Dieta pentru fertilitate: alimente care iti sporesc sansele de a avea copii

Timp estimat de citire4 minute, 56 secunde

Inainte de a apela la tratamente costisitoare pentru a-ti imbunatati fertilitatea si a ramane insarcinata, schimba-ti regimul alimentar si incearca dieta pentru fertilitate! Exista alimente pe care, daca le consumi zilnic, iti pregatesc corpul pentru o sarcina si chiar te pot ajuta sa ramai mai usor insarcinata, in timp ce altele iti diminueaza sansele de a avea un copil in viitorul apropiat.

Descopera cum te ajuta dieta pentru fertilitate sa ramai insarcinata mai usor si sa ai o sarcina sanatoasa!

10 secrete de nutritie care iti imbunatatesc fertilitatea

  1. Consuma cat mai multe alimente vegetale intregi, nedecorticate sau fara a le indeparta coaja – cereale integrale, fasole, mazare, fructe oleaginoase, fructe proaspete sau legume. Astfel, te bucuri de toate vitaminele pe care fiecare aliment ti le ofera!
  2. Asigura-te ca ai o alimentatie echilibrata, din care nu lipsesc proteinele din surse sanatoase, de origine vegetala sau animala. De asemenea, elimina cofeina, tutunul si alcoolul din stilul tau de viata!
  3. Alege grasimile si uleiurile vegetale si exclude din alimentatia ta grasimile de tip trans (se regasesc pe etichetele alimentelor cu denumirea de “uleiuri partial hidrogenate”). Grasimile trans se regasesc in foarte multe alimente din comert, in special in cele prajite, precum cartofi prajiti, gogosi, dar si in pizza, biscuiti, placinte, margarina sau covrigei. De asemenea, grasimile trans se pot regasi si in mod natural, in unele tipuri de carne si lactate, inclusiv vita, miel si untura. Nu este indicat sa consumi mai mult de 2 g de grasimi trans pe zi.
  4. Inlocuieste alimentele nesanatoase din meniul tau cu alimente nutritive, care sa-ti ofere maximum de vitamine, fibre si minerale pentru un numar cat mai mic de calorii. Evita caloriile “goale”, ce nu aduc niciun beneficiu de vitamine sau minerale organismului tau.
  5. Consuma cat mai multe alimente crude sau preparate termic usor, intr-un timp cat mai scurt.
  6. Elimina complet zaharul din alimentatie si inlocuieste-l cu indulcitori naturali, ce nu modifica nivelul insulinei din organism, precum stevia sau xylitolul. Studiile arata ca un consum zilnic de zahar poate duce la infertilitate, din cauza efectelor dezastruoase pe care le are zaharul asupra sanatatii umane – de la rezistenta la insulina pana la dezechilibre hormonale si crearea unui mediu propice pentru infectiile vaginale.
  7. Dieta pentru fertilitate nu este completa daca nu bei zilnic multa apa plata in loc de bauturi carbogazoase sau cafea.
  8. Consuma cat mai multe preparate simple si delicioase, care sa nu includa foarte multe ingrediente.
  9. Nu te invinovati daca nu mananci perfect sanatos! Incearca cel putin sa mananci sanatos 80% din timp, iar in cel mult 20% din timp sa calci “stramb”.
  10. Mananca sanatos, respectand aceste reguli, si atunci cand esti departe de casa – de exemplu, in vacanta.

Vitamine, minerale si alimente bune pentru fertilitate

Am pus la punct regulile esentiale ale dietei pentru fertilitate, asa ca a venit momentul sa descoperim, concret, ce vitamine, minerale si antioxidanti sunt esentiali pentru sanatate si in ce alimente se regasesc!

Acid folic: este esential atat in perioada de preconceptie, cat si in timpul sarcinii, pentru ca asigura dezvoltarea normala a bebelusului, iar deficitul poate ridica multe probleme, inclusiv avortul spontan. Acidul folic se regaseste in ficatul de pui/vita, linte, spanac, sparanghel, fasole.

Vitamina B12: imbunatateste atat fertilitatea feminina, cat si pe cea masculina, datorita efectului pozitiv pe care il are vitamina B12 asupra calitatii spermei. Vitamina B12 se regaseste in stridii, scoici, muschi, ficat, caviar, peste, homari, creveti, vita, miel, peste, oua.

Acid lipoic: este un antioxidant important, ce protejeaza sistemul reproductiv al femeii si imbunatateste calitatea spermei. Acidul lipoic se regaseste in cantitati mici in alimente precum cartofi, spanac si carne rosie.

Vitamina D: este esentiala pentru a echilibra nivelul hormonilor din organism. Universitatea de Medicina Yale a realizat un studiu, in urma caruia a descoperit ca doar 7% dintre femeile infertile aveau un nivel normal de vitamina D in sange. Vitamina D se regaseste in oua, peste gras, lactate si ulei de ficat de cod; de asemenea, te poti expune la soare timp de 15-20 de minute pe zi pentru a obtine un nivel optim de vitamina D.

Coenzima Q10: un antioxidant puternic, a carui prezenta in organism se diminueaza odata cu inaintarea in varsta. Coenzima Q10 este necesara pentru functionarea fiecarei celule din organism, pentru stimularea motilitatii spermatozoizilor si pentru sanatatea ovulelor. Coenzima Q10 se regaseste in fructe de mare, organe (cele mai bune surse sunt inima de porc, de vita si carnea de ren), ulei de soia, sardine, macrou, ton, hering, nuci.

Vitamina B6: are un rol benefic asupra echilibrului hormonal si ajuta la echilibrarea nivelului de zahar din sange, la ameliorarea PMS si, in timpul sarcinii, poate ameliora simptomele de greata. Vitamina B6 se regaseste in mod natural in ton, banane, curcan, ficat, somon, cod, spanac, ardei gras, varza, broccoli, usturoi, conopida, telina.

Fier: este demonstrat stiintific ca femeile care nu au suficient fier in alimentatie pot suferi de anovulatie, adica lipsa ovulatiei, dar si de o sanatate mai slaba a ovulelor, ceea ce le poate scadea sansele de a ramane insarcinate cu pana la 60%. Fierul se regaseste in linte, spanac, tofu, seminte de susan, fasole, seminte crude de dovleac, carne de vita.

Vitamina E: de o importanta esentiala atat in dieta pentru fertilitate feminina, cat si masculina, studiile arata ca deficitul de vitamina E poate duce la infertilitate. Mai mult, denumirea stiintifica a vitaminei E este tocopherol, ceea ce inseamna, in limba greaca, “a avea copii”.  Vitamina E are rol antioxidant, protejeaza sanatatea ovulelor si pe cea a spermei si se regaseste in alimente precum seminte de floarea soarelui, migdale, masline, spanac, papaya, salate cu frunze verde inchis.

Vitamina C: acest antioxidant important nu poate lipsi din nicio dieta pentru fertilitate, pentru ca amelioreaza nivelul hormonilor din organism si creste fertilitatea, in special in cazul femeilor cu defect de faza luteala. Vitamina C se regaseste din abundenta in fructe si legume precum ardeiul capia, broccoli, merisoare, varza, cartofi, citrice si rosii.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu