Dieta Clean & Lean – pentru un corp suplu si fara toxine!

Timp estimat de citire4 minute, 35 secunde

Natura iti ofera toate ingredientele de care ai nevoie pentru a avea o silueta frumoasa si echilibrata. Dezechilibrele se produc atunci cand te hranesti cu alimente procesate, ce te fac sa te ingrasi, sa-ti pierzi vitalitatea si chiar te predispun la anumite afectiuni. James Duigan, un antrenor preferat de vedete, a creat dieta Clean & Lean pentru a-ti ajuta organismul sa elimine toxinele si kilogramele in plus – un obiectiv excelent pentru aceasta primavara!

Citeste mai multe despre dieta Clean & Lean care te poate ajuta sa slabesti si sa-ti detoxifiezi organismul.

Dieta Clean & Lean presupune consumul alimentelor proaspete si neprocesate, intr-o stare cat mai apropiata de cea naturala. Mesele includ trei elemente de baza: proteine (pui, miel, somon, creveti), grasimi (avocado, nuci, seminte, ulei de masline sau de cocos) si un curcubeu de legume (spanac, ardei rosu, broccoli, cartofi dulci).

Cele 7 reguli fundamentale ale dietei Clean & Lean

1. Trecutul tau nu inseamna viitorul tau.

2. Fii bun cu tine insuti: scapa de rusine si sentimentul de vinovatie si accepta-te asa cum esti.

3. Fii bun cu planeta – este un gest bun pentru tine! Alege alimente proaspete, organice, de provenienta locala.

4. Misca-ti corpul in fiecare zi: corpul tau adora sa se miste!

5. Cuvantul „dieta” inseamna efectiv „alimentele pe care le mananci”. Este o alegere pe care o faci pentru totdeauna, nu doar pentru doua saptamani.

6. Orice transformare a corpului tau se petrece prima data in mintea ta.

7. Frumusetea este o stare de spirit, nu modul in care arati.

Printre vedetele ce iubesc aceasta dieta se numara Elle Macpherson, Rosie Huntington-Whiteley, Hugh Grant, Holly Valance si David Gandy.

Dietele rapide nu functioneaza – Clean & Lean este un mod de viata!

Premiza de la care porneste antrenorul Duigan este ca starea naturala a corpului tau este una tonifiata si supla, iar consumul de alimente procesate si bauturi cu zahar iti umplu organismul de toxine si, respectiv, grasime depusa pe solduri, coapse, posterior si abdomen. Organismul stocheaza toxinele in celulele grase si, astfel, pot aparea afectiuni grave precum diabet sau boli cardiovasculare.

Dietele cu rezultate rapide sunt eficiente doar pe termen scurt, dar este aproape imposibil sa te lupti cu efectul yoyo si, cel mai probabil, te vei ingrasa din nou. Toxinele sunt responsabile de durerile de cap si de senzatia de oboseala cu care te confrunti la inceputul unei diete rapide, ceea ce te impiedica sa slabesti si sa te simti bine. In schimb, daca adopti un nou mod de viata, vei reusi sa ajungi la greutatea dorita intr-un mod placut si natural!

Toxinele cele mai periculoase pentru silueta se regasesc in:

  • Zahar
  • Alcool
  • Bauturi carbogazoase
  • Alimente procesate, inclusiv cele „dietetice”
  • Cofeina in exces
  • Cortizol – hormonul stresului

Pentru a slabi, trebuie sa eviti alimentele bogate in toxine si sa le alegi pe cele „curate”, ce indeplinesc o lista de criterii destul de stufoasa. Totodata, consumul alimentelor „curate” este singura modalitate prin care poti slabi natural si pentru totdeauna, sustine autorul dietei Clean & Lean.

Ti-e pofta de dulciuri? Mananca nuci, oua, carne rosie, ciuperci sau sparanghel pentru a-ti domoli apetitul, intrucat aceasta pofta poate veni dintr-o lipsa de proteine sau de crom.

Alimentele „curate” din care trebuie sa-ti compui dieta:

  • Nu si-au schimbat foarte mult starea naturala – un mar intreg este acelasi cu marul proaspat cules din copac, dar chips-urile nu mai au nimic in comun cu cartofii din care sunt facuti.
  • Nu contin si nu au nevoie de arome artificiale.
  • Nu au un termen de valabilitate ce se intinde pe luni de zile, ci se strica dupa un timp scurt.
  • In general, contin mai putin de 5-6 ingrediente.
  • Nu contin ingrediente pe care nu le poti recunoaste sau nu le poti pronunta.
  • Nu contin zahar in primele trei ingrediente trecute pe eticheta.
  • Nu te fac sa te simti balonat sau suprasaturat.
  • Te satisfac doar cat sa nu-ti mai fie foame dupa ce le mananci.

Meniu pentru 7 zile

LUNI

Mic dejun: Quinoa cu fructe Clean & Lean (reteta pe slabsaugras.ro)

Pranz: O salata cu fasole, spanac si piept de curcan la gratar

Cina: File de peste slab la gratar cu 2 linguri de piure de cartofi dulci

MARTI

Mic dejun: Oua umplute cu ciuperci la gratar si rosii

Pranz: Salata de pui cu rucola, spanac si seminte de pin cu ulei de masline si otet balsamic

Cina: Carne de vita cu broccoli si ulei de cocos la tigaie

MIERCURI

Mic dejun: Peste afumat, omleta si ardei gras cu o felie de paine cu secara

Pranz: Salata rece cu carne de miel, rosii si avocado

Cina: Pui la gratar cu sparanghel la aburi cu sos salsa

JOI

Mic dejun: Un iaurt natural cu diferite tipuri de nuci si fructe de padure

Pranz: Salata Clean & Lean cu somon afumat (reteta pe slabsaugras.ro)

Cina: Piept de pui cu morcovi la cuptor si 2 linguri de spanac fiert

VINERI

Mic dejun: Somon afumat cu ½ avocado si 2 oua umplute

Pranz: Salata cu quinoa si ardei gras cu mix de seminte si nuci

Cina: Peste slab la cuptor cu chili, lamaie si usturoi

SAMBATA

Mic dejun: Omleta cu somon afumat, ceapa si feta

Pranz: Pui la gratar cu chili, usturoi si broccoli

Cina: Risotto cu dovlecel, nuci si branza de capra

DUMINICA

Mic dejun: Quinoa cu fructe Clean & Lean (reteta pe www.slabsaugras.ro)

Pranz: Friptura de miel cu piure de mazare

Cina: File de peste slab cu sparanghel, lamaie si bucatele mici de ghimbir

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu