Slabeste pana de sarbatori!

Timp estimat de citire3 minute, 51 secunde

Cand ai cateva kilograme in plus, zilele dinaintea unei petreceri la care trebuie sa arati incredibil sunt un calvar: mananci putin, aproape deloc, petreci ore in sir la aerobic sau in saloanele de slabire… totul pentru a mai pierde 3-4 centrimetri din talie sau de pe coapse. Ce-ar fi daca, de data asta, te-ai apuca sa te pregatesti din timp pentru evenimentele festive ale iernii?

Pana la sarbatori mai sunt aproape doua luni. Daca iti stabilesti obiective rationale si urmezi un plan de slabire echilibrat si realist, precum cel propus de noi, vei reusi ca de sarbatori sa porti rochia la care visezi si sa pasesti in noul an mandra de realizarea de a fi slabit. Este bine sa pornesti la drum incarcata cu optimism si vointa, dublate de un ochi critic – nu-ti propune sa dai jos in doua luni kilogramele in plus pe care le-ai acumulat in zece ani, ci fa tot ce iti sta in putinta pentru a te simti grozav in pielea ta.

In fiecare dimineata, bea pe stomacul gol o cana de apa calda cu suc proaspat de lamaie, pentru a-ti curata organismul de toxine si a-ti stimula digestia.

Alimentatie echilibrata si mai putine calorii
Stii deja ca, pentru a slabi, trebuie sa consumi mai multe calorii decat ingerezi prin alimentatie, asa ca aplica aceasta regula simpla pentru a slabi. In mod normal, o dieta hipocalorica, de 1500-1800 de calorii pe zi si un program regulat de exercitii fizice, te va ajuta sa slabesti intre 3-5 kilograme pe luna, ceea ce este suficient daca vrei sa dai jos grasimea intr-un mod echilibrat si durabil. Exista anumite trucuri la care poti apela si tu:
1. Condimentele din mancare iti mentin organismul sanatos si sustin procesul de slabire. Un studiu american recent arata ca rozmarinul, oregano, piperul si scortisoara scad nivelul de colesterol din organism. In plus, scortisoara stimuleaza procesul digestiv si da mancarii un gust savuros, asa ca adaug-o in diferite preparate, inclusiv intr-o gustare rapida si cu putine calorii, cum ar fi iaurtul degresat.
2. Mizeaza pe proteine! Dietele sarace in carbohidrati si bogate in proteine te ajuta sa slabesti repede si sanatos, daca nu faci excese. Consuma carne slaba de pui, peste, vita sau curcan, branza slaba de vaci si lactate cu 0% grasimi, impreuna cu legume sarace in calorii – castraveti, dovlecei, conopida, broccoli.
3. Fereste-te de dietele-fulger si schimba-ti stilul de viata. Excesele nu sunt bune pentru sanatate, asa ca incearca sa mentii un echilibru intre dorinta de a slabi si tendinta de a manca gresit. Dietele de slabit care-ti promit rezultate spectaculoase intr-o saptamana nu functioneaza pe termen lung, insa nici nu poti continua sa mananci excesiv. Imparte-ti mesele in trei pe zi, mananca la ore fixe si priveste-ti regimul alimentar cu seninatate.
4. Stresul ingrasa! Un studiu realizat acum doi ani la Harvard arata ca exista o legatura bine definita intre stres si acumularea kilogramelor, dar si alte afectiuni, asa ca invata sa-ti coordonezi stilul de viata intr-un mod cat mai realist si relaxat. Chiar daca bugetul nu-ti permite sa mergi la masaj sau la spa, poti sa te deconectezi si acasa!
5. Remediile fitoterapeutice si suplimentele alimentare pot juca un rol important in arderea grasimilor si in accelerarea metabolismului. Ceaiurile si extractele din plante precum guarana, urzica, matase de porumb, ananas sau crusin te pot ajuta sa slabesti mai repede si iti taie pofta de mancare. Daca vrei sa alegi cea mai potrivita optiune pentru tine, te poti programa online pe www.catena.ro pentru a beneficia de sfatul unui fitoterapeut!

Topeste grasimea prin sport
Nu exista scurtaturi cand vine vorba de slabire pe termen lung, asa ca este esential sa te apuci de sport! Exercitiile cardio iti pun sangele in miscare si te ajuta sa scapi de grasime si, daca te si masezi cu o crema adecvata, contribuie la vindecarea celulitei. Sportul are efecte imediate asupra tonusului mental, pentru ca te face sa te simti foarte bine, datorita hormonilor pe care ii secreta organismul tau, dar si asupra tonusului muscular. De-a lungul timpului, multe vedete au declarat ca, inainte de a se prezenta pe covorul rosu, isi lucreaza musculatura la sala timp de 2-3 ore, pentru a fi in forma maxima.

Activitatile cardio includ exercitii aerobice, dansuri latino, dar si modalitati noi si distractive de a face miscare, precum zumba sau kangoo jumps. Daca esti o fire mai dinamica si preferi sporturile de echipa, poti merge sa joci tenis sau baschet pe un teren acoperit, iar acestea te vor ajuta sa arzi in jur de 400 de calorii pe ora. Pune-te pe treaba si vei reusi sa arati si sa te simti perfect, chiar si in haine festive!

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu