Sănătatea pielii, greutatea și alimentația – Interviu cu Dr. Mihaela Leventer

Timp estimat de citire4 minute, 30 secunde

Cu toții ne dorim să avem o piele sănătoasă, pe care urmele trecerii timpului să se vadă cât mai puțin. Pentru acest lucru e nevoie să avem o alimentație echilibrată, bogată în toate principiile nutritive și, de asemenea, să ne menținem o greutate constantă.

Am vrut să aflăm adevărul despre legăturile dintre sănătatea pielii, dietă și kilogramele în plus și am stat de vorbă cu Dr. Mihaela Leventer, unul dintre cei mai cunoscuți medici dermatologi din țara noastră. Este un doctor cu o carieră impresionantă, efectuând numeroase proceduri în premieră în România, și este fondatoarea clinicii Dr. Leventer Centre. Iată ce ne-a răspuns!

Slab sau Gras: Se spune că pielea este ca o oglindă a sănătății unei persoane. Cât adevăr e în această vorbă din popor?

Dr. Mihaela Leventer: Pielea este oglinda sănătății noastre, este foarte adevărat. O piele sănătoasă este o piele fără leziuni suspecte sau canceroase, fără afecțiuni cutanate în curs. Dar în afara patologiei proprii, pielea poate exprima suferința altor organe. De exemplu, pielea palidă sugerează anemie, culoarea roșie a palmelor sugerează diabet zaharat sau poate o alimentație bogată în caroten, aspectul încercănat și edemul palpebral (inflamarea pleoapelor) suspicionează o afecțiune renală, pielea gălbuie se întâlnește în hepatită și așa mai departe.

Care sunt cele mai frecvente probleme dermatologice pe care le au persoanele cu kilograme în plus?

Cele mai frecvente probleme dermatologice întâlnite la persoanele supraponderale sunt vergeturile. Acestea se produc prin întinderea pielii și prin ruperea fibrelor elastice din derm. Epidermul de deasupra lor rămâne flasc. Vergeturile roșii se întâlnesc adesea la persoanele obeze cu sindrom Cushing, care este o boală endocrinologică. Obezii adesea transpiră mai mult și zonele de pliuri dezvoltă eczema candidozică. Această afecțiune se observă mai ales în pliul submamar sau între degete și se manifesta cu un tegument roșu, lăcuit, macerat, dureros.

Ce se întâmplă cu pielea în cazul fluctuațiilor de greutate, când slăbim și ne îngrășăm la loc în repetate rânduri?

Fluctuațiile de greutate lasă în urmă o piele laxă, lipsită de tonus și elasticitate. Pielea are un aspect creponat care nu se va întinde suficient la reîngrășare.

Multe persoane, în mod regretabil, încă apelează la diete drastice pentru a pierde în greutate. Cum se vede asta pe piele?

După cure drastice de slăbire sau după intervențiile chirurgicale de gastric sleeve sau gastric bypass, când pierderea în greutate este dramatică, se observă o piele care atârnă ca o haină cu multe numere mai mare. În această situație, dacă greutatea rămâne stabilă, pielea în exces se reduce prin proceduri de chirurgie estetică. Nu sunt suficiente doar procedurile de masaj sau tratamentele cu aparate.

La ce afecțiuni ale pielii ne predispune o alimentație nesănătoasă, bogată în produse procesate?

Alimentația nesănătoasă afectează aspectul pielii. De exemplu, dietele bogate în carne pot determina criza de gută manifestată prin înroșirea dureroasă a picioarelor. Alcoolul în exces duce la apariția vinișoarelor dilatate mai ales la nivelul feței. Culoarea intens roșie a nasului din rozacee este adesea prezentă pe fața consumatorilor de alcool. Veganii, prin lipsa aportului de proteine de sursă animală și a unor vitamine cum este B12, au o piele ternă, fără strălucire, care se ridează ușor și sunt mai frecvent afectați de căderea părului.

Există până la urmă o legătură dovedită între consumul de dulciuri și acnee?

Dieta bogată în dulciuri concentrate pare să întrețină leziunile de acnee. Se mai discută și de influența produselor lactate de la animale tratate hormonal în perpetuarea leziunilor de acnee.

Care sunt cele mai sănătoase alimente pentru piele?

Alimentația considerată sănătoasă pentru piele este cea care conține toate principiile alimentare, este bogată în legume, fructe, conține și carne roșie, și carne albă și pește. De asemenea, pielea are nevoie de grăsimi în alimentație, de exemplu măcar o lingură de ulei de măsline pe săptămână în salate astfel încât să se poată fixa și vitaminele liposolubile. Se spune că în farfurie trebuie să avem zilnic alimente de 5 culori diferite!

Care sunt cele mai bune metode de reducere a celulitei?

Celulita este prezentă atât la femeile slabe, cât și la cele grase și este cauzată de anatomia cu determinism genetic. Nu se întâlnește la bărbați. Pereții care separă acinii adipoși cad perpendicular pe pielea femeii și o tracționează, formând gropițele denumite de publicul larg celulită sau piele cu aspect de coajă de portocală. O greutate corporală stabilă reduce riscul de celulită. Sportul, masajul ajută la reducerea aspectului de celulită. Dintre tratamentele medicale, masajul cu aparatele care combină undele de șoc cu radiofrecvența sunt cele mai eficiente. Sunt necesare mai multe ședințe care se fac săptămânal sau de mai multe ori pe săptămână. Aspectul îmbunătățit rezistă în medie 6 luni dacă se păstrează greutatea corporală. Tratamentul poate fi repetat.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate