Uita de excesele de Sarbatori si recapata-ti silueta!

Timp estimat de citire2 minute, 47 secunde

Daca te-ai bucurat din plin in perioada Sarbatorilor de preparatele traditionale din carne, cozonac si de miscare ai cam uitat, a venit momentul sa-ti reamintesti de silueta.
Chiar daca in lunile de iarna se pot gasi motive sa o neglijezi in continuare – salatele sunt rare si scumpe, vremea provoaca depresie pe care o tratezi cu ciocolata – o cura este bine-venita si posibila, fara sa iti ruinezi finantele sau moralul.



Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa-ti creezi dieta personalizata… de recuperare.

Aminteste-ti sa te hidratezi!
Minimum 2 litri de apa pe zi sunt strict necesari, iar un pahar mare de apa plata, baut inainte de pranz, poate taia partial pofta de mancare, pentru ca da o senzatie de plenitudine. Tot inainte cu cateva minute de masa este bine sa rontai cateva alune, 2-3 nuci sau cateva boabe de fistic. Acestea contin grasimi sanatoase, fibre si diminueaza apetitul.
Daca iti plac bauturile racoritoare, stoarce jumatate de lamaie sau de grepfrut intr-unul din paharele cu apa baute in cursul zilei. Pe langa aroma si gustul agreabil al citricelor, vei beneficia de aportul de vitamine si minerale atat de folositoare in sezonul rece.

Mananca putin si des!
Este un indemn pe care multi il cunosc dar putini il aplica. Dupa abundenta alimentara din vacanta de Craciun, cea mai mare greseala este sa te infometezi. In schimb, este indicat sa mananci portii mici, la intervale reduse de timp. Incearca sa renunti la farfuriile obisnuite si foloseste unele de mai mici dimensiuni. In felul acesta vei avea senzatia ca mananci o farfurie plina cu mancare… si chiar asta se va intampla, doar ca in valoare absoluta volumul alimentar va fi redus.

Apeleaza la un supliment alimentar!
Pe piata exista „substitute de masa”, concentrate proteice, mineralo-vitaminice, care au si fibre si care pot fi consumate in locul uneia dintre mesele principale. Satura si corecteaza eventualele deficite nutritionale care insotesc frecvent curele de slabire.

Evita complet mancarea fast-food si snacksurile!
Ele nu sunt sanatoase in nicio circumstanta, dar devin complet interzise in perioada de „recuperare” consecutiva festinurilor de Craciun si Anul Nou. Gandeste-te ca un burger mare are tot atatea calorii ca un pranz obisnuit, dar nu da nici pe departe o senzatie durabila de satietate. Este cu mult mai bine si mai sanatos sa il inlocuiesti cu o supa limpede de legume, urmata de un piept de pui la gratar cu salata de varza rosie sau cu o garnitura de varza de Bruxelles. In felul acesta vei avea voie si 1-2 cubulete de ciocolata amaruie la desert, ca sa iti aduci aminte cu moderatie de torturile cu ciocolata devorate in timpul vacantei. Iar in loc de snacksuri hipercalorice este recomandat sa rontaim cateva feliute de mandarina, un cornison murat, cativa fulgi de cereale integrale sau un pumn de pop-corn pregatit in casa, traditional, fara adaos de grasime.

Lasa lenea deoparte! 
Incepi (sau continua) sa faci exercitii fizice. Daca preferi sporturile de iarna, este momentul sa-ti „faci norma” de schiat sau patinat. Dar trebuie tinut minte ca nu ajunge sa mergi la schi in weekend… si atat, pentru a contabiliza necesarul de efort fizic saptamanal. Este important ca zilnic sa exersezi, in asa fel incat metabolismul sa se adapteze ritmului respectiv de activitate si sa arda grasimile excedentare acumulate anterior.
Succes!
 

Dr. Corina-Aurelia Zugravu
Specialist igiena alimentatiei si nutritie
dr_corinazugravu@gmx.net


Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu