Cum sa slabesti stand acasa

Timp estimat de citire4 minute, 36 secunde

Timpul nu mai are de mult rabdare cu noi si, desi cu totii avem la dispozitie 24 de ore pe care sa le fructificam asa cum dorim, parca nu intelegi cum pot altii sa faca atat de multe in fiecare zi, in timp ce tu nu reusesti sa-ti manageriezi orarul si ai impresia ca nu ai timp de nimic, dupa munca. Abia daca mai apuci sa faci cumparaturi si sa gatesti ceva, dar sa mai ajungi si la sala, dupa tot programul tau aglomerat?

Ce-i drept, inscrierea la niste clase de fitness sau aerobic nu iti vor manca doar timpul efectiv pe care il petreci facand exercitii. Mai trebuie luat in calcul drumul pana acolo, minutele petrecute in vestiar inainte si dupa antrenament, dusul, asteptarea sa inceapa clasa sau sa se elibereze aparatul de fitness. Asa ca poti ajunge sa mai consumi cel putin doua ore in total din timpul tau liber, care si asa este prea putin.

Dar cine a spus ca trebuie sa mergi la sala ca sa iti pastrezi sau tonifici silueta? Apartamentul tau se poate transforma in cateva secunde in sala ta preferata de sport. Nu ai nevoie de aparate speciale, poti lucra cu greutatea propriului corp. Singurele lucruri de care ai nevoie sunt un izopren sau o patura pe care sa iti poti face exercitiile, un echipament lejer de antrenament si putina bunavointa. Poti incepe chiar astazi sa iti lucrezi muschii, ca sa te simti bine in pielea ta si sa imparti energie pozitiva si celor din jurul tau.

Dupa ce ai luat decizia sa faci putin sport zilnic sau de cate ori simti nevoia, sari in echipamentul sportiv si incepe sa faci urmatoarele exercitii. Nu uita ca e importanta calitatea, nu cantitatea, asa ca nu te grabi sa le executi, ci simte fiecare muschi cum lucreaza si vei vedea rezultate imediate. Esti gata de miscare? 1, 2, 3, si!

Incepe cu incalzirea

Niciodata nu sari peste aceasta parte esentiala a antrenamentului, chiar daca faci sport de mult timp. Incalzirea muschilor si a articulatiilor te va scapa de entorse, intinderi sau alte urmari periculoase ale presiunii asupra corpului tau. Incepe cu bratele si fa rotiri inainte si inapoi, cate opt pe fiecare brat, incet si complet. Dupa ce ai incalzit umerii, treci la coate, strangand bratele la piept si apoi tragandu-le spre exterior, tot de cate opt ori. Roteste incheietura mainilor inspre interiorul si exteriorul corpului.

Coboara catre mijloc. E foarte important sa nu uiti de coloana cand te apuci de sport, pentru ca e cea care va resimti cel mai puternic aceste exercitii. Cu picioarele drepte si usor departate, apleaca-te cu varful degetelor de la maini spre cele de la picioare. Nu forta, ci lasa corpul sa lucreze in ritmul lui. Simte cum intreg spatele se intinde si devine mai flexibil.

Am ajuns la picioare. Cateva genuflexiuni usoare, eventual din mers, vor fi de ajuns pentru a-ti incalzi muschii membrelor inferioare. O genuflexiune corecta este cea care iti permite sa vezi varful picioarelor atunci cand o executi. Acum esti gata sa incepi antrenamentul!

Sarituri

Sunt cele mai usor de executat exercitii care iti angreneaza tot corpul. Pentru ca fac parte din categoria aerobic, te vor ajuta foarte mult sa scapi de surplusul de grasime si sa lucrezi simultan bratele, abdomenul, muschii fesieri si picioarele. Din pozitia dreapta cu picioarele departate, incepe sa sari, facand din maini si picioare forma X. Continua sa sari pentru cel putin 45 de secunde, apoi fa pauza de 30 de secunde si continua. Executa minimum 4 repetari.

Flotari

Si acest exercitiu te va ajuta sa incordezi aproape toti muschii, daca gasesti pozitia corecta de executare. Asaza-te pe izopren in palme sau in coate, facand din restul corpului un unghi ascutit, sustinand picioarele in degete. Nu ridica si nu cobori foarte mult bazinul, ci mentine-l in continuarea spatelui. Incearca sa apropii cat poti pieptul de sol, fara a relaxa vreun muschi. In scurt timp vei simti cum lucreaza puternic abdomenul si bratele. Cand obosesti, nu te lasa cu totul in jos, ci mentine corpul in pozitie de planking, adica ramai in pozitia de flotare nemiscat. Acest tip de exercitiu te va ajuta sa iti tonifici rapid muschii.

Abdomene

Aici ai o multime de variante de executare, de la clasica miscare de ridicare a partii de sus a corpului de la sol spre genunchi, pana la ridicarea picioarelor din pozitia suspendat. Poti gasi online mai multe sugestii de cum poti lucra intens abdomenul. Important este sa tii minte ca nu poti arata dupa o zi de sport ca un model, ci e nevoie de luni sau chiar ani de miscare. Asa ca nu exagera cu un numar prea mare de repetari, pentru ca te poti trezi a doua zi cu o febra musculara cumplita sau poti invata muschiul cu prea mult efort, si atunci vei fi nevoit sa maresti cu mult numarul de repetari, iar tu vei fi nemultumit de rezultate.

Dans

Atat de placut, acest tip de efort fizic iti va elibera in corp o energie fantastica si il vei face cu mare drag. E simplu! Da drumul in casti sau la boxe la muzica ta preferata si danseaza liber, pana cand obosesti. Vei reusi sa consumi o gramada de calorii, insa nu vei simti ca o povara acest tip de miscare.

Sportul nu trebuie facut cat mai des pentru a atinge standardele impuse de modele, ci pentru sanatatea organismului. Cu ajutorul exercitiilor, ne punem sangele in miscare si astfel corpul va fi ferit de raceli sau boli, iar noi ne vom simti minunat in fiecare zi!

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu