20 de rezolutii sanatoase pentru noul an

Timp estimat de citire5 minute, 6 secunde

Anul 2011 se apropie de sfarsit, asa ca a venit momentul sa tragem linie si sa incepem sa ne facem planuri pentru noul an. Ce ti-ai propus sa faci in 2012? Indiferent de raspuns, cu siguranta iti doresti sa duci o viata mai sanatoasa si mai echilibrata, iar noi iti propunem 20 de rezolutii ce te ajuta sa-ti atingi acest obiectiv!

1. Ia in fiecare dimineata micul dejun. Daca pana acum iti permiteai sa pleci de acasa in fuga, rontaind un covrig cumparat de la patiseria din colt, din 2012 propune-ti sa iei micul dejun in fiecare dimineata – vei avea mai multa energie si iti va fi mai putin foame pe parcursul intregii zile.
2. Fa sport de trei ori pe saptamana. Studiile arata ca este suficient sa practici sport de trei ori pe saptamana pentru o sanatate de fier, asa ca nu te abate de la aceasta rezolutie. Un studiu de la Scoala de Sanatate Publica de la Harvard arata ca barbatii care practica in fiecare saptamana cel putin trei ore de exercitii fizice au o inima mai sanatoasa, iar nivelul de colesterol “bun” din organism creste.
3. Dormi 8 ore pe noapte. Somnul insuficient duce la oboseala cronica si ingrasare, iar un program de odihna echilibrat te va ajuta sa slabesti si sa ai mintea mai limpede, pe parcursul intregii zile.
4. Invata sa spui “nu”. In unele situatii, cel mai bine este sa spui “nu” (dulciurilor, obiceiurilor nesanatoase, influentelor negative) si sa mergi mai departe.
5. Urmeaza-ti telurile. Daca ti-ai propus un anumit lucru, nu te abate de la drumul tau, indiferent de piedicile care apar si de tentatiile existente. Te vei simti mai bine cand iti vei atinge obiectivul de a slabi, decat dupa ce ai devorat o pizza intreaga!
6. Mananca fructe si legume in fiecare zi. Uita de vechile obiceiuri de a manca mancaruri uscate, precum covrigei sau produse de patiserie, o zi intreaga! Propune-ti ca din 2012 sa consumi zilnic cel putin 3 portii de fructe si legume, in fiecare zi.
7. Organizeaza-ti viata. Stabileste-ti in fiecare dimineata obiectivele pe care le ai de indeplinit in ziua ce tocmai incepe, fie ca este vorba de a merge la sala de fitness, de a lua trei mese sanatoase sau de a te intalni cu o prietena. Organizarea iti va da o stare de bine si te va ajuta sa-ti urmezi telurile.
8. Incearca ceva nou si bun pentru tine. Din cand in cand, placerea de a descoperi ceva nou iti reincarca bateriile si iti deschide orizonturile. Gusta un fel de mancare din bucataria mediteraneana (una dintre cele mai sanatoase din lume), invata sa gatesti chiar tu un preparat cu putine calorii sau incearca un sport nou si amuzant – ce parere ai despre Kangoo Jumps sau Zumba?
9. Evita excesele. Indiferent de ce tip de exces vorbim, sunt foarte putine sanse ca un stil de viata extrem sa-ti aduca beneficii. Evita mesele supraincarcate sau, la cealalta extrema, zilele de cura de slabire draconica si vei trai mai echilibrat.
10. Ia un supliment alimentar cu vitamine si minerale. Chiar daca ai o dieta sanatoasa, este destul de complicat sa-ti asiguri necesarul zilnic de vitamine si minerale doar prin alimentatie, asa ca un supliment alimentar este binevenit si iti acopera eventualele carente.
11. Fa-ti analizele. Cei mai multi oameni ajung la medic doar atunci cand se simt rau, insa un control de rutina al sanatatii, care sa includa analizele uzuale si ecografiile recomandate de medic, trebuie facut in fiecare an.
12. Hidrateaza-te suficient. Cele 8 pahare de apa plata pe zi nu sunt un moft, ci o conditie esentiala pentru a-ti mentine organismul hidratat si in forma maxima. Nu astepta sa ti se faca sete, ci asigura-te ca ai mereu la indemana un pahar plin cu apa, din care sa bei in mod regulat.
13. Limiteaza consumul de alimente nesanatoase. Probabil ca stii deja ca, daca vrei sa slabesti, este important sa stai departe de anumiti inamici ai siluetei si ai sanatatii. Evita cartofii prajiti, zaharul in exces, grasimile saturate (carne grasa, unt, alimente procesate), bauturile din comert si alimentele de tip fast food.
14. Fii mai calm. Chiar daca evenimentele de peste zi se pot dovedi extrem de stresante, iar ritmul alert al vietii nu te indeamna la calm, ci la o stare permanenta de alerta, este esential ca la sfarsitul zilei sa te detensionezi si sa inveti sa-ti pastrezi calmul. Stresul ingrasa si, in timp, contribuie la instalarea multor afectiuni.
15. Ai grija de sanatatea celor dragi. Invata-ti copilul sa manance sanatos si sa evite tentatia dulciurilor in exces sau a alimentelor de tip fast food, intrucat obezitatea infantila a devenit un adevarat fenomen, la nivel mondial.
16. Socializeaza mai mult. Iesi la teatru sau la film cu prietenii sau colegii de serviciu, invita-ti rudele la o masa in familie si petrece macar o seara pe saptamana in compania unor persoane dragi. Vei fi mai relaxat si vei reusi sa combati rutina, atat de nociva pentru sanatatea noastra.
17. Uita de sedentarism. Iti place sa mergi cu masina, insa acest obicei nu este cel mai sanatos pentru tine, in special daca nu practici alt gen de activitate fizica. Renunta la masina si mergi cu bicicleta, urca din cand in cand pe scari, in defavoarea liftului si incearca sa duci o viata cat mai activa.
18. Controleaza-ti portiile de mancare. De cele mai multe ori, facem greseala de a ne pune multa mancare in farfurie sau de a ne simti “obligati” sa terminam portia imensa ce ne este servita la restaurant. Portiile corecte sunt mici si nu trebuie sa te faca sa te simti ghiftuit, ci doar satul – si, atentie, senzatia de satietate apare la 20 de minute dupa masa.
19. Distreaza-te in aer liber. Fie ca este vorba de schi, volei pe plaja sau badminton in parcul din cartier, sportul in aer liber, alaturi de cei dragi, te va umple de energie si voie buna.
20. Ai grija la sodiu. Continutul de sodiu al anumitor alimente (in special fast food) are repercusiuni neplacute asupra organismului tau, de la retentie de apa pana la hipertensiune. Citeste cu atentie eticheta fiecarui aliment pe care il cumperi si fereste-te de cele care contin mult sodiu!

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu