Cele mai importante reguli la aerobic

Timp estimat de citire1 minut, 45 secunde

Fie ca esti incepator sau avansat, pentru a avea o ora de aerobic „reusita”, trebuie sa ai in vedere cateva reguli esentiale. Respectandu-le, vei obtine rezultate vizibile mai repede si nu vei mai avea senzatia ca te obosesti fara rost. 

Mananca inainte de sport, si nu dupa
Daca alegi sa practici o forma de aerobic, ai grija la urmatoarele:
– inainte cu cel putin 30-45 de minute de inceperea orei de aerobic, sa existe o masa cu un continut ridicat de proteine;
– imediat dupa ora de aerobic este recomandat sa nu mananci, ci sa astepti aproximativ 90 de minute, deoarece organismul continua sa consume calorii si dupa incetarea efortului;
– evita dulciurile, fast-food-ul, prajelile, produsele de patiserie, painea (eventual, limiteaza-i cantitatea, de la 2 pana la 4 felii/zi);
– nu consuma sucuri carbogazoase dulci.

Hidrateaza-te in timpul efortului
Recomandarea clasica de a consuma 2 litri de apa pe zi ramane in picioare, iar in timpul efortului aerob, intr-o ora, ar trebui sa consumi aproximativ 500 ml de apa. Bea cu inghitituri mici, pentru a nu crea senzatia de balonare.

Echipament sportiv lejer
Hainele cu care te imbraci atunci cand faci sport sunt foarte importante atat pentru starea ta de bine, cat si pentru a-ti favoriza performantele. Recomand tinutele lejere din bumbac – pantaloni scurti, colanti si tricou, bustiera etc. Nu sunt recomandate hainele foarte stramte si nici costumele speciale pentru transpirat. Imbracandu-te prea gros pentru a transpira, nu vei reusi decat sa iti provoci o „sufocare” in timpul efortului si sa te deshidratezi. Transpiratia in sine nu ajuta la slabit, conteaza doar numarul caloriilor pe care le arzi. Recomand, de asemenea, o incaltaminte sport de buna calitate – adidasi cu talpa de spuma. Aceasta talpa preia din socurile miscarilor si protejeaza articulatiile si coloana vertebrala.

Aminteste-ti!
– Nu face niciodata miscare pe stomacul gol, ia o gustare cu cel putin 45 de minute inainte;
– Imbraca-te adecvat, lejer si ia cu tine un prosop si o sticla cu apa;
– Vino cu 5-10 minute in sala inaintea inceperii orei de aerobic.

Iulian Dinu
Instructor fitness, aerobic, personal trainer
www.iuliandinu.ro
Tel.: 0720.239.389

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu