Trucuri pentru a depasi faza de platou cand vrei sa slabesti

Timp estimat de citire3 minute, 6 secunde

Este firesc ca, la inceputul unei diete, sa slabesti cu usurinta, insa ce te faci cand, dupa o vreme, acul cantarului se incapataneaza sa ramana nemiscat zile, poate chiar saptamani in sir? Inseamna ca ai ajuns in faza de platou. Dar, in aceasta situatie, nu abandonezi lupta cu kilogramele in plus, ci iti scoti vointa si inventivitatea la inaintare!

Corpul uman este o „masinarie” extrem de adaptabila. Dupa o perioada in care slabim, fiindca am redus aportul caloric si eventual am inceput sa facem si mai multa miscare, corpul „invata” rutina si se adapteaza; pe cale de consecinta, incepem sa pierdem mai greu kilogramele extra, chiar daca mancam la fel de putin, respectiv, facem la fel de multa miscare. Sau poate ca taman aici rezida problema…

Redu aportul caloric, dar nu dramatic

Daca, la cateva saptamani de la debutul dietei, consumi acelasi numar de calorii ca la inceput, kilogramele nu vor mai disparea cu usurinta, ba chiar deloc. Si asta pentru ca, pe masura ce slabesti, organismul necesita mai putine calorii pentru a-si indeplini functiile zilnice. Asadar, mai scoate cca. 200 de calorii (adica o gogoasa sau un baton mic de ciocolata, un avocado, doua banane mici, trei oua s.a.) din meniu, dar nu mai mult: risti sa iti incetinesti excesiv rata metabolica!

Pentru a slabi sanatos si pe termen lung, ideal ar fi ca meniul tau zilnic sa cumuleze cel putin 1200 de calorii. Un aport sub aceasta valoare risca sa nu iti astampere suficient foamea cat sa te tina la distanta de excesele culinare.

Nu sari peste mese

Nu-i deloc o idee isteata sa sari peste una sau mai multe mese daca vrei sa iesi din faza de platou. Iata si explicatiile: pe de-o parte, acest tip de practica are „darul” de a-ti incetini metabolismul, iar pe de alta parte, te predispune la abuzuri alimentare ulterioare (glicemia iti scade dramatic pana la urmatoarea masa, creandu-ti o senzatie teribila de foame), la stari de rau, oboseala si iritabilitate. Ce sa faci, in schimb? Ia trei mese echilibrate pe zi si doua gustari, la interval de cate 4 ore.

Introdu mai multe fibre in dieta

Poate nu stiai cat sunt de importante, insa fibrele iti sunt de un real ajutor in procesul de slabire: regleaza glicemia si tranzitul intestinal, prelungind si senzatia de satietate. Consumul alimentelor bogate in fibre (fructe si legume proaspete, cereale integrale, leguminoase – mazare, fasole, naut, linte) iti va „reactiva” dieta cand atingi faza de platou, in special daca introduci in meniul zilnic macar 30 g de astfel de nutrienti.

Daca bei multa cafea (fie ea si neagra), risti sa-ti sabotezi eforturile de a slabi, potrivit unui studiu realizat de cercetatori de la Universitatea din Washington. Bea, in schimb, ceai verde care, gratie catechinelor, topeste grasimea vazand cu ochii!

Reinventeaza-ti activitatea sportiva

Poti slabi si fara activitate fizica, insa nu-i tocmai recomandat, fiindca slabitul nu atrage dupa sine doar pierderea grasimilor, ci si a masei musculare (si muschii folosesc de cinci ori mai multe calorii decat depozitele adipoase). Iar daca faci deja sport si nu mai reusesti nicicum sa slabesti, reinventeaza-ti rutina sportiva pentru a-ti provoca organismul sa arda calorii mai abitir. Ca sa-ti ajuti si masa musculara, bazeaza-te pe exercitiile cu greutati.

Incearca antrenamentul pe intervale

Antrenamentul pe intervale sau interval training este una dintre cele mai eficiente solutii pentru a depasi faza de platou si a slabi frumos, sculptandu-ti silueta. De ce? Deoarece te invita sa alternezi exercitiile de intensitate ridicata cu cele de intensitate scazuta, accelerand astfel arderile metabolice. Explicatia este ca organismul este „pacalit” de exercitiile intense si arde, ulterior, cu pana la 25% mai multe calorii decat ar face-o dupa un antrenament standard.

Dana Saporan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate