Top 10 surse de Omega 3

Timp estimat de citire1 minut, 39 secunde

Acizii grasi Omega 3 sunt unele dintre cele mai cunoscute substante antioxidante, asa ca din ce in ce mai multi nutritionisti recomanda consumul de Omega 3, fie sub forma de suplimente alimentare, fie prin intermediul unei alimentatii foarte nutritive.

Dar de ce este Omega 3 un nume atat de vehiculat in ultimul timp? Virtutile acizilor grasi Omega 3 au inceput sa fie descoperite si recomandate la scara larga, devenind un subiect fierbinte inca din 1995, cand dr. Joseph Hibbeln a demonstrat ca aceasta substanta joaca un rol esential in combaterea mai multor tipuri de episoade depresive, inclusiv a celor postnatale.

Pe langa beneficiile pe care le aduc sistemului nervos, acizii Omega 3 intretin buna sanatate a sistemului cardiovascular, sustin digestia, protejeaza tegumentul si contribuie la tratarea diferitelor boli de piele (acnee, imbatranire prematura, psoriazis) si se spune ca ar ajuta in prevenirea aparitiei unor tipuri de cancer (de san si de colon).

Daca vrei sa iti “aprovizionezi” organismul cu Omega 3 in mod natural si nu vrei sa adaugi dietei tale suplimente alimentare, iti prezentam cele mai importante 10 surse de acizi grasi de origine vegetala sau animala, benefice pentru intreg organismul tau!

Tot ce ai de facut este sa le incluzi in meniul tau si sa iti folosesti creativitatea pentru a consuma una dintre ele – cu placere, zi de zi:

 

1. Seminte de in – bogate in acizi grasi Omega 3

Cantitate: 2 lingurite

Cantitate de Omega 3 continuta: 3,51 g

Calorii: 95

 

2. Nuci – surse de Omega 3

Cantitate: 30 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 2,27 g

Calorii: 163

 

3. Somon

Cantitate: 110 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 2,09 g

Calorii: 261

 

4. Sardine

Cantitate: o conserva de 70 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 1,36 g

Calorii: 191

 

5. Soia

Cantitate: 220 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 1,03 g

Calorii: 297

 

6. Creveti

Cantitate: 110 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 0,37 g

Calorii: 112,3

 

7. Tofu

Cantitate: 115 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 0,36 g

Calorii: 86

 

8. Dorada

Cantitate: 115 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 0,36 g

Calorii: 142

 

9. Scoici

Cantitate: 115 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 0,35 g

Calorii: 151

 

10. Dovlecel

Cantitate: 200 g

Cantitate de Omega 3 continuta: 0,34 g

Calorii: 80

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu