The Flexitarian Diet – mai putina carne, mai putine kilograme!

Timp estimat de citire2 minute, 57 secunde

Ai fost vreodata tentata sa renunti la mezeluri si carne, dar ideea unei vieti lipsite de friptura delicioasa de pui nu ti-a suras prea mult? Dawn Jackson Blatner, medic nutritionist, spune ca poti avea pielea stralucitoare pe care ti-o doresti, un par mai sanatos, un tonus de invidiat si cateva kilograme in minus daca te alaturi miscarii Flexitarian. Ce presupune acest lucru? Afla totul din randurile de mai jos!

 

Flexitarian este un termen relativ nou, ce s-a nascut din alaturarea cuvintelor flexibil si vegetarian. Sa devii un flexitarian convins inseamna ca meniul tau sa contina mult mai multe mese bazate pe legume, cereale si fructe si mai putina carne, iar zilnic sa faci 20 de minute de miscare. Nu conteaza ce, nu conteaza unde si cum. Trebuie doar sa reinveti sa fii flexibil!

Cum functioneaza
Studiile arata ca o dieta bazata pe cereale integrale, legume si fructe iti poate prelungi viata cu pana la 4 ani si iti poate asigura o greutate cu 15% mai scazuta decat atunci cand consumi multa carne. In ceea ce priveste programul Flexitarian, doctorul Blatner aproximeaza ca poti slabi pana la 15 kilograme intr-o perioada de 6-12 luni, asta daca esti perseverent! „Vegetarianismul flexibil, adica acela ce iti permite sa consumi uneori peste, pui sau fructe de mare, este unul dintre cele mai inteligente si sanatoase stiluri de viata. Nu te conditioneaza sa nu mai simti vreodata gustul unei bucati de somon bine gatit si nici nu te infometeaza. Si daca stam sa ne gandim mai bine, cu cat mancam mai putina carne, cu atat economisim niste banuti si salvam cateva animale!”, a conchis intr-o nota haioasa doctorita Blatner.

Simplu si sanatos
Dieta Flexitarian isi propune, in primul rand, sa inlesneasca tranzitia de la o alimentatie bazata pe carne la una mai light, bazata pe cereale, legume si fructe. Dieta promoveaza alimentele fresh, naturale, fructele si legumele de sezon, mancarurile pregatite in casa si produsele fara aditivi alimentari sau coloranti. Cu o vasta experienta si in domeniul culinar, doctorita Blatner a creat peste 100 de retete sanatoase si usor de gatit, bazate pe cele cinci ingrediente-cheie: cereale integrale, lactate, legume, fructe, uleiuri.
Meniul unei zile obisnuite confera necesarul de 1500 de calorii, impartite in trei mese principale si doua gustari. Micul dejun trebuie sa insumeze 300 de calorii, pranzul 400, cina 500, iar fiecare snack cate 150. Adeptii Flexitarian Diet au libertatea de a-si ajusta meniul crescandu-l pana la 1800 de calorii dubland masa de dimineata sau scazandu-l pana la 1200, excluzand gustarile. Chiar daca portiile de carne sunt limitate, in meniu trebuie sa isi faca loc minimum 50 de grame de proteine zilnic.

Mostre meniu Flexitarian:
Mic dejun: 2 felii de paine cu seminte unse cu unt, o bucatica de branza slaba si un mar
Pranz: fasole batuta pe o felie de paine libaneza
Cina: orez calit cu legume si migdale (mazare, sparanghel, morcov)
Gustari: spuma de ciocolata dietetica si un fruct la alegere

Mic dejun: un iaurt light, 2 felii de paine cu seminte si unt arahide, plus un pahar cu fresh de portocale
Pranz: o salata Caesar, mare (pieptul de pui trebuie inlocuit fie cu soia, fie injumatatita cantitatea)
Cina: 2 cartofi medii la cuptor, cu unt, smantana, masline si porumb dulce
Gustari: fructe, migdale, nuci, caju, crema de tofu

In ceea ce priveste sportul, doctorita a adaugat: „Cand spun 15 minute de miscare, ma refer la orice tip de miscare, fie ca faci fitness, aerobic, inot sau ciclism, fie ca te plimbi prin parc, urci scarile, faci shopping in mall sau sari in pat! Trebuie doar sa te misti!” Suna bine, nu-i asa?

Diana Sorescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate