Oferta speciala de sfarsit de primavara: Capsunile si ciresele

Dr. Lacramioara Brinduse, medic specialist sanatate publica

Timp estimat de citire3 minute, 0 secunde

Stii deja cate avantaje poti avea daca mananci zilnic fructe si legume. Si pentru ca sezonul iti permite, de ce sa nu faci o cura de capsuni si cirese pentru a te bucura de virtutile curative ale acestor fructe minunate. Slab sau Gras iti spune mai multe despre ele si iti ureaza sanatate maxima la inceput de sezon cald!

Capsunile sunt primele fructe de sezon care apar. Acestora trebuie sa le acordam o atentie deosebita, incepand cu spalarea atenta, deoarece pot fi murdare de pamant, ceea ce le pot transforma intr-o sursa de agenti patogeni, continuand cu transportul si depozitarea cu grija pentru a nu se zdrobi, ceea ce ar conduce la pierderea aromei si la scaderea continutului nutritiv.

Consumati capsuni crude ca gustari

Capsunile ar fi de preferat sa fie consumate crude, fara adaos de zahar si fara a fi zdrobite sau prelucrate in alt fel. Un alt aspect ce trebui avut in vedere este acela ca cel mai indicat este consumul lor in afara meselor principale, evitand sa le consumam la desert. Acest mod de a nu asocia fructele cu alte alimente, ingerandu-le inainte cu o ora sau dupa doua ore de la masa, este cel preferat pentru toate sortimentele de fructe, reusind astfel sa asimilam maximul de nutrienti continut de acestea.

Capsunile nu trebuie incluse in alimentatia copiilor sub trei ani deoarece sunt puternic alegene. De asemenea, multi dintre adulti au alegie la capsuni, de aceea acestia nu le vor consuma, capsunile fiind eliberatoare de histamina, ceea ce determina aparitia simptomelor alergice, in special a urticariei.

Antioxidante, bogate in fibre, detoxifiante

Culoarea rosie este asociata cu cantitatea de antioxidanti continuta, ceea ce le face indicate pentru a fi incluse in cadrul unei alimentatii ce se doreste sanatoasa. Consumul de capsuni poate fi indicat si diabeticilor, ele avand efect usor hipoglicemiant. Caloriile pe care le contin capsunile (35 kcal la 100 grame) le situeaza intre fructele indicate in dietele hipocalorice.

Cantitatea mare de fibre pe care o contin capsunile le confera proprietati usor laxative, ceea ce favorizeaza scaderea in greutate, dar si scaderea nivelului colesterolului seric, fiind indicate persoanelor cu afectiuni cardiace si ateroscleroza. Consumul de capsuni stimuleaza eliminarea toxinelor si cresterea imunitatii organismului.
Ele sunt indicate in dieta femeilor de varsta fertila, care doresc sa aiba copii, deoarece contin o cantitate semnificativa de acid folic. Exista studii care arata ca pot avea efecte de combatere a impotentei la barbati.

Capsunile consituie o sursa excelenta de mangan si vitamina K, dar si de potasiu, vitamine din grupul B, cupru si acizi grasi Omega-3.

Ciresele au efecte benefice asupra parului si pielii

Ciresele au un continut mare de vitamina C si de provitamina A. Sunt recunoscute pentru efectele benefice asupra parului, unghiilor si pielii, contribuind la mentinerea sanatatii acestora. Ciresele au efect de stimulare a imunitatii organismului si au efect energizant. Sunt bogate in potasiu, ceea ce le confera puternice proprietati diuretice, fiind indicate persoanele care sunt diagnosticate cu hipertensiune arteriala. Continutul mare de fibre pe care ciresele le contin stimuleaza functia intestinala, exercitand efecte laxative. Au efect de reducere a riscului de instalare a cancerului colorectal.

Ciresele au aproape 70 de kcal la 100 de grame, nefiind indicate in curele de slabire in cantitati mari si in cazul pacientilor diabetici.

Ciresele combat cariile si au efect antiinflamator

Conform unui studiu, ciresele contin substante care inhiba activitatea enzimelor implicate in formarea cariei dentare, avand astfel efect impotriva aparitiei cariei dentare. Cantitatea de acid salicilic, care intra in compozitia aspirinei, continuta de cirese le confera acestora proprietati antiinflamatoare, cura de cirese fiind indicata in combaterea afectiunilor cardiovasculare, a reumatismului si a altor afectiuni inflamatorii.

Dr. Lacramioara Brinduse

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic specialist sanatate publica

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate