Aceste exerciții simple îți îmbunătățesc o abilitate extrem de importantă!

Timp estimat de citire:

4 minute, 25 secunde

Abilitatea de a-ți menține echilibrul este crucială pentru siguranța ta. În același timp, este un lucru căruia nu-i acordăm importanță în tinerețe. Chiar și când atingem vârsta de 40 de ani și după aceea, nu e ceva la care să ne gândim prea mult. Dar a-ți putea menține echilibrul, mai ales la o vârstă mai înaintată, te poate salva de la o accidentare cu urmări grave.

Ca și multe alte lucruri legate de corpul omenesc, este mai ușor să menții o abilitate decât să o recuperezi după ce ai pierdut-o. Echilibrul este exemplul perfect – folosește-l sau îl pierzi! La fel ca forța și flexibilitatea, echilibrul are propriul său sistem în corpul uman. Chiar dacă are legătură cu ambele, antrenarea acestuia presupune cerințe specifice. Asta înseamnă că simțul echilibrului poate fi consolidat cu ajutorul unor exerciții de bază. Iată trei dintre cele mai populare tehnici de antrenament. Sunt exerciții simple, pe care le poți face oricând, fără să fie nevoie de accesorii. Dar, mai întâi…

Testează-ți echilibrul

Înainte de a trece la exercițiile propriu-zise, e bine să afli cât de bine stai cu echilibrul. Iată 3 teste pe care să le faci:

Testul 1

  1. Stai drept, cu ambele picioare apropiate și cu oasele gleznelor atingându-se;
  2. Apropie brațele de piept, încrucișează-le și închide ochii;
  3. Încearcă să menții această poziție cât mai mult.

O persoană sănătoasă ar trebui să poată să-și mențină echilibrul în această poziție cel puțin 60 de secunde. Dacă poți face asta, înseamnă că ai o capacitate bună de a-ți păstra echilibrul și merită să o menții sau să o dezvolți.

Testul 2

  1. Stai într-un picior și îndoaie genunchiul celuilalt, ducându-l în spate (poți face asta lângă un perete, pentru a preveni o accidentare).
  2. Închide ochii.
  3. Încearcă să menții poziția cât mai mult.

Persoanele de 60 de ani sau mai tinere ar trebui să poată să mențină această poziție pentru 29 de secunde cu ochii deschiși și pentru 21 de secunde cu ochii închiși. Persoanele de peste 60 de ani ar trebui să poată menține poziția pentru 22 de secunde cu ochii deschiși și pentru 10 secunde cu ochii închiși.

Testul 3

  1. Stai într-un picior, cu palmele pe șolduri.
  2. Plasează talpa piciorului celălalt pe interiorul genunchiului piciorului de sprijin.
  3. Ridică călcâiul piciorului de sprijin de pe sol și menține poziția cât de mult poți.

O persoană cu un echilibru bun ar trebui să poată sta în această poziție 25 de secunde pe fiecare picior.

Dacă ai făcut testele și ți-ai dat seama că nu stai atât de grozav cu echilibrul, e timpul să înveți câteva exerciții pentru a corecta această problemă.

Exerciții pentru echilibru  

Mersul furnicii

Este la fel ca atunci când ești testat de către poliție în vederea consumului de băuturi alcoolice la volan. Trebuie să pășești lipind călcâiul de vărful piciorului, alternativ, ținând brațele întinse în lateral.

Cum să-l faci

  1. Începe prin a face 20 de pași de furnică înainte.
  2. Apoi fă 20 de pași de furnică înapoi.
  3. Folosește-ți brațele pentru a-ți menține echilibrul.

Exercițiul este foarte simplu, eficient și poți să-l faci oriunde. Pentru beneficii maxime fă-l de câteva ori pe zi.

Statul într-un picior

Și pe acest exercițiu îl poți face, evident, oriunde și nu e nevoie de vreun echipament. De exemplu, îl poți face atunci când speli vasele. Dacă tot trebuie să stai într-un punct, atunci de ce să nu obții și un beneficiu?!

Cum să-l faci

  1. Stai într-un picior
  2. Și cam atât (dar atenție, nu e atât de simplu pe cât crezi)

Dacă îți va fi greu la început, încearcă să faci exercițiul progresiv. Începi prin a te ține de un perete sau de spătarul unui scaun. Când te obișnuiești, ține-te doar cu o singură mână. Antrenează-te până reușești să menții poziția 20-30 de secunde pe fiecare picior. Odată ce poți face și asta, pentru o provocare în plus, fă exercițiul utilizând o suprafață mai puțin stabilă, de tipul unei perne. Dacă vrei să fie și mai dificil, încearcă să stai într-un picior cu ochii închiși. Închizând ochii, vei putea să experimentezi mai bine anumite detalii despre cum lucrează corpul tău pentru menținerea echilibrului. Vei avea o perspectivă nouă asupra aportului mușchilor picioarelor și abdomenului.

Utilizarea unei plăci pentru echilibru

Plăcile pentru echilibru sunt aparate de fitness simple, care merg pe același principiu. Pentru a-ți menține echilibrul pe un astfel de echipament trebuie să-ți utilizezi musculatura. Astfel, tonifici mușchi-cheie, care te ajută să îți îmbunătățești echilibrul, dar și reflexele. Poți face o mulțime de exerciții cu ajutorul lor, sunt ieftine și ușor de depozitat.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate