Dieta TLC, in topul celor mai eficiente planuri de slabit

Timp estimat de citire2 minute, 42 secunde

In general, ideea de dieta este prost inteleasa de catre mase. Cu totii asteptam o scadere rapida si spectaculoasa in greutate, fara sa realizam ca acest lucru ne poate periclita sanatatea. Tocmai de aceea exista planuri alimentare ca TLC, si tocmai de accea TLC este in topul celor mai bune programe. Pentru ca Therapeutic Lifestyle Changes pune sanatatea pe primul loc, inainte de mofturile legate de aspectul fizic.

Scopul TLC: reducerea semnificativa a nivelului de colesterol
Rezultat: in 6 saptamani, va veti reduce cu 8 pana la 10 procente nivelul de colesterol LDL, adica cel nociv
Teoria: Dieta TLC, adica Therapeutic Lifestyle Changes, a fost creata de specialistii de la Institutul National al Sanatatii si de Cercetare a Colesterolului si aprobata de Asociatia Sanatatii Inimii din America, deoarece s-a demonstrat clinic ca reduce riscul producerii bolilor cardiovasculare. Asadar, vorbim nu de o dieta scrisa pe genunchi, ci de ani de cercetare si stiinta, pusi in slujba gasirii unui regim alimentar optim, care sa nu forteze organismul, sa il priveze de cele necesare si sa il slabeasca, ca in final sa il imbolnaveasca, totul pentru cateva kilograme in minus.

Cum functioneaza si regulile de aur
De la bun inceput trebuie sa decideti care este tinta. Vreti doar sa actionati asupra nivelului de colesterol? Atunci obiectivul este de 2500 de calorii pe zi pentru barbati, si 1800 pentru femei. Daca vreti sa si slabiti, targetul se muta la 1600 calorii pe zi la barbati si 1200 – femei. 
• Inca din prima zi trebuie sa fiti constienti la ce renuntati: la unt, lapte gras, mezeluri, branza, oua (este permis un galbenus pe saptamana), dar si la carnea de porc.
• Daca mergeti pe dieta TLC, limita maxima de carne admisa zilnic este de 150 de grame, iar aici ne referim la pui fara piele, curcan, vita si peste. Totodata, atunci cand sunteti in stare sa nu mancati carne deloc, inlocuiti-o cu fasole, mazare, linte, tofu sau ciuperci.
• Trebuie sa inlocuiti gatitul cu unt, ulei de floarea-soarelui sau de masline, cu mancarurile preparate cu ulei de canola, de porumb, susan, soia sau palmier, deoarece sunt bogate in grasimi nesaturate.
• Carbohidratii nu trebuie sa depaseasca 50% din totalul caloriilor consumate pe zi.
• Proteinele trebuie sa fie 15-20% din totalul zilnic.
• Trebuie sa consumati cel putin 4 portii de legume si fructe crude in fiecare zi.
• Este imperios necesar sa mancati cam 20 g fibre pe zi, iar painea integrala este o optiune.

Mostra de meniu
Mic dejun:
– ovaz
– piure de banana
– suc de portocale fresh
– o cafea fara zahar
Pranz:
– o salata cu rucola, salata verde, ton in suc propriu, rosii cherry si lamaie
– un bol mediu cu supa crema de legume
– un ceai verde
– un mar
Cina:
– somon cu salsa picant
– orez brun simplu
– salata de rosii cherry si branza cu mucegai
– un pahar cu vin rosu
Gustari: fistic crud, morcovi, popcorn

TLC se bazeaza pe introducerea in dieta a sterolilor din plante, niste compusi care blocheaza absorbtia colesterolul in sange. Ii gasiti in graul germinat, semintele de susan sau in fisticul crud.
Toate aceste schimbari culinare trebuie alternate cu un program bine stabilit de exercitii fizice si miscare. Daca nu va simtiti bine in sala de sport, nu e nicio problema, mersul pe jos este excelent, la fel dansul sau inotul!

Vanessa Stefan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F