Bunatati la gratar cu putine calorii

Timp estimat de citire2 minute, 25 secunde

Incepe sezonul iesirilor la iarba verde… Voie buna din plin, relaxare pe masura, dar si nenumarate tentatii pentru papilele gustative, doldora de calorii. Iti venim degraba in ajutor cu alternative savuroase, ca sa aduni doar amintiri frumoase, nu si depuneri adipoase, in urma picnicurilor.

Se prepara usor, sunt foarte gustoase si cu silueta prietenoase. Retetele pe care ti le propunem spre delectare contin ingrediente simple si sanatoase, iar ceea ce este cu adevarat important de retinut este ca au pana in 300 de calorii. Asadar, sa sfaraie gratarele!

Frigarui de legume

72 Kcal/portie

Ingrediente pentru o persoana: 60 g de rosii, 60 g de dovlecei, 60 g ciuperci, 60 g de fenicul, ½ lingurita de ulei de masline, plante aromatice, sare, piper proaspat rasnit.

Mod de preparare:

  1. Spala legumele si taie-le: rosiile si ciupercile in patru, dovleceii (fara a le indeparta coaja) rondele, iar bulbul de fenicul in cuburi mici.
  2. Stropeste legumele cu ulei de masline, presara sare si piper dupa gust, iar la final tavaleste-le prin plante aromatice.
  3. Monteaza frigaruile, alternand bucatile de legume si gateste-le pe gratarul incins, timp de 10-15 minute.

Frigarui de pui si ananas

278 Kcal/portie

Ingrediente necesare pentru o persoana: 100 g piept de pui, ½ de ardei rosu, 100 g de ananas proaspat, 1 ceapa mica, 1 lingurita de miere lichida, 1 lingurita de ulei de masline, 1 varf de cutit de turmeric, sare, piper proaspat rasnit.

Mod de preparare:

  1. Intr-un castron mai mare, pune mierea, uleiul, turmericul, sarea si piperul, apoi adauga pieptul de pui taiat cuburi mari si amesteca bine. Acopera vasul si lasa carnea la marinat intr-un loc racoros, pentru cel putin doua ore.
  2. Curata ceapa si taie-o in patru; ardeiul si ananasul se taie in bucati potrivite, in functie de dimensiunea cuburilor de carne.
  3. Monteaza frigaruile, alternand bucati de piept de pui, ardei, ceapa si ananas. Pune-le pe gratarul incins si frige-le, intorcandu-le de pe o parte pe alta, pana cand carnea capata o nuanta aurie.

Cod cu portocala en papillote

187 Kcal/portie

Ingrediente necesare pentru o persoana: 1 file de cod (aproximativ 150 g), 1 portocala de dimensiuni medii, 1 morcov, 1 catel de usturoi, frunze proaspete de coriandru, sare, piper proaspat rasnit.

Mod de preparare:

  1. Curata de coaja si da pe razatoare morcovul; curata si toaca marunt usturoiul; clateste frunzele de coriandru si stoarce sucul portocalei.
  2. Pe foaie mare de pergament sau pe o folie de aluminiu, pune jumatate din morcovul ras, asaza fileul de peste deasupra si condimenteaza cu usturoi, sare si piper; acopera cu morcovul ramas si stropeste din abundenta cu sucul de portocala. La final, adauga frunzele de coriandru si impacheteaza totul, sigiland bine marginile hartiei sau foliei.
  3. Pune pachetelul cu peste pe gratarul incins, timp de 10-15 minute. Serveste pestele cald, direct din pachetel, pentru a savura sucul si buchetul de arome.

NB:  Daca alegi sa gatesti in hartie de pergament, aceasta isi va schimba culoarea sau chiar se va parli la suprafata. Atat timp cat sucul preparatului este in siguranta, nu-ti face griji.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Articole recomandate

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate