Ce trebuie sa stii despre regimul hiperproteic

Timp estimat de citire2 minute, 39 secunde

Principiul regimului hiperproteic se bazeaza pe consumul strict al alimentelor bogate in proteine si evitarea celor cu un continut crescut de carbohidrati. In acest fel, organismul primeste o cantitate minima de zaharuri, lucru ce inhiba secretia de insulina (hormon ce contribuie la formarea si depunerea tesutului adipos).

Avand un nivel scazut de insulina pe o perioada mai lunga de timp, organismul va reusi sa arda in mod eficient grasimea, rezultatul fiind o scadere in greutate si o dezvoltare armonioasa a musculaturii (prin consumului proteic ridicat).

Alimente permise

De baza in acest regim sunt alimentele cu un continut ridicat in proteine cu valoare biologica mare dintre care amintim: carnea (pui, curcan, vita, peste), produsele lactate cu un continut scazut de grasime (lapte, branza, iaurt, chiar si branza tofu) si ouale. Este preferabil sa se evite consumul de alimente hiperproteice grase, ca mezelurile, carnatii, carnea de porc grasa, laptele si branza cu un continut crescut de grasime care ingreuneaza procesul de slabire. Chiar si asa, nu va inchipuiti ca pe parcursul acestui regim va sunt interzise cu desavarsire fructele si legumele. Este clar ca organismul are nevoie de vitamine si minerale, lucru ce permite consumul in cadrul dietei hiperproteice a fructelor si legumelor cu un continut mai scazut de carbohidrati, dintre care amintim: avocado, pepenele galben, grapefrutul, lamaia, rosiile, ciupercile, telina, castravetii, zucchini, broccoli si vinetele.

Cele 3 faze ale dietei hiperproteice

Regimul bazat pe alimente hiperproteince se  va derula pe parcursul a 4 saptamani. In acest interval se pot pierde pana la 10 kg.

●Faza activa: este primordiala in derularea acestui regim, fiind insa si cea mai dificila etapa deoarece impune consumul doar a alimentelor pe baza de proteine. In acest fel se vor epuiza rezervele de zahar din organism, incepand procesul de slabire. Din fericire senzatia de foame nu va fi un impediment in urmarea acestei diete deoarece proteinele sunt suficient de satioase. Aceasta etapa nu trebuie sa depaseasca mai mult de 5-7 zile.

Faza de reintroducere: se refera la o incorporare in cadrul alimentatiei hiperpoteice a legumelor si fructelor (de preferat cu un continut scazut in zaharuri). De-a lungul unei saptamani este permisa zilnic o masa completa care sa contina o friptura (la gratar sau cuptor) langa care sa existe o garnitura pe baza de legume fierte. De asemenea, in cadrul acestei faze  este permis consumul de fibre (de preferat sub forma de cereale integrale la micul dejun). Reintroducerea se face treptat, fara insa a intelege prin aceasta unda verde pentru dulciuri, paine, paste, orez si alte alimente care sa dauneze siluetei. Nu uitati ca si in faza de reintroducere tot proteinele sunt cele care trebuie sa fie majoritare in alimentatie.

Faza de stabilizare: incepe in momentul in care faza de reintroducere a luat sfarsit. Aceasta etapa se refera practic la echilibrarea principiilor nutritive in alimentatie (proteine, zaharuri si grasimi) pentru a mentine astfel pe termen lung rezultatele obtinute prin celelalte doua etape.

Cine nu trebuie sa urmeze un regim hiperproteic?

Femeile gravide si cele care alapteaza, varstnicii cu probleme renale si cardiace, copiii care sunt in perioada de crestere, persoanele cu diabet zaharat tip 1 sau 2 (creierul consuma glucide) si cei care sufera de probleme hepatice.

Dr. Alin Popescu

www.dralinpopescu.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu