Slabuta? Chiar vrei sa te ingrasi ?

Timp estimat de citire2 minute, 39 secunde

Odata cu venirea verii, intreaga suflare feminina, dar si masculina incepe sa se preocupe mai mult de modul in care arata. Mai putine haine, transparenta mai mare. Majoritatea cauta sa mai scape de cele cateva kilograme excedentare, dar sa nu uitam si de categoria celor care doresc sa mai adauge cateva kilograme.

Exista persoane care au un aport caloric suficient si peste medie, dar care nu acumuleaza kilograme din cauza metabolismului accelerat si persoane care nu acumuleaza kilograme din cauza lipsei apetitului alimentar. Acestia din urma trebuie asigurati ca apetitul se educa, fiind suficient sa facem organismul sa lucreze. Cateva schimbari simple ale obiceiurilor alimentare permit castigarea in greutate a kilogramelor lipsa. Din punct de vedere nutritional nu exista restrictii alimentare, iar acest lucru constituie un avantaj, cu conditia respectarii normelor unei alimentatii sanatoase si diversificate.

Cateva regului simple
 

  • Cea mai simpla metoda de a castiga in greutate este sa cresteti aportul caloric, respectand echilibrul alimentar si diversitatea alimentelor ingerate. Totul trebuie facut cu moderatie – care, in acest caz, nu se refera la cantitatea alimentului consumat, ci la consumul in exces al anumitor nutrimenti care vor avea repercusiuni asupra sanatatii (fast-food, grasimi, dulciuri etc.)
  • Nu trebuie sa incetati activitatea fizica sub pretextul ca vreti sa va ingrasati, dimpotriva, ar trebui sa o continuati, iar daca nu faceti,  ar trebui sa incepeti o activitate fizica. Cel mai indicat in acest caz este fitness-ul,  care va va ajuta sa castigati masa musculara. Sportul activeaza metabolismul si duce la cresterea apetitului alimentar.
  • Luati 2 mese pe zi (pranz si cina) care sa cuprinda antreu sau supa, ciorba, fel principal si desert. Micul dejun poate fi cat de bogat doriti. Intre mese incercati sa mai rontaiti.
  • Daca nu va este foame si nici pofta, incercati sa mancati din urmatoarele alimente (reduse ca volum dar cu multe calorii): fructe uscate (smochine, stafide, curmale etc.), cate o lingurita doua de miere de albine, un baton mic de ciocolata, un pumn de alune, arahide sau cateva nuci.
  • Incercati sa eliminati stresul din viata voastra si sa va odihniti.

 

Exemplu de meniu supercaloric

Dimineata:
– cereale cu lapte (o cana);
– branza telemea sau feta (cel putin 2 felii);
– cateva felii de mezel sau 2 crenvursti cu omleta;
– paine, dintre care o felie de paine cu unt si miere sau dulceata.

Gustarea de la ora 10:
– un sandwich;
– un baton de ciocolata;
– o banana.

Pranz:
– ciorba sau supa de orice fel;
– piure de cartofi cu carne de vita prajita si salata de orice fel, cu paine bineinteles;
– banana sau struguri;
– placinta cu mere sau branza.

 Gustarea de la ora 16:
– prajitura cu fructe sau baton de ciocolata.

Cina:
– mamaliguta cu branza si smantana;
– cartofi natur cu pulpa de pui la cuptor, salata verde;
– pepene galben cu zahar sau capsuni cu zahar. 

Inainte de culcare puteti manca orice, iar daca nu aveti pofta de mancare luati 3 lingurite de miere de albine sau un pumn de alune ori fructe uscate. Din acestea puteti sa mai rontaiti pe tot parcursul zilei, atunci cand va amintiti ca vreti sa mai castigati cateva kilograme.
 
 

Dr. Laura Bara
Medic medicina sportiva

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate