Dieta bogata in fibre: meniu frantuzesc pentru 2 saptamani (partea II)

Timp estimat de citire4 minute, 9 secunde

Iata si continuarea articolului de prezentare a dietei bogate in fibre a celebrului dietetician Jean-Michel Cohen. Dieta bogata in fibre te ajura sa pierzi in greutate, sa-ti detoxifici organismul si sa  ai o sanatate mai buna.

Meniul pentru a doua saptamana de dieta

Pentru a asigura eficienta dietei, in aceasta a doua saptamana dr. Cohen propune o crestere a aportului de fibre. Mai exact, vom continua sa consumam fructe si legume crude si gatite la fiecare masa, uneori cu doua tipuri de cruditati odata. De asemenea, vor avea parte de produse cerealiere integrale in fiecare zi.

Ziua 1

Mic dejun: cafea, ceai sau infuzie de plante fara zahar, 30 g de paine integrala, 10 g de unt, 100 g de branzica de vaci cu 0% grasimi, 150 ml de suc de fructe proaspat stors.

Pranz: morcovi dati pe razatoare cu piept de pui si prune uscate, germeni de soia trasi la tigaie in coriandru si cu 60 g de creveti, 100 g de orez basmati, 1 iaurt natural cu 0% grasime.

Cina: 1 ceasca suc de rosii, 1 portie mica de costita de porc la gratar cu salvie, varza inabusita in supa de pui degresata, 20 g de branza Emmentaler, 15 g de paine integrala, 2 caise gratinate cu 1 lingurita de miere.

Ziua 2

Mic dejun: cafea, ceai sau infuzie de plante fara zahar, 30 g de paine de secara, 10 g de unt, 1 iaurt natural cu 0% grasime, 250 de g de capsune.

Pranz: 1/2 avocado cu suc de lamaie, 125 g de file de somon la gratar cu sos de soia, spanac la abur cu ghimbir si 100 g de naut fiert, 2 bucatele de branzica „Petitsuisse” cu 0% grasime, 100 g de fructe din compot fara zahar adaugat.

Cina: sparanghel cu sos sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de nuca), 2 oua fierte moi, ratatouille gratinat cu 30 g de mozzarella, 1 portocala rosie sau o jumatate dintr-un grepfrut rosu mai mare, 15 g de paine sau 1 cracker.

Ziua 3

Mic dejun: cafea, ceai sau infuzie de plante fara zahar, terci de ovaz cu stafide.

Pranz: 1 anghinare preparata la abur cu sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de masline), 150 g de friptura de vita cu 1 lingurita de mustar, morcovi dati pe razatoare cu chimen, 30 g de branza Coulommiers, 15 g de paine su 1 cracker, 120 g de cirese proaspete.

Cina: salata verde tocata cu sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de canola), 150 g de piept de pui la gratar cu ceapa, dovlecei gratinati cu chimen, 100 g de orez brun, un iaurt mic cu 0% grasime, 2 prune preparate la abur sau din compot.

Ziua 4

Micul dejun: cafea, ceai sau infuzie de plante fara zahar, 30 g de paine de secara, 1 lingura de gem, 100 g de branza de vaci cu 0% grasime, 15 g de migdale crude.

Pranz: salata de varza alba tocata cu rosii taiate cubulete, 40 g de mozzarella si sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de floarea-soarelui), 100 g de friptura slaba de miel, fasole galbena pastai preparata la abur cu patrunjel, 15 g de paine secara, 100 g de fructe litchi din conserva, scurse de sirop.

Cina: un castravete mare feliat cu frunze de menta si sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de canola), 150 g de cotlet de curcan la gratar, fenicul preparat la abur cu sos de rosii si busuioc, 125 g de cartofi fierti, 1 iaurt mic cu 0% grasime + 125 g de zmeura proaspata + 15 g smochine uscate.

Ziua 5

Mic dejun: cafea, ceai sau infuzie de plante fara zahar, 40 g de fulgi de ovaz, 150 ml de lapte degresat, 1 grepfrut.

Pranz: anghinare cu sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de canola), 125 g de muschi de porc la gratar, piure de broccoli, 1 iaurt mic cu 0% grasime, 120 g de cirese.

Cina: salata mediteraneana, 15 g de bagheta sau 1 cracker, 1 mar copt cu vanilie.

Ziua 6

Mic dejun: cafea, ceai sau infuzie de plante fara zahar, 30 g de paine de secara, 1 lingura de gem, 150 ml de lapte degresat, 15 g alune crude.

Pranz: sfecla fierta taiata cubulete cu busuioc si sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de nuci), 1 chiftea din carne tocata de vita cu 5% grasime la gratar si o lingurita de ketchup, morcovi taiat cuburi cu cimbru, 30 g de branza Coulommiers, 1/2 mango, 15 g de paine din faina integrala.

Cina: amestec de germeni proaspeti cu sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de canola), 180 g de file de cod la cuptor, dovlecei sotati cu chimen, 100 g de orez brun, 1 iaurt mic cu 0% grasime,  250 g de pepene verde.

Ziua 7

Mic dejun: cafea, ceai sau infuzie de plante fara zahar, 30 g de paine integrala, 10 g de unt, 2 nepoți elvețieni Natura 0% grasimi, 30 g de caise uscate.

Pranz: salata de varza rosie cu sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de masline), 20 g de branza Emmentaler, vinete la gratar, 125 g de cartofi copti, 100 g de pipota de pasara degresata, 100 g fructe din compot fara adaos de zahar.

Cina: salata de praz, rosii, castraveti si 125 g de ton din conserva cu sos vinaigrette (1 lingurita de ulei de nuci), 2 nepoți elvețieni Natura 0% grasimi, 1 piersica, 15 g paine din faina integrala. 

Sfat: Mesteca bine, ca sa digeri mai bine! Lasa tacamul jos intre imbucaturi si mesteca indelung. Bucura-te in liniste de fiecare masa, pentru a te putea concentra asupra senzatiilor.

Sursa: www.santemagazine.fr

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu