Salate pentru dieta disociata

Timp estimat de citire3 minute, 12 secunde

Daca ai decis sa-ti redefinesti silueta urmand o dieta disociata, invitatia noastra de a-ti pune sortul de bucatarit te va incanta nespus. Cu aceeasi bucurie o poti accepta si daca pur si simplu vrei sa-ti imbogatesti meniul cu feluri hranitoare, ultrasavuroase si nici prea greu de gatit.

Am selectat patru retete pe cat de simple, pe atat de gustoase de salate potrivite in cadrul dietelor disociate. Prima e pentru ziua de proteine, cea de-a doua pentru ziua de amidon, a treia e pentru ziua de carbohidrati si ultima e pentru ziua de vitamine.

Salata de ton cu oua

Ingrediente: 3 oua fierte tare; 2 linguri de crema de branza cu 0,1% grasime; 2 fire de ceapa verde sau cateva de chives; 1 lingurita de mustar boabe; 1 conserva de ton in suc propriu; sare, piper si pudra de chilly, dupa gust.

Mod de preparare: ouale se curata de coaja si se taie cubulete; peste ele adaugam ceapa tocata marunt, crema de branza, mustarul, tonul bine scurs si condimentele; compozitia se omogenizeaza si se consuma pe pat de frunze de salata verde sau rucola. Pentru o prezentare mai imbietoare, poti pune si presa salata in interiorul unui inel metalic. Cantitatile sunt suficiente pentru doua portii.

Prezenta uleiului in salate are un rol esential. Pe langa faptul ca el insusi este o sursa generoasa de vitamine, acesta ajuta la absorbtia vitaminelor liposolubile din compozitia celorlalte ingrediente.

Salata de fasole si cartofi dulci

Ingrediente: 1 conserva de fasole rosie; 1 conserva de fasole neagra; 1 conserva de porumb; un cartof dulce de dimensiuni medii; o lingura de ulei de masline; cateva fire de coriandru;  sare cu usturoi si piper dupa gust.

Mod de preparare: cartoful se curata, se taie cubulete si se rumeneste intr-o tigaie impreuna cu lingura de ulei, dupa care se lasa sa se raceasca (in felul acesta amidonul din compozitie se va absorbi mai lent, ceea ce este esential pentru silueta); se scurg de apa fasolea rosie, fasolea neagra si porumbul; boabele se pun intr-un castron mare, se adauga cartoful dulce, se presara condimentele si se amesteca bine. Se consuma ca atare sau cu o felie mica de paine prajita. Cantitatile sunt suficiente pentru 3-4 portii.

Studiile au aratat ca in cazul in care amidonoasele sunt mancate reci, nivelul glicemiei dupa masa este cu 50% mai mic decat atunci cand acestea sunt servite imediat ce sunt gatite. Salatele sunt, asadar, o forma excelenta de consum a acestui tip de alimente!

Salata de paste cu rosii uscate

Ingrediente: 100 g paste penne din faina integrala; 4 rosii uscate in ulei; 1 ceapa rosie de dimensiuni medii; 30 g de masline naturale; 30 g branza feta; busuioc proaspat; sare si piper dupa gust.

Mod de preparare: pastele se fierb in apa cu sare, conform instructiunilor de pe ambalaj, se trec sub jet de apa rece si se scurg bine; se scot rosiile din ulei, fara a se scurge si se taie fasii, apoi se amesteca bine cu pastele; se adauga ceapa taiata rondele, maslinele, frunzele de busuioc tocate, se condimenteza dupa gust si se servesc cu branza feta presarata deasupra. Cantitatile sunt suficiente pentru doua portii.

Salata de avocado, rosii si capsune

Ingrediente: 1 avocado mare bine copt; un morcov de dimensiuni medii, 150 g rosii cherry; 10 capsune mari; cateva frunze de salata verde; 50 g seminte de pin; 2 linguri de ulei de masline; 2 linguri de suc de lime; 1 lingurita de otet balsamic, sare si piper dupa gust.

Mod de preparare: frunzele de salata se spala, se scurg de apa si se taie fideluta; avocado se curata de coaja si se taie cubulete; rosiile si capsunele se taie in sferturi; morcovul se curata si se da pe razatoare; intr-un vas mic, se amesteca uleiul de masline, sucul de lime, otetul balsamic, sarea si piperul; dressingul obtinut se toarna peste restul ingredientelor, se amesteca si se serveste cu maxima placere. Cantitatile sunt suficiente pentru doua portii.

Spor la gatit si pofta buna!

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu