Dieta antistres te ajuta sa castigi lupta cu stresul si kilogramele

Timp estimat de citire2 minute, 20 secunde

Ritmul hiper-alert al vietii moderne nu mai este un mister pentru nimeni. Aglomeratia din trafic, deadline-urile de la serviciu, neajunsurile sau frustrarile sunt cauze continue de stres, carora le poti gasi o rezolvare sau pe care le poti anihila prin mancare. Mai bine incearca propunerile noastre!

Afla in ce consta dieta antistres si ce strategii te ajuta sa scapi de stres intr-un mod sanatos!

Oricand esti stresat, mancatul te ajuta sa te simti mai bine. O cutie de inghetata iti calmeaza emotiile dupa o cearta, iar un meniu supradimensionat de la fast food pare singura solutie dupa o zi de cosmar. Dar, dupa ce mananci, te simti vinovat, iar kilogramele acumulate in timp, pe fond nervos, nu te fac deloc sa te simti mai bine. Esti intr-un cerc vicios. Dar iata cum poti adopta dieta antistres, ce te ajuta sa te mentii in forma si sa fii mai calm!

Ce legatura exista intre stres si alimentatie?

Evenimentele stresante, fie ele importante sau doar cotidiene, duc la cresterea nivelului de cortizol. Cortizolul sau hormonul stresului este responsabil de poftele alimentare, iar un studiu realizat de Universitatea din California arata ca, la femei, aceste pofte se indreapta catre carbohidrati si, in special, dulciuri. Dar, cu cat mananci mai multi carbohidrati, cu atat te simti mai putin bine.

Cand mananci prea multi carbohidrati, cortizolul iti face si mai multe probleme, declansand crearea unei enzime in celulele grase (converteste cortizonul in cortizol). Celulele viscerale de grasime (cele din abdomen, din jurul organelor vitale) au mai multe astfel de enzime decat celulele de grasime subcutanate. De aceea, stresul duce la acumularea grasimii in zona abdomenului, in special la femei. Cu cat esti mai stresata, cu atat ai un risc mai mare de obezitate abdominala.

De aceea, este important sa-ti mentii greutatea sub control cu ajutorul unor alimente ce actioneaza pozitiv asupra stresului si te fac sa te simti cu adevarat mai bine, fara sa te ingrasi!

Alimente delicioase care combat stresul

Oricand te simti coplesit si simti nevoia sa dai “iama” in primul fast food care iti iese in cale, opreste-te un pic si consulta lista de alimente de mai jos. Toate au efect pozitiv asupra starii tale de spirit, nu ingrasa si poti manca si o portie supradimensionata!

  • Sparanghel: este bogat in acid folic, ce te mentine calm si relaxat.
  • Avocado: fruct foarte bogat in vitamine (in special complexul B), minerale, antioxidanti si grasimi sanatoase.
  • Fructe de padure: sunt alimentele cu una dintre cele mai mari doze de antocianina, un antioxidant recunoscut pentru efectul pozitiv asupra functiilor cognitive.
  • Ceai de musetel: un studiu de la Universitatea din Pennsylvania arata ca ceaiul de musetel contribuie la combaterea simptomelor de anxietate.
  • Nuci: bogate in acizi grasi Omega 3 si alti polifenoli cu rol antioxidant, nucile contribuie la sanatatea creierului si combat pierderea memoriei.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate