Raluca Zenga: „Iubesc sa arat bine si asta ma motiveaza sa mananc sanatos”

Timp estimat de citire4 minute, 26 secunde

Cu trasaturi delicate, inalta si cu o silueta pur si simplu impecabila, Raluca, sotia celebrului antrenor Walter Zenga, atrage priviri admirative pe unde merge. Cum reuseste sa arate atat de bine, desi a trecut prin doua sarcini, ce include dieta ei si la ce trucuri apeleaza, aflati din interviul pe care ni l-a acordat in exclusivitate.

Slab sau Gras: Ai doi copii si arati minunat. Care-i secretul siluetei tale?

Raluca Zenga: N-as zice ca e un secret anume. Femeile din ziua de azi au la dispozitie zeci de diete si de proceduri estetice mai mult sau mai putin invazive pentru a obtine sau a recapata silueta visata. Trebuie doar sa le identifice pe cele care functionezeaza pentru ele. In cazul meu, si probabil al multora, exista si o doza substantiala de vanitate, de narcisism la mijloc – faptul ca iubesc sa arat bine, sa pot purta orice tinuta fara teama clasic feminina ca „ma arata grasa”. Asta constituie ampla motivatie pentru a manca sanatos si a-mi mentine corpul in forma cu antrenamente specifice.

Care a fost cel mai mare numar de kilograme pe ca l-ai avut? Cum ai reusit sa slabesti?

Of, la a doua sarcina am luat peste 20 de kilograme, un adevarat soc pentru mine, insa satisfactia maternitatii si linistea interioara, recunostinta pe care i-o purtam trupului meu pentru a fi livrat pentru a doua oara un bebelus perfect m-au impiedicat sa actionez impotriva lui cu diete extreme, cu infometare sau antrenamente de sclav-gladiator. Mi-am acordat timp generos pentru refacere, pentru odihna si pur si simplu pemtru promovarea atasamentului fata de bebe, alapatand, hranindu-ma bine pentru a ma bucura de energie si un tonus psihic bun. Abia dupa ce baietelul meu a implinit un an mi-am gasit mici ferestre de timp in care sa fac sport acasa si mi-am corectat indulgentele din alimentatie.

Ce fel de exercitii practici? Cat timp dedici antrenamentelor?

Incerc sa gasesc 20 de minute de 5-6 ori pe saptamana pentru a practica acasa „high intensity interval training”, un set de exercitii intense si eficiente, cu greutati, solicitandu-mi grupele musculare pentru un fizic armonios si „sculptat”.

Care crezi ca ar fi greutatea ideala a unei femei?

Greutatea ideala a fiecarei femei depinde foarte mult de tipologia sa somatica. Exista femei carora le sta bine un pic mai plinute, cu forme voluptoase, si altele mai putin norocoase la care orice kilogram in plus se „lipeste” de zonele nepotrivite, afectandu-le dramatic aspectul armonios. Sa abordezi greutatea unei femei este de-a pururi un subiect delicat, pentru ca in viziunea noastra nu suntem niciodata suficient de slabe! Pentru mine nu greutatea este importanta, ci ideea de a avea o imagine sanatoasa asupra propriului nostru corp, de a-i pretui starea de bine, fara a-l persecuta cu standarde imposibile de perfectiune!

Cum arata dieta ta actuala?

Am remarcat ca dupa varsta de 30 de ani nu mai pot manca aceleasi cantitati de mancare ca la 20 de ani, fara consecinte vizibile. Si pentru ca se spune ca de la an la an metabolismul nostru trece de la turbo la diesel si mai apoi la pasul gandacului, am redus din portii, din cantitatea de carbohidrati simpli, din gluten si amidon, precum si din slabiciunea mea – preaiubitul zahar. Totusi, nu trece o zi fara o gustare dulce, insa am grija sa le aleg pe cele indulcite natural, cu miere, stevia sau sirop de artar.

La ce trucuri apelezi pentru a arde mai multe calorii?

Duc o viata activa, iar pentru arderi sustinute solicit grupele musculare principale: „trag de fiare”. Nu ma tem de greutati! Sunt binecuvantata cu doi copii ca argintul viu si, ca sa tin pasul cu ei e nevoie de un consum intens de energie!

Cum te descurci in bucatarie? Ce-ti place sa gatesti cel mai mult?

Imi place in bucatarie, mai ales cand descind in forta cu pofta de a gati ceva bun! Tocmai am facut o placinta cu dovleac, unul dintre dulciurile mele preferate de toamna. Ador sa prepar dulciuri in varianta lor mai sanatoasa, sa vad ochisorii pofticiosi ai copiilor mei cand mesterim impreuna „Oreo de casa”, clatite cu faina de migdale, budinca de ciocolata cu lapte de cocos sau trufe braziliene „brigadeiro”!

Care-i felul tau de mancare preferat?

Hmm, sunt o gurmanda innascuta si venerez mancarea! Cred ca masa mea preferata ar fi cu fructe de mare, sushi si sashimi, ceviche peruvian cu „leche de tigre” si, desigur, minimum trei feluri de desert: cu ciocolata, cocos si unt de arahide. Nu ma dau in laturi ca snobul nici de la o masa cu salata de boeuf, sarmale si placinta cu mere sau papanasi cu dulceata si smantana!

Ce sfaturi ai pentru persoanele care vor sa se mentina in forma?

Sfatul meu este sa puna pret pe sanatate, onorandu-si trupul cu mancare variata si gustoasa, arome si condimente savuroase (destul cu alimentele fade si triste in numele dietei!), cu terapii simple prin care sa combata stresul. As mentiona in acest sens iesirile mai dese in natura, baile relaxante, masajele, sedintele de transpirat si pus sangele-n miscare la sala sau in aer liber. De asemenea, sa-si hraneasca spiritul cu mici placeri zilnice si stimuli de creativitate, activitati care le fac inima sa bata mai tare, cu pasiune si motivatie!

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F