Ce beneficii iti aduce inotul?

Timp estimat de citire3 minute, 13 secunde

Ai nenumarate motive sa iti doresti sa inoti cat mai mult vara aceasta. Ca sa te convingi, iata cateva dintre avantajele de care se bucura cei care se simt ca pestele in apa.

Afla ce beneficii iti aduce inotul si de ce e bine sa inoti cat mai mult vara asta!

Este relaxant, faci suficienta miscare incat sa echivaleze cu alte sporturi de vara si ai parte de distractie pe cinste daca mergi sa inoti cu prietenii ori cu familia. Inotul prezinta o multime de avantaje si nu impune limita de varsta, ba din contra, este recomandat chiar de la nastere, stiut fiind ca bebelusii se nasc stiind deja sa inoate, dar isi pierd aceasta abilitate daca nu si-o exerseaza.

Arde caloriile

Atunci cand inotam ardem in jur de 650 de calorii intr-o ora. In functie de intensitatea cu care ne miscam, precum si de stilul de inot adoptat, se pot arde mai putine sau mai multe calorii. Comparativ cu alte sporturi, s-a demonstrat ca la inot ardem 89% din caloriile pe care le-am consuma alergand si 97% din caloriile pe care le-am consuma daca am merge pe bicicleta. In doar o jumatate de ora petrecuta in apa iti tonifici toata musculatura si iti antrenezi inima sa ramana sanatoasa. Mai mult, inotul iti pune in miscare articulatiile fara sa le supuna la presiune fiindca intreaga ta greutate este preluata de apa. Faptul ca apa preia greutatea corpului recomanda aceasta activitate fizica si gravidelor, care mai ales in ultima parte a sarcinii nu mai pot face alte tipuri de sport. Un alt beneficiu este acela ca miscarea in apa faciliteaza digestia si alunga insomniile.

Te scapa de dureri

Daca ai dureri de spate, inotul poate fi cea mai potrivita terapie. Pentru ca apa iti sustine greutatea si musculatura lucreza fara efotul de a sutine scheletul, prin urmare, se obtine antrenamentul muschilor, fara presiuni asupra zonelor dureroase. Acest lucru relaxeaza si favorizeaza vindecarea atunci cand durerile de spate sunt urmarea unor leziuni.

Daca durerea de spate este generata de curburi nefiresti ale coloanei, cel mai indicat este sa inoti pe spate. In acest fel folosesti din plin muschii spatelui, obligandu-i sa corecteze pozitia coloanei. Pentru ca inotul da rezultate foarte bune nu doar in afectiunile coloanei, ci si in recuperarea medicala dupa accidente ortopedice si dupa paralizii produse de atacuri cerebrale, in occident, multe clinici au amenajat bazine speciale de inot destinate pacientilor.

Iti creste rezistenta la efort

Inotul iti creste anduranta, iar acest lucru este dovedit de un studiu care a demonstrat ca dupa 12 saptamani de inot, capacitatea noastra de a consuma oxigen se imbunatateste cu 10%. La acest lucru se adauga faptul ca si performanta muschiului cardiac este mai buna cu 18%, potrivit aceluiasi studiu. Masa musculara creste datorita inotului si dupa opt saptamani de inot, s-a observat o crestere cu 23% a dimensiunii tricepsilor, muschi localizati in spatele bratelor, mai greu de lucrat prin alte sporturi. Chiar si in cazul in are vei petrece timp limitat la inot, vei simti efectele pozitive: un tonus muscular mai bun, o mai buna coordonare a miscarilor si mai multa vitalitate.

Iti modeleaza silueta

Inotul nu te ajuta doar sa dai jos kilograme in plus, ci iti si modeleaza silueta. Asta inseamna ca, daca practici in mod consecvent acest sport iti poti schimba conformatia corpului asa cum iti doresti. Pentru eficienta maxima exista chiar si metode speciale destinate remodelarii corporale in apa care poarta diverse nume: aqua aerobic, aqua fitness etc. Toate aceste metode isi propun sa te ajute sa slabesti si sa-ti modelezi silueta oferindu-ti si posibilitatea de a face antrenament fizic sustinut in apa. Avantajele sunt comune cu cele ale inotului: iti antrenezi toate grupele de muschi, imbunatatesti activitatea plamanilor si inimii., faci miscare fara sa lezezi articulatiile si tendoanele, obtii stimularea circulatiei sanguine si limfatice si poti sa practici aceste exercitii chiar si atunci cand te recuperezi dupa accidente.

Livia Lucan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu