Cum să pui pe jar extra-caloriile – 10 moduri simple

Timp estimat de citire5 minute, 39 secunde

Fie că-ți dorești să reduci din colăceii care-ți sufocă talia, fie că, pur și simplu, vrei să te menții în formă, trebuie să țintești inversarea sau, cel puțin, egalizarea raportului dintre aportul și consumul energetic. Sună complicat? De fapt, nu e deloc așa!

Pentru a-ți contura frumos silueta și a ține la distanță kilogramele în plus nu e nevoie mereu de schimbări drastice și eforturi colosale. Trebuie doar să încerci să arzi un pic mai multe calorii, zi de zi. Vestea bună este că poți face asta, fără să-ți dai viața peste cap. Avem și câteva sugestii în acest sens, ușor de pus în aplicare.

Gătește zi de zi

Pe lângă faptul că-ți permite să faci economii considerabile și să controlezi mai bine ceea ce pui în farfurie, gătitul în casă contribuie la realizarea echilibrului caloric, atât de important pentru menținerea siluetei. Petrecând 40 de minute tocând, feliind, sotând, iar apoi curățând suprafața de lucru, vei arde un plus de 128 de calorii înainte de a te bucura de masa ta sănătoasă.

Dansează prin casă

Creează-ți un playlist cu melodii ritmate și lasă-ți corpul să se exprime liber prin mișcare. Cu cât mai exploziv cu atât mai bine. Atât pentru fizic, cât și pentru psihic! Concret, o repriză de 20 de minute de descătușare prin dans te va binedispune instantaneu și te va scuti de o încărcătură de peste 100 de calorii.

Dă cu aspiratorul

Pentru a face dispărute alte 100 de calorii, pornește aspiratorul pentru 35 de minute și scoate praful din covoare, fotolii și canapele. Concentrează-te pe mișcări și, atunci când împingi aspiratorul, străduiește-te să angajezi întreaga musculatură a trunchiului. În felul acesta vei avea parte de un super antrenament funcțional și, în plus, îți vei spori arderile.

Fă-ți baia lună

Chiar dacă nu-i o treabă prea plăcută, curățarea băii n-ar mai trebui amânată și nici lăsată pe mâna altcuiva. Dincolo de motivele evidente legate de igienă și sănătate, mai prezintă o bilă albă: e bun consumator de calorii. Frecând chiuveta, cada sau cabina de duș timp de 25 de minute, vei spune adio murdăriei, dar și la cel puțin 107 calorii.

Citește o carte

Cufundă-te într-un fotoliu și lasă-te acaparat/ă de o lectură excelentă, așa cum ar fi un roman de aventuri, o biografie ficționalizată sau o carte antrenantă despre alergare – „Drumul către Sparta” de Dean Karnazes, „Ultramaratonistul” de același autor, „Născuți pentru a alerga” de Cristopher McDougal și „27 de pași” de Tibi Ușeriu sunt doar câteva dintre titlurile indicate în acest sens. Orice ai alege, cert este că după aproximativ o oră de relaxare cu cartea în mână vei contoriza cu până 100 de calorii mai puțin.

Redecorează casa

Rezervă-ți o jumătate de oră pentru a schimba locul tablourilor sau fotografiilor expuse pe pereți ori pentru a muta diversele obiecte de decorațiune dintr-o parte în alta. Nu doar că-i vei oferi rapid un aer proaspăt casei, dar vei arde și circa 107 calorii în tot acest proces. Dacă vrei să-ți explorezi mai mult latura creativă, poți încerca să vopsești cu liniatură și diverse culori unul dintre pereți sau, dacă nu ai suficient curaj, poți picta pe o pânză mai mare. Efectul va fi oarecum similar: dând cu pensula, vei arde în jur de 120 de calorii în decurs de 35 de minute.

Profită de faptul că telefonia-i mobilă și fă un pact cu tine însăți/însuți ca, de fiecare dată când te sună cineva sau ai de dat un telefon, să vorbești, mergând de colo-colo. Patru conversații de câte 10 minute te vor elibera 100 de calorii.

Ridică-te mai des pe scaun

Dacă faci parte dintre multele victime ale sedentarismului specific muncii de birou, propune-ți să stai în picioare minimum 40 de minute din timpul petrecut la job. În felul acesta, îi vei face un mare bine sistemului circulator și, la final de zi, vei ieși în minus cu mai bine de 100 de calorii. Cum poți face asta? Folosește orice ocazie pentru a te ridica de pe scaun și a face câțiva pași. De exemplu, în loc să suni sau să trimiți e-mailuri colegilor, mergi în departamentul lor ca să discuți direct.

Ia cu asalt scările

Știm că ai auzit asta de nenumărate ori, însă dintr-un motiv bine întemeiat: folosirea scărilor în locul liftului este una dintre cele mai simple și lipsite de transpirație modalități de a arde calorii. Urcatul și coborâtul treptelor timp de 15 minute (adică doar trei curse a câte 5 minute) conduce la arderea a 116 calorii. Mai mult decât atât, conform cercetătorilor, mersul pe scări energizează mai eficient decât cafeaua.

Optează întotdeauna pentru scări în locul liftului și vei avea un randament mai bun la locul de muncă. Oamenii de știință de la Universitatea din Georgia au stabilit că persoanele care au mers în sus și în jos pe scări timp de 10 minute s-au descurcat mult mai bine la testele de atenție și concentrare decât cele care au băut cafea sau au luat un placebo. 

Culege roadele antrenamentelor

Studiile de specialitate demonstrează că fiecare kilogram de masă musculară te poate ajuta să arzi o cantitate suplimentară de 30-50 de calorii pe zi în stare de repaus. Așadar, asigură-te că încorporezi exerciții cu greutăți în rutina de antrenament pentru a-ți dezvolta musculatura. Reprezintă o garanție că ulterior vei arde calorii în plus, doar stând!

Cară coșul de cumpărături

Când mergi la supermarket, ia un coș în loc de cărucior și te vei despărți lejer de 100 de calorii la finalul unei sesiuni de shopping de o jumătate de oră. Totodată, s-ar putea să cheltuiești mai puțin, deoarece vei fi mai predispus/ă să te rezumi la a pune în coș doar produsele de care chiar ai nevoie.

Ori de câte ori mergi la toaletă sau să-ți iei un pahar cu apă, o cafea ori o cană cu ceai,  fă o tură suplimentară în jurul biroului înainte de a intra și a te așeza din nou în fața calculatorului pentru a-ți relua treburile. Vei cumula astfel niște pași în plus.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate