Dieta de slabit pentru persoanele ocupate

Timp estimat de citire3 minute, 23 secunde

In secolul vitezei, multe persoane care vor sa slabeasca isi gasesc scuze pentru a nu-si duce la indeplinire scopul, una dintre cele mai frecvente fiind „Nu am timp sa gatesc mancaruri sofisticate!”. Adevarul este ca exista feluri de mancare pe care le poti prepara fara batai de cap si, impreuna cu nutritionistul Veronica Daghie, va oferim sfaturi pentru o dieta sanatoasa si usor de respectat chiar si de catre cei mai ocupati oameni!

„Este adevarat ca traversam secolul vitezei si vrem sa facem cat mai multe lucruri si, pe deasupra, sa aratam si bine! Nu este imposibil in acest vartej, dar trebuie sa o facem cu cap si nicidecum la voia intamplarii. A fi intr-o continua dieta nu este solutia ideala si nici nu va recomand sa tineti vreun regim-minune care a functionat si la vecina sau colega de serviciu, pentru ca va puteti da organismul peste cap”, afirma dr. Veronica Daghie. 

„Mai mult decat un regim de slabire, ar trebui sa constientizam ca trebuie sa avem un mod de viata sanatos, oricat de ocupati am fi.” – dr. Veronica Daghie

 

Investeste timp in sanatatea ta

„Avem prostul si nesanatosul obicei de a da vina pe timp, de a gasi motivatii si justificari pentru stilul nostru haotic de alimentatie sau pentru nereusitele noastre… total FALS! Credeti-ma, dragi cititori, nu este chiar atat de greu pe cat pare!”, ne incurajeaza dr. Veronica Daghie. Timpul poate deveni, intr-adevar, inamicul nostru daca ne propunem sa tinem o dieta de slabire complicata, bazata pe mese dese si complexe, insa, daca simplificam un pic lucrurile, avem toate sansele sa slabim intr-un mod sanatos. O prima regula este sa luam intotdeauna micul dejun, de preferat ceva usor de preparat, precum cerealele integrale cu iaurt sau fructele (separat), conform indicatiilor nutritionistului.

 

Ce mancam la birou daca tinem o dieta de slabire?

Una dintre principalele nelamuriri ale persoanelor care vor sa slabeasca este legata de faptul ca nu prea stiu ce sa manance la birou. Dr. Veronica Daghie ne ofera cateva sugestii dietetice pentru a le lua la serviciu, in caserole de plastic:

– Salata din piept de curcan (la gratar sau fiert) cu multe legume de sezon
– Salata de ton cu porumb, masline, ridichi si salata verde
– O bucatica de carne la gratar (peste, vita, pui, curcan), cu salata asortata de legume sau cu o mancarica de spanac, stevie etc.
– Orez cu legume

Evita, pe cat posibil, alimentele ambalate si ciugulitul continuu la birou, pentru ca vei consuma mult mai multe calorii decat ti-ai propune! Programeaza-ti meniul astfel incat sa iei trei mese principale pe zi si doua gustari – este mai mult decat suficient pentru a nu simti foamea in niciun moment al zilei, nici la birou, nici seara, cand ajungi acasa.
 

 

Alimente de baza in dieta de slabire pentru persoane ocupate

O alta regula importanta pe care ne-o impartaseste nutritionistul Veronica Daghie este sa ne asiguram ca intre masa de seara si ora de culcare trebuie sa existe un interval minim de 4 ore, iar cina este de preferat sa fie cat mai usoara.

Seara, putem consuma o salata, fructe, niste lactate sau un bol de supa, insa nu mai mult de atat.
Practic, alimentele de baza intr-o dieta ideala pentru oamenii ocupati sunt cele care se prepara usor si care pot fi consumate alaturi de o salata facuta in 5 minute sau o mancare de legume preparata in cel mult o jumatate de ora. Evita alimentele grase sau cele care necesita timpi de preparare mai mari de o ora.

In schimb, mizeaza pe cateva alimente pe care le poti include in lista de cumparaturi saptamanala si pe care le poti consuma rapid, ca atare sau preparate in scurt timp. Alimentele pe care te poti baza in dieta de slabire pentru persoanele ocupate sunt:

– Fructe si legume de sezon (sunt ieftine si proaspete)
– Lactate degresate
– Peste, pui, curcan
– Apa plata din belsug
– Fibre: cereale, nuci, migdale, fistic

 

Raluca Mateescu
Consultant: Dr. Veronica Daghie
Site: www.dietepersonalizate.ro
Tel.: 0766.746.736

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu