Vrei sa slabesti? Fa sport cu 15 minute inainte de masa!

Timp estimat de citire2 minute, 27 secunde

Ca efectuarea exercitiilor fizice are un rol esential in lupta cu kilogramele in plus nu mai pune nimeni la indoiala. Tocmai de aceea, miscarea este recomandata cu titlu obligatoriu atunci cand se pune problema scaderii in greutate. Si nu numai tipul activitatii sportive conteaza, ci mai ales momentul practicarii acesteia. Conform unui studiu de ultima ora, executate la timpul potrivit, exercitiile au un efect sporit!

Stim cu totii ca pentru a da jos kilogramele in exces trebuie sa te misti mai mult si sa mananci mai putin. Usor de zis, dar mai greu de pus in aplicare atunci cand iei loc la masa, iar stomacul iti „maraie” si papilele gustative sunt mai mult decat nerabdatoare. Ei bine, un nou studiu canadian, demn de toata increderea, ofera o solutie eficienta in ceea ce priveste reducerea aportului alimentar, fara pic de frustrare.

Cu 11% mai putine calorii absorbite

Cercetarea condusa de un grup de specialisti ai Departamentul de Kinesiologie din cadrul Universitatii din Montreal confirma efectul pozitiv al exercitiilor fizice asupra siluetei si pune accent pe importanta momentului in care sunt efectuate acestea. Oamenii de stiinta au demonstrat ca, atunci cand e facuta cu 15 minute inainte de masa, miscarea are un impact benefic mult mai mare decat in cazul in care e realizata la o distanta mai mare de consumul alimentar. Mai exact, ei au stabilit ca exersarea cu un sfert de ora inainte de momentul mesei duce la o reducere cu 23% a consumului de grasimi, dar si cu 11% a absorbtiei de calorii.

Schimbarea unui simplu obicei

Pentru acest studiu, cercetatorii au recrutat 12 persoane cu o greutate normala, cu varste cuprinse intre 15 si 20 de ani, pe care le-au rugat sa alerge pe banda timp de 30 de minute inainte de a se aseza la masa. In prima zi a testului, sesiunea de alergat s-a incheiat cu 15 minute inainte de pranz, iar in a doua – cu 2 ore. De fiecare data, masa a fost bogata, compusa din alimente obisnuite unei diete variate, astfel ca participantii la studiu au putut sa manance ce si cat au vrut. In mod surprinzator, rezultatele au aratat ca, in prima zi, subiectii au optat pentru alimente mai putin grase si s-au saturat mai repede, absorbind, in medie, cu 154 mai putine calorii decat in ziua urmatoare.

„Studiul nostru arata ca putem reduce aportul caloric si pierde kilogramele nedorite prin schimbarea unui simplu obicei: este suficient sa modificam ora la care facem exercitiile fizice”, a comentat profesorul Marie-Eve Mathieu, autorul principal al cercetarii.

Sportul struneste hormonul foamei

Rezultatul experimentului se explica, printre altele, prin faptul ca exercitiul fizic diminueaza producerea hormonului secretat de stomac, numit grelina acilata, al carui rol este acela de a informa creierul cand organismul are nevoie de hrana. Drept urmare, atunci cand masa e luata la scurt timp dupa antrenament, efectul sportului asupra hormonului foamei este inca activ, ceea ce inseamna un apetit potolit si un consum redus de mancare.

Sursa: www.femmeactuelle.fr

 

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate