Vitamina D3 Forte

Timp estimat de citire3 minute, 49 secunde

Aceasta vitamina esentiala pentru organismul tau se regaseste in foarte putine alimente, asa ca este probabil sa nu iti iei cantitatea necesara de vitamina D din dieta zilnica. Organismul tau sintetizeaza singur vitamina D atunci cand te expui suficient la soare, insa ce ne facem in sezonul rece?

Expunerea la soare este o metoda usoara si eficienta pentru cei mai multi dintre noi pentru a ajuta organismul sa produca vitamina D. Dar este necesar sa ne expunem constant si fara protectie solara, ceea ce poate cauza arsuri solare. Vitamina D este stocata in depozitele de grasime in timpul perioadelor insorite, iar apoi este eliberata in organism. Totusi, statisticile arata ca deficitul de vitamina D este mai comun decat ne-am imagina, pentru ca majoritatea oamenilor petrec mai mult timp in interior decat afara, chiar si vara.

Cine este predispus la deficitul de vitamina D?

Exista cateva categorii de persoane care ar trebui sa primeasca mai multa vitamina D prin alimentatie sau suplimente alimentare, intrucat sunt predispuse deficitului. Iata despre cine este vorba:

  • Bebelusii hraniti prin alaptare, pentru ca laptele uman nu este o sursa buna de vitamina D. Este necesar un supliment de 400 UI de vitamina D pe zi.
  • Seniorii – organismul lor nu mai produce la fel de multa vitamina D, chiar daca se expun suficient la soare, din cauza ca rinichii nu mai au aceeasi eficienta in convertirea vitaminei D in forma activa (din depozitele de grasime).
  • Persoanele cu pielea inchisa la culoare – pielea maslinie produce mai greu vitamina D in urma expunerii la soare.
  • Obezii, din cauza grasimii excesive din organism, ce impiedica vitamina D sa ajunga eficient in circulatia sangelui.
  • Persoanele care nu expun suficient la soare, cum ar fi persoanele cu munca sedentara de birou, cele imobilizate sau cele care, din motive religioase sau altele, poarta haine ce le acopera intreg corpul (conform American Journal of Clinical Nutrition).
  • Persoanele cu anumite afectiuni, precum boala Crohn, fibroza chistica sau boala celiaca. Vitamina D are nevoie de o cantitate precisa de grasime pentru a fi absorbita, iar aceste afectiuni impiedica organismul sa actioneze corespunzator in privinta grasimii.

Vitamina D previne rahitismul la copii, osteoporoza si chiar… te poata ajuta sa slabesti

Vitamina D joaca un rol major in absorbtia de calciu a organismului tau, asa ca, daca iei suplimente de calciu sau incerci sa-ti imbunatatesti meniul cu mai multe alimente bogate in calciu, este important sa ai si un aport suplimentar de vitamina D. Corpul tau are nevoie de aceasta vitamina si pentru dezvoltarea osoasa, iar un deficit face ca oasele sa se subtieze si sa aiba un risc crescut de fracturare. Alaturi de calciu, vitamina D previne aparitia osteoporozei la seniori, dar si rahitismul, in cazul copiilor.

Vitamina D3 este cea mai eficienta pentru organismul uman si poti obtine o cantitate optima daca te expui zilnic la soare, fara protectie solara, timp de 10-15 minute sau prin intermediul unui supliment alimentar. Noi iti recomandam Vitamina D3 Forte de la Naturalis, disponibil exclusiv in farmaciile Catena. 

O alta proprietate interesanta a vitaminei D a fost descoperita in urma unui studiu realizat la Universitatea Minnesota. Cercetatorii americani sustin ca un nivel optim de vitamina D in organism la inceputul unei diete de slabit te ajuta sa ai succes in lupta cu kilogramele in plus, sugerand ca vitamina D poate sa joace un rol in procesul de slabire. In plus, vitamina D este un reglator al sistemului imunitar si ajuta atat la fixarea calciului in organism, cat si la absorbtia fosforului, minerale esentiale pentru sanatatea ta.

Vitamina D iti aduce si alte beneficii, pentru sanatatea ta:

  • Risc mai mic de a suferi de cancer, in comparatie cu persoanele care au un nivel scazut de vitamina D, conform unui studiu realizat de Cancer Treatment Centers of America.
  • Recuperare rapida in urma tuberculozei, conform unui studiu publicat in septembrie 2012 in Proceeding of the National Academy of Sciences.
  • Risc mai scazut de a suferi un infarct, conform unui studiu de la Spitalul Universitar din Copenhaga, ale carui rezultate au fost facute publice in septembrie 2012.
  • Reduce riscul de a suferi de artroza reumatoida, in cazul femeilor, conform unui studiu realizat de o echipa de medici condusi de dr. Kenneth Saag (Universitatea din Alabama).

Alimente care contin vitamina D

In mod natural, vitamina D se gaseste in cantitati mici in anumite alimente, insa poti gasi si alimente cu adaos de vitamina D. Alimentele care contin cele mai mari cantitati de vitamina D sunt tipurile de peste gras (somon, ton, peste-spada, macrou). Apoi urmeaza alte surse de vitamina D, precum ficatul de vita, branza si galbenusul de ou.

Raluca Baciu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu