Top 3 tipuri de aerobic intens

Timp estimat de citire3 minute, 12 secunde

Gimnastica aerobica reprezinta un complex de exercitii si miscari care dezvolta toate grupele musculare, avand un efect benefic asupra organismului. Este accesibila persoanelor de toate varstele, indiferent de sex, de locatie: acasa sau la sala, individual sau in grup.

Are o mare importanta in educatia spirituala si emotionala a copiilor si tinerilor, dezvoltand o spontaneitate si naturalte a miscarilor, necesare in viata de zi cu zi. Avand tangenta cu muzica si dansul, contribuie la dezvoltarea gustului artistic si largirea orizontului spiritual.

Beneficiile aerobicului

Practicarea regulata a aerobicului poate avea o contributie hotaratoare in imbunatatirea ratei batailor inimii, precum si in starea mentala. Peste 20 de ani de cercetari au dovedit ca exercitiile de aerobic sunt cele mai bune, fiind un antrenament complet, precum si un sport distractiv.

Aerobicul mentine inima si plamanii intr-o conditie buna, va ajuta sa folositi oxigenul mai eficient, ajuta la controlul greutatii corporale si reduce stresul. Un program regulat de aerobic va da un sentiment de siguranta de sine, de a va putea controla permanent. De asemenea, activitatea regulata la sala de aerobic va ajuta sa va relaxati muschii incordati si determina corpul sa mareasca productia de endorfine (un sedativ natural), despre care se stie ca au rol in crearea unei stari de bine.

Aerobicul:
•  regleaza sistemele cardiovascular si respirator;
•  regleaza metabolismul;
•  dezvolta flexibilitatea si supletea, dar in acelasi timp forta si rezistenta;
•  este cea mai rapida metoda de a scapa de celulita si de greutate in exces – puteti arde peste 800 calorii pe ora;
•  rezultatele sunt rapide si vizibile.

Body Pump
Descriere generala: clasa de aerobic in care se folosesc mijloace din sala de fitness pentru a realiza un antrenament intens de tonifiere pentru principalele grupe musculare scheletice.
Planul lectiei: dupa o incalzire similara clasei de aerobic clasic, in care se creste treptat intensitatea efortului prin complexitatea pasilor si ritmul de executie, se trece la executarea unor exercitii de forta cu propria greutate sau diferite materiale auxiliare claselor de tonifiere: bare, gantere, steppere. Aceste exercitii de tonifiere vizeaza in prima parte a antrenamentului propriu-zis grupele musculare scheletice mari: coapse, pectorali, spate. In continuare se solicita grupe musculare mijlocii si mici: gambe, umeri, brate, abdomen, lombari si fesieri. Finalul acestei clase contine exercitii de realxare si/sau respiratie de tip stretching.
Obiective: cresterea tonusului musculaturii scheletice si cresterea adaptarii organismului la efort in general.

Combat Force
Descriere generala: este o combinatie intre tae-bo si exercitii de tonifiere cu gantere. Coregrafia este compusa in cea mai mare parte din miscari specifice artelor martiale – lovituri de brate si de picioare plus partea de exercitii cu greutati de 1 sau 2 kg.
Planul lectiei: veti invata lovituri de brate si picioare combinate cu deplasari si eschive, respectand o coregrafie cu ritmuri si tempouri diferite.
Obiective: emana o energie fantastica, te ajuta sa slabesti, sa te fortifici, sa capeti fermitate si elasticitate, agilitate si mobilitate.

ABT (coapse, fese, abdomen)
Descrierea generala: clasa de aerobic ce solicita prin intermediul exercitiilor efectuate doar musculatura coapselor, feselor si abdomenului.
Planul lectiei: dupa o incalzire de aproximativ 5 minute, ce se compune dintr-o coregrafie specifica aerobicului clasic, se trece la executarea unor exercitii de forta ce solicita in principal cele trei grupe musculare. Se incepe cu miscari precum genuflexiuni, fandari si se continua cu exercitii ce au ca scop tonifierea musculaturii fesiere si abdominale. Se pot folosi materiale auxiliare, precum bare, gantere si steppere. Exercitiile se pot efectua in picioare sau la saltea si ordinea lor presupune lucrul pentru muschii mari: coapsele la inceput si apoi musculatura mijlocie si mica – fesele si abdomenul. Ca si la celelalte clase, finalul consta in exercitii de relaxare si/sau respiratie tip stretching, dar in special pentru cele trei zone musculare vizate.
Obiective: cresterea tonusului grupelor musculare vizate – coapse, fese si abdomen.

Iulian Dinu, instructor fitness, aerobic, personal trainer
www.iuliandinu.ro
www.antrenorfitnessbucuresti.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu