Dieta Martha Stewart: 38 de alimente pentru energia si sanatatea ta

Timp estimat de citire2 minute, 28 secunde

Dieta propusa de Martha Stewart este printe primele regimuri care au inceput deja sa fie populare in 2012, fiind, de fapt, o propunere de viata sanatoasa si bogata in vitamine, minerale si oligoelemente esentiale pentru organismul tau. Pe langa sanatate, dieta te ajuta sa castigi si o silueta de vis!

In noul an, tendintele in materie de diete se inclina vizibil catre o alimentatie echilibrata, cu dublu rol: acela de a favoriza slabirea, dar si de a asigura necesarul zilnic de vitamine. Cu alte cuvinte, adio supa de varza, bun venit super alimente! Cartea pe care Martha Stewart tocmai a publicat-o in America, Power Foods, este o pledoarie pentru alimentatia sanatoasa, utilizand ingrediente proaspete, majoritatea fiind si la indemana tuturor.

Dupa o perioada lunga de austeritate, schimbari la nivel economic, dar si spiritual, fonduri limitate si rasturnari de situatie, incepem usor, usor sa redescoperim valoarea nepretuita a unui corp sanatos si a unui psihic armonios, hranite prin elemente calitative, nu cantitative. Acesta este si mesajul pe care Martha Stewart pare sa il transmita prin intermediul acestei carti inteligentecu retete ce incorporeaza anumite ingrediente speciale.

 

Hraneste-te cu alimente de calitate

Cele 38 de alimente ce trebuie sa se regaseasca in alimentatia tuturor persoanelor ce vor nu doar sa slabeasca, ci si sa isi mentina silueta pentru toata viata si sa se hraneasca sanatos, conform indicatiilor din cartea Marthei, sunt:

  1. Sfecla rosie
  2. Sparanghel
  3. Anghinare
  4. Avocado
  5. Ardeigras
  6. Broccoli
  7. Varza de Bruxelles
  8. Morcovi
  9. Varza
  10. Ciuperci
  11. Spanac
  12. Cartofi dulci
  13. Stevie
  14. Rosii
  15. Dovleac
  16. Caise
  17. Fructe de padure
  18. Citrice
  19. Fructe kiwi
  20. Papaya
  21. Pere
  22. Orez brun
  23. Ocaz
  24. Quinoa (se gaseste in supermarket)
  25. Fasole
  26. Mazare
  27. Boabe de soia
  28. Migdale
  29. Nuci pecan
  30. Fistic
  31. Nuci
  32. Seminte de in
  33. Seminte de dovleac
  34. Oua
  35. Iaurt
  36. Pastrav
  37. Somon
  38. Ulei de masline

Nu este obligatoriu (si nici posibil) sa incluzi toate aceste ingrediente in alimentatia ta zilnica, insa incearca sa mananci o parte dintre ele in mod constant. Spre exemplu, poti combina un iaurt cu o lingura de seminte de in si vei obtine o gustaredelicioasa, hipocalorica, ce include doua super alimente din lista Marthei Stewart!

 

Regulile dietei Martha Stewart

Chiar daca este mai mult un regim de viata decat o dieta in adevaratul sens al cuvantului, exista zece reguli esentiale pe care autoarea cartii le propune si care, pe termen lung, iti aduc beneficii pentru silueta si sanatate:

  • Include in alimentatia ta o varietate cat mai mare de alimente naturale.
  • Cumpara alimente provenite din agricultura ecologica.
  • Cumpara alimente produse local, adaptandu-te fiecarui sezon.
  • Limiteaza consumul de sare.
  • Cumpara cantitati mari de cereale, fructe oleaginoase (nuci, fistic) si seminte.
  • Daca prepari alimentele cu ulei, alege doar uleiul de masline, de rapita sau de sofranel.
  • Cand ai nevoie de supa pentru a pregati anumite retete, cumpara o supa instant organica saraca in sodiu sau prepara in casa o supa simpla.
  • Organizeaza totul din timp si fa cumparaturi cu atentie.
  • Umple-ti o jumatate de farfurie cu legume, un sfert cu cereale integrale si un sfert cu proteine (fara grasimi).

 

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu