4 saptamani pentru a-ti regasi echilibrul hormonal

Timp estimat de citire3 minute, 52 secunde

Programul de re-echilibrare hormonala recomandat de Dr. Oz dureaza patru saptamani si este potrivit pentru toate femeile, inclusiv pentru cele aflate la menopauza. In aceste patru saptamani, regimul tau va fi schimbat astfel incat sa consumi mai multi micronutrienti pretiosi pentru sanatate si sa ajuti sistemul endocrin sa primeasca diversitatea optima de care are nevoie pentru a produce un nivel optim de hormoni.

Afla mai multe despre programul de re-echilibrare hormonala propus de dr. OZ!

Al doilea motiv pentru care acest regim functioneaza este pentru ca asigura o rotatie constanta a alimentelor si elimina eficient estrogenul in exces din organism. Acest proces este foarte important pentru toate femeile, indiferent de varsta, intrucat hormonii afecteaza tot ceea ce se intampla in organismul nostru. Fie ca ai sau nu ciclu, corpul tau produce o sumedenie de hormoni in cantitati variabile, pe care trebuie sa-i elimini din organism pentru a evita simptomele neplacute.

Daca ai menstruatie, incepe programul in urmatoarea zi de la incheierea ciclului. Daca nu mai ai menstruatie, incepe-l intr-o zi de duminica.

Nu te gandi ca, timp de patru saptamani, vei fi nevoita sa mananci doar aceste alimente! Trebuie doar sa incluzi o cantitate mai mare din aceste alimente in meniul tau in saptamana respectiva – de exemplu, nu trebuie sa te hranesti doar cu suc proaspat in saptamana a doua, ci sa incorporezi mai mult suc proaspat in meniul tau din acea saptamana.

Saptamana 1: germeni si muraturi

Printre cele mai gustoase si sanatoase alimente incoltite si murate se numara varza murata tocata fin (cunoscuta sub denumirea de „sauerkraut”), kimchi (un fel de varza murata in stil coreean), germeni de fasole si germeni de broccoli. Aceste alimente contin prebiotice si 3-endole-carbinol, doi micronutrienti-cheie care ajuta organismul sa metabolizeze si sa elimine estrogenul. Aceasta etapa este esentiala in prima saptamana, intrucat nivelul de estrogen incepe sa creasca daca esti la varsta la care ai menstruatie.

Saptamana a 2-a: sucuri naturale si legume crude

Autoarea cartii WomanCode  si a acestui program de echilibrare hormonala, Alisa Vitti, iti recomanda combinatia ideala de legume si fructe pentru un suc natural & plin de vitamine: sfecla, lamaie, varza furajera, mar, telina si ghimbir. Alaturi de acest suc, consuma si orice tip de legume proaspete, crude. Fructele si legumele crude sunt importante pentru ca experimentezi o avalansa de estrogen in timpul celei de-a doua saptamani, iar acestea iti ofera antioxidantii si fibrele de care organismul tau are nevoie pentru a elimina estrogenul cat mai repede. Mai presus de orice, sucurile proaspete si legumele crude asigura ficatului micronutrientul glutathione, esential pentru a elimina estrogenul. Acest micronutrient nu poate fi gasit decat in fructe si legume proaspete.

Saptamana a 3-a: cereale si verdeturi

Consuma quinoa, hrisca, varza chinezeasca (bok choy), varza, sfecla mangold (sfecla pentru frunze) si andive. In saptamana a treia, organismul tau trece prin multe fluctuatii hormonale – are parte de o crestere atat a estrogenului, cat si a progesteronului, apoi de o scadere. Acest fenomen afecteaza chimia creierului si, intr-un final, starea noastra de spirit. Cerealele iti ofera vitaminele din grupul B, ce ii asigura organismului tau baza pentru a produce serotonina, hormon ce stabilizeaza fluctuatiile de dispozitie. Verdeturile contin calciu si magneziu, ce iti ajuta organismul sa utilizeze eficient hormonii pe care ii are deja. Combinate, cerealele si verdeturile ii ofera corpului tau suficiente fibre solubile pentru a elimina mai usor estrogenul din organism, cat mai repede posibil.

Saptamana a 4-a: grasimi sanatoase si radacinoase

Mananca somon, avocado, cartofi dulci, dovleac, morcovi si sfecla. In timpul ultimei saptamani a ciclului feminin, nivelurile de hormoni ating cel mai scazut punct, iar acizii grasi esentiali ajuta la echilibrarea dispozitiei si a energiei. In plus, radacinoasele ii ofera organismului tau o doza bine-venita de vitamina A, necesara ficatului pentru a procesa estrogenul.

Sfatul specialistului – Alisa Vitti, autoarea programului de re-echilibrare hormonala: „Ati observat, probabil, ca nu recomand produsele din soia prea des. Exista o explicatie pentru asta. Din experienta mea, femeilor cu afectiuni determinate de estrogen, precum sindromul ovarelor polichistice, fibroame, chisturi ovariene, infertilitate si libido scazut, le este mai dificil sa includa soia in dieta lor. Adesea, tindem sa consumam prea mult din alimentele promovate ca fiind sanatoase. In mod traditional, asiaticii consuma nu mai mult de doua lingurite de soia fermentata pe zi, obicei bun pentr sanatate, in timp ce o cantitate prea mare devine problematica. Produsele pe baza de soia au un nivel crescut de fitoestrogen ce inlocuiesc estrogenii, hormonii naturali ai organismului. Daca te straduiesti sa elimini ceea ce organismul tau deja produce si continui sa adaugi estrogeni prin alimentatie, nu vei face decat sa-ti inrautatesti simptomele.”

Sursa: doctoroz.com

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate