Dieta de vara: slabesti usor si sanatos

Iulia Stan, nutritionist dietetician

Timp estimat de citire4 minute, 3 secunde

Odata cu sosirea verii, multe dintre rutinele noastre se schimba. Soarele si vremea buna ne imbie sa fim mai activi, dar nu numai facand miscare, ci si pe plan social, ceea ce ne poate ingreuna demersurile de a pierde in greutate.

Mese cu prietenii, seri la terase, petreceri… si lista poate continua. Insa, sezonul cald ne ofera si avantaje pentru pierderea in greutate. Depinde de tine daca aceasta vara se dovedeste a fi cel mai potrivit moment sau nu pentru pierderea sau mentinerea greutatii.

Cateva recomandari pentru a slabi in sezonul cald:

Uita de dietele miraculoase!

Mai ales in timpul verii, gasesti zeci de recomandari cu privire la diete-minune care promit o pierdere de 5, 10 sau 15 kg in doar cateva zile. Din pacate, majoritatea ofera doar o solutie temporara pentru o problema cu care multi oameni se confrunta de o viata intreaga! Dietele/curele de slabire care promit o pierdere rapida in greutate pot functiona la inceput. Acest lucru se datoreaza deficitului caloric pe care il creeaza, fie ca este vorba de o dieta hipoglucidica, hiperproteica, hiperlipidica, disociata sau care se concentreaza asupra unui singur tip de aliment, de exemplu grepfrutul sau supa de varza. Multe dintre aceste diete restrictioneaza anumite grupuri de alimente, producand carente. Sunt greu sau nesanatos de sustinut in timp si nu te ajuta sa dezvolti o relatie sanatoasa cu alimentele. De indata ce te intorci la obiceiurile alimentare obisnuite, greutatea este recastigata. Acest lucru duce adesea la efectul “yo-yo”: pierderea si recastigarea greutatii din nou si din nou.

Fructele, aliatul siluetei suple

Profita de varietatea de fructe pe care o ofera acest sezon. Fructele reprezinta o sursa valoroasa de fibre, vitamine, minerale si diversi fitonutrienti, iar consumul lor zilnic este asociat cu un risc redus pentru numeroase boli cronice, precum bolile cardiovasculare si cancerul. Acestea va vor oferi energia de care ai nevoie si iti vor satisface nevoia de dulce. Adauga fructe de padure in iaurt. Alege pepenele sau ciresele ca desert in locul prajiturilor sau inghetatei.

E timpul salatelor!

Cu atatea legume disponibile, salatele devin, pe timpul verii, o optiune foarte buna de masa. Insa, nu toate salatele sunt sanatoase si consumul acestora nu garanteaza ca vei pierde in greutate. Daca nu acorzi atentie ingredientelor, unele salate pot deveni preparate destul de puternic calorice. Ele trebuie sa aiba o baza de legume (salata verde, varza, ceapa verde, spanac, rosii, castraveti, ridichi, morcovi etc.) si daca le vei consuma ca fel principal, ar trebui sa adaugi alimente bogate in proteine: carne de pasare, peste, oua, branzeturi, leguminoase, quinoa etc. De asemenea, poti adauga alimente bogate in grasimi sanatoase, precum nuci, seminte, avocado. Un alt ingredient caruia trebuie sa ii acordam atentie este dressingul!

Majoritatea dressing-urilor pentru salate din comert sunt surse bogate de grasimi saturate, sodiu si zahar adaugat, putand astfel transforma salatele in preparate nesanatoase. De aceea, dressing-urile preparate in casa sunt cea mai buna optiune, reprezentand o varianta mult mai sanatoasa. Pentru preparare se pot folosi ingrediente precum: ulei de masline, suc de lamaie, otet balsamic, iaurt, mustar, usturoi, verdeturi.

Apa, cea mai potrivita pentru a potoli setea

Oferta de bauturi racoritoare creste in timpul verii. Insa acestea sunt bauturi care contin o cantitate mare de zahar si calorii si care au o valoare nutritionala scazuta. Apa are zero calorii, ajuta la reducerea poftei de mancare, te ajuta sa te racoresti si sa te hidratezi pe caldura verii. Va potoli setea mai bine decat orice alta bautura. Pentru varietate, poti adauga cateva bucati de lamaie sau incerca ceaiul din plante in care adaugi cateva cuburi de gheata.

Pentru hidratare, o alta alternativa potrivita este apa infuzata. Se poate folosi o mare varietate de ingrediente: fructe (portocala, pomelo, grepfrut, ananas, mango, kiwi, pepene, cirese, capsuni, fructe de padure, piersici), legume (castravete), ierburi aromatice (menta, busuioc, salvie, lavanda), condimente (scortisoara, pudra de roscove, vanilie).

Adauga si activitate fizica

Combinarea unei alimentatii sanatoase cu activitatea fizica este o modalitate mai eficienta de a pierde in greutate decat o cura de slabire care se bazeaza exclusiv pe restrictie calorica. Activitatea fizica este utila pentru pierderea in greutate si, mai mult, pentru mentinerea rezultatelor obtinute. Aceasta poate ajuta la mentinerea sau cresterea masei musculare, ce atrage dupa sine o crestere a consumului caloric. Profita de vremea buna pentru a face sport in aer liber: alearga, plimba-te cu bicicleta, mergi pe jos intr-un ritm alert, inoata, alearga pe plaja sau joaca volei. Daca alegi sa iti petreci vacanta la munte, nu uita ca drumetiile sunt o modalitate buna de a arde calorii.

Exemplu de meniu de vara sanatos

Mic dejun: omleta cu spanac si ciuperci

Pranz: peste cu cartofi la cuptor si sos de iaurt

Cina: salata cu carne de pui preparata la cuptor (rosii, salata verde, ardei, ridichi si ulei de masline)

Gustari: Iaurt natur cu cateva bucati de capsune; cirese

Bautura recomandata: apa infuzata cu zmeura si menta

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

nutritionist dietetician

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate