avand in vedere dificultatea cu care se confrunta cei mai multi oameni in a pastra rezultatele obtinute in urma unei cure de slabire.

„Sunt mii de moduri prin care putem scadea in greutate. Slabirea nu este o problema, ci mentinerea greutatii dupa ce am slabit”, a aratat profesorul David Levitsky.

In cadrul cercetarii, oamenii de stiinta le-au spus celor 162 de participanti ca, timp de un an, pot sa adopte orice metoda de slabire doresc, astfel incat, la final, sa fie cu 10% mai usori. Totodata, 88 de participanti au primit cantare si li s-a cerut sa-si verifice greutatea in fiecare dimineata si sa urmareasca rezultatele pe un grafic. Celorlalte 74 de persoane ramase, in schimb, nici macar nu li s-a vorbit de cantarire.

Drept urmare, potrivit autorilor studiului, aproape 29 la suta din persoanele care s-au cantarit zilnic au pierdut cel putin 5% din greutatea lor initiala, in vreme ce, in grupul de control, aceasta performanta a fost atinsa de doar 11%.

In ambele grupuri, numarul persoanelor care au dat jos cel putin 10% din greutatea anterioara studiului a fost relativ mic. Cu toate acestea, ponderea a fost mai mare in randul celor care s-au cantarit zilnic − de aproape 9%, comparativ cu numai 5% in cazul celor din grupul de control.

 

Sursa: www.livescience.com

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu