Humus cu ardei copt si focaccia

Timp estimat de citire1 minut, 47 secunde

Humusul este un fel de mancare popular in Orientul apropiat si in Balcani. Ingredientul sau de baza este nautul fiert si pisat si apoi amestecat cu pasta din seminte de susan (denumita si tahini) la care se adauga condimente. Nautul este asemanator cu soia si se poate folosi in prepararea chiftelelor, sarmalelor sau pilafurilor, fiind un foarte bun inlocuitor pentru carne, fiind si mai gustos decat soia.

Ingrediente

Pentru humus:

  • 350 grame naut
  • 2 bucati de ardei gras
  • 1 catel de usturoi
  • Zeama de lamaie
  • Ulei de masline

Pentru focaccia

  • 1 catel de usturoi
  • 1 kg faina
  • Drojdie uscata
  • Ulei de masline
  • Rozmarin

Mod de preparare

  • Se pune nautul intr-o oala mare, peste care se adauga apa si o lingura de bicarbonat. Se lasa aproximativ 2 ore la inmuiat – ulterior apa se varsa. Se pune intr-un vas la fiert aproximativ o ora si jumatate. Nautul este fiert atunci cand boabele se pot strivi cu usurinta.
  • Ardeiul gras se coace, se curata bine de seminte, coaja si cotor.
  • Intr-un vas se adauga nautul, ardeii copti impreuna cu usturoiul si zeama de lamaie, apoi se dau prin mixer pana se obtine o pasta cat mai cremoasa (humusul).
  • Se pune intr-o farfurie si se stropeste cu putin ulei de masline.
  • Intr-un vas se toarna faina pana ce ia forma unui munte. In varf se face o gaura in care se adauga restul de ingrediente. Se adauga apa si se amesteca usor pentru a ingloba faina pana cand se obtine un aluat elastic. Se lasa la crescut intr-un castron acoperit cu un prosop umed. Ulterior se “bate” aluatul pnetru a scoate aerul din el, iar la final se asaza sub forma unor turte intr-o tava pudrata cu putina faina.
  • Se pune tava in cuptor si se lasa aproximativ 30 de minute (cuptorul sa fie incins la 200 de grade Celsius).

Beneficii consumului de humus

Consumul frecvent de humus poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol, la mentinerea sanatatii oaselor si imbunatatirea digestiei.

Nautul este bogat in acizi grasi Omega 3 si Omega 6. Datorita numarului scazut in calorii, dar si al continutului ridicat de fibre, humusul poate fi aliatul tau atunci cand vrei sa renunti la kilogramele in plus.

Marius Vasilescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate