Arde grasimea cu ajutorul exercitiilor fizice – intrebari frecvente

Timp estimat de citire4 minute, 34 secunde

Obezitatea a devenit o problema ingrijoratoare din cauza cresterii numarului de persoane afectate, fiind extrem de raspandita atat printre adulti, cat si in randul copiilor. Cauza principala la momentul acual pare sa fie alimentatia fast-food atat de agreata mai ales de tineri.

In aceste conditii, adesea se presupune ca regimul alimentar este rezolvarea acestei probleme, cand de fapt solutia, atat pe termen lung, cat si scurt sta in asocierea unei diete echilibrate cu o activitate fizica regulata. In cele ce urmeaza, va propun o serie de intrebari si raspunsuri pentru a sublinia importanta si ajutorul de netagaduit pe care il are activitatea fizica in lupta cu kilogramele in plus.

Care este cea mai buna perioada din zi pentru a face miscare (si pentru a arde cele mai multe calorii)?

Aceasta este o chestiune cat se poate de personala. Suntem diferiti si avem programe diferite, astfel incat perioada optima pentru a efectua o activitate fizica nu este aceeasi. Ceea ce este cu adevarat important este stabilirea unei rutine zilnice in care sa incorporezi efectuarea exercitiilor fizice. Mersul la sala de sport sau alergatul de dimineata au avantajul de a oferi un tonus bun, atat din punct de vedere fizic cat si psihic pentru intreaga zi. Pe de alta parte, antrenamentul de seara ajuta la arderea caloriilor in plus si la indepartarea stresului si a grijilor acumulate peste zi. Cu alte cuvinte, atata timp cat facem sport intr-o maniera sustinuta se vor arde calorii indiferent daca optam pentru antrenamentul de dimineata sau de seara.

Cat de des trebuie sa facem sport pentru a arde grasimea in exces?

Atat nutritionistii, cat si antrenorii de fitness au ajuns la aceeasi concluzie: 2,5 ore de activitate fizica saptamanala sunt suficiente pentru a asigura o scadere ponderala armonioasa, cu pastrarea  greutatii optime pe termen lung. Lasand la o parte efectul benefic pe care il au asupra siluetei cele 2,5 ore de sport pe saptamana, acestea ajuta organismul sa se pastreze sanatos, avand efecte pozitive asupra sistemului cardiovascular si respirator. Persoanele incepatoare  este bine sa nu se forteze, astfel 30 de minute/zi de 2 ori pe saptamana fiind suficiente urmand ca in functie de gradul de antrenament sa creasca progresiv numarul de ore petrecute in sala de sport.

• Cate calorii se ard in functie de fiecare activitate fizica?

Caloriile arse in timpul unui exercitiu fizic si, implicit, scaderea in greutate depind de intensitatea efortului depus si de durata efectiva a exercitiului. In tabelul urmator va vom prezenta numarul de calorii arse in 30 de minute, pentru fiecare activitate fizica atat in cazul femeilor, cat si al barbatilor. Gradul de intensitate al eforului este moderat.

 

 

      Tip activitate fizica

             30 minute

Barbati

Calorii arse

 Femei

 Calorii arse

               Aerobic

                        230

                  200

        Mers cu bicicleta

                        340

                  280              

              Drumetie

                        240

                  200

               Alergat

                        400

                  340

                  Inot

                        240

                  200

             Mers pe jos

                        160

                  130

                 Tenis

                        280

                  230

          Bodybuilding

                        180

                  150

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu