Antreneaza-ti mintea pentru slabire: Dieta Beck

Timp estimat de citire3 minute, 9 secunde

Totul pare sa fie destul de simplu atunci cand vorbim despre diete: trebuie sa mananci mai putin si sa faci mai mult sport, iar kilogramele se vor topi de la sine.

 

Dar in realitate lucrurile sunt mai complicate – de ce unii oameni reusesc sa slabeasca, iar altii nu? Cum de reusesc unele persoane sa piarda si 10 kilograme pe luna, iar altele se chinuiesc ani de zile cu diete restrictive si degeaba? Diferenta consta in modul in care iti antrenezi mintea pentru slabire, sustine dr. Beck, presedintele Institutului pentru Terapie si Cercetare Cognitiva din America.

Dieta Beck, bazata pe cartea „The Beck Diet Solution” scrisa de dr. Judith Beck, nu este un regim de slabire in intelesul clasic al cuvantului, insa, fara doar si poate, ajuta oameni din lumea intreaga sa piarda kilogram dupa kilogram. Secretul programului de slabire Beck consta in antrenamentul mintii – gandirea fiind cel mai important instrument al acestei diete – si in adoptarea unui stil de viata sanatos, care sa includa alimente proaspete si putina miscare.

Daca te-ai hotarat sa-ti antrenezi si tu mintea pentru slabire si vrei sa inveti sa gandesti ca o persoana slaba, arunca toata mancarea nesanatoasa din frigider, inlocuieste-o cu fructe, legume si carne slaba, practica cel putin trei ore de sport saptamanal si urmeaza pasii esentiali ai programului Beck.

Inceteaza sa te mai minti singur!
De fiecare data cand se simt stresati, entuziasmati sau poate chiar deprimati, oamenii plinuti se refugiaza in platouri imense cu carnaciori sau multe, multe patratele de ciocolata si isi spun: „Mananc doar de data asta, pentru ca ma simt bine/rau/fericit/nefericit, iar de maine ma apuc iar de regim”. Opreste-te din goana in acest cerc vicios si nesanatos si propune-ti ca, din acest moment, sa ai mai multa grija de corpul tau si sa mananci doar alimente ce-ti fac bine!

Fa diferenta dintre pofta si foame
Pofta de mancare poate aparea chiar si atunci cand, practic, esti satul, insa simti nevoia de a gusta dintr-un anumit aliment, de obicei fiind vorba de ceva dulce sau plin de grasimi (pizza, hamburgeri). Foamea, in schimb, apare la mai mult de patru ore dupa ultima masa consistenta si este resimtita puternic in stomacul gol.

Fii organizat
Planifica-ti meniul cu o zi inainte, fa-ti intotdeauna o lista de cumparaturi si nu te abate de la programul tau de exercitii fizice. Invata sa ignori factorii subiectivi, precum „lipsa de chef” sau tendinta de a amana de pe o zi pe alta.

Invata sa te opresti
In cartea sa, dr. Judith Beck arata ca oamenii grasi mananca aproape intotdeauna mai mult decat este necesar pentru a se simti satui, in timp ce persoanele slabe stiu cand sa se opreasca: atunci cand senzatia de foame a disparut, si nu cand stomacul este supraincarcat. Daca esti obisnuit sa nu lasi nimic in farfurie, indiferent ca esti deja satul sau portia este exagerat de generoasa, invata din comportamentul oamenilor slabi sa te opresti exact atunci cand nu mai simti foamea, lasand in farfurie ce este in plus. Acasa, micsoreaza considerabil portiile, iar atunci cand mananci in oras controleaza-ti tendinta de a lasa farfuria… curata!

Gandeste-te la motivatii si consecinte
De ce vrei sa slabesti? Ce te-ar motiva sa continui dieta, indiferent de circumstante (pofte culinare, evenimente familiale, petreceri)? Care sunt consecintele derapajelor de la dieta sanatoasa si ale mancatului in exces? Dar care sunt consecintele (pozitive) ale unei alimentatii echilibrate si ale unui stil de viata activ? Acestea sunt principalele intrebari carora trebuie sa le gasesti un raspuns tu insuti, meditand in fiecare zi la ceea ce te motiveaza sa slabesti si la turnura pozitiva pe care o poate lua viata ta daca ai fi mai slab, intr-o prima etapa, macar cu trei kilograme.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

4 comentarii

Lasă un răspuns

  1. balta spune:

    mie a-mi place mult,gustos si farfuria curata

  2. Maia spune:

    Ba, da, sa fim seriosi. Toate persoanele grase mananca mult. Eu am fost ceva mai plinuta in liceu. Aveam o colega de clasa f slaba care baga in ea (toata ziua, la scoala) numai chipsuri. Ma ingrasam numai uitandu-ma la ea. Eu nu mancam prea mult la scoala. Sa presupunem ca eu mancam o punga de chipsuri, iar ea manca vreo 3. Intr-o zi am stat de vorba cu ea si am intrebat-o cum de nu se ingrasa la cat de mult mananca. Mi-a spus ca tot ceea ce mananca ea zilnic sunt chipsurile de la scoala si ca acasa mai manaca doar fructe. Eu mancam o punga de chipsuri la scoala si cand ajungem acasa bagam ciorba si felul doi plus niste ciocolata ca desert. E o tampenie sa crezi ca un om (chiar daca are metabolism accelerat) nu se va ingrasa daca mananca mult. Mai tarziu, la facultate am stat in camera cu o fata care manca orice. (de la pizza la cicolata si alune plus hamburgeri si bea multa cola). Femeia asta nu avea nici strop de celulita in niciun colt al corpului ei. Stiti de ce? (ea defapt nu manca, ci ciugulea din fiecare cate putin). La inceput vazand ce mancare avea in frigider, m-am inspaimantat cum de mananca asa ceva si e inca slaba si frumoasa (nu avea nici cosuri). Apoi, cand am vazut cata mancare arunca si cat de putin manca din toate, mi-am oferit singura raspunsul. SO… oamenii slabi pot manca orice si uneori mult din orice, dar niciodata nu exagereaza, altfel nu ar fi slabi, nu? 😉

  3. sl spune:

    depinde de metabolismul fiecaruia, stiu persoane slabe care mananca ff mult si nu depun, nu toate persoanele grase mananca mult,

  4. Fane spune:

    Usor de zis, greu de respectat. PEntru un om gras e incredibil de greu sa-si infranga pofta de mancare. Trist dar adevarat.