Ce mananca longevivii? Legatura dintre alimentatie si speranta de viata

Timp estimat de citire2 minute, 16 secunde

Sa ajungi, sanatos, la o varsta inaintata tine de atat de multi factori incat e greu de crezut ca cineva iti poate oferi reteta perfecta. E nevoie de gene bune, de o alimentatie potrivita, de un stil de viata sanatos, acces facil la servicii medicale de calitate si, evident, mult noroc. Conform statisticilor, asiaticii sunt cei mai longevivi oameni din lume, insa exista si in Europa tari in care speranta de viata trece de 80 de ani.

Un raport realizat de Forumul Economic Mondial, in care au fost analizate 144 de tari, arata ca Romania se afla pe locul 62 privind speranta de viata (74,6 ani). Hong Kong, cu o speranta de viata de 83,5 ani, Japonia si Italia ocupa primele locuri, urmate de Islanda, Elvetia, Franta, Spania.

Raportul legume/carne: 3 la 1

Asiaticii au o alimentatie bogata in legume, peste, orez, nuci, seminte si consuma foarte putina carne rosie. Mananca moderat, portiile lor fiind mai mici decat ale europenilor si se opresc inainte de a avea senzatia de ”burta plina”, ceea ce face ca digestia sa fie mai usoara. Tot pentru o digestie corecta, dar si pentru aportul de vitamine, asiaticii consuma supe in care au fiert foarte multe legume. Consumul de carne este net inferior celui de legume, raportul fiind cam de 3 la 1 in favoarea legumelor, iar pestele este prima optiune cand vine vorba de carne. Mersul pe jos si antrenamentele specifice culturii asiatice sunt o alta componenta esentiala a lonmgevitatii.

Un studiu realizat de Universitatea Harvard arata ca inlocuirea unei mese de carne rosie cu nuci sau legume poate reduce cu 8- 17% riscul de mortalitate.

Exemplul tarilor mediteraneene

 Un studiu realizat de Universitatea Harvard in 2017, in urma monitorizarii a 74.000 de adulti pe o perioada de 24 de ani, arata ca speranta de viata creste daca, timp de 12 ani, iti imbunatatesti obiceiurile alimentare. Profesorul Frank Hu de la Harvard sustine ca obiceiuri alimentare sanatoase pot fi adaptate in functie de preferinte, de cultura din care face parte individul si de starea lui de sanatate. Alimentele care s-a dovedit ca imbunatatesc semnificativ starea de sanatate sunt cerealele integrale, fructele, legumele si pestele.

 Dieta mediteraneana, asociata si ea cu longevitatea, confirma din plin concluziile studiului facut la Harvard. Iar daca regimul alimentar asiatic e mai greu de adaptat vietii din Romania, cel al tarilor mediteraneene ne este chiar la indemana. In esenta, este vorba despre consumul de cereale integrale, multe fructe si legume, lapte, parmezan, mult peste si condimente sau ierburi aromatice din belsug. La toate acestea trebuie adaugat consumul de ulei de masline de buna calitate.

Coreea de Sud va deveni prima tara care va atinge o speranta de viata de 90 de ani, Alimentatia coreenilor este bogata in fibre, in mancaruri fermentate, care scad colesterolul si reduc riscul de a dezvolta cancer.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate