Terapii naturale pentru ingrasat

Timp estimat de citire2 minute, 54 secunde

Daca pierderea catorva kilograme reprezinta o problema cu care multe persoane s-au confruntat cel putin o data in viata, sunt si oameni pentru care cateva kilograme in plus reprezinta o nazuinta de multe ori greu de atins deoarece organismul elimina surplusul mult mai usor decat reuseste sa-l asimileze.

Starea ponderala deficitara poate fi cauzata de afectiuni cronice digestive, de existenta unor focare infectioase cronice, de tuberculoza, de hipertiroidie, de anemie, de cancer si de inca multe alte cauze. Exista si cauze exogene, respectiv consumul de droguri sau medicamente psihotrope care determina in timp scaderea in greutate, diminuarea capacitatii fizice si psihice. De asemenea, starile conflictuale prelungite, stresul, starile depresive se asociaza cu scaderea poftei de mancare si pierderea in greutate.

Alimentatia naturala – un aliat de nadejde

Dincolo de consultul medical obligatoriu si de stabilirea unei conduite terapeutice adecvate, o  alimentatie naturala poate interveni eficient in restabilirea normala a greutatii corporale. Trebuie sa tii cont ca o dieta pentru ingrasare trebuie inceputa prin evaluarea exacta a cantitatii de calorii si proteine necesare organismului. Regimul alimentar trebuie deci sa includa fructe si legume (mere dulci, banane, avocado, coacaze, caise, pere, pepene galben, smochine, stafide, nuci si alune turcesti), paste fainoase, paine integrala, branzeturi grase; fasole boabe, cartofi, carne rosie si peste, masline; lactate; oua;  germeni de grau, miere de albine, sucuri naturale. De multe ori e necesar si un aport suplimentar de proteine, vitamine si minerale.

Plante pentru slabuti

Datorita continutului lor bogat in substante active energizante, vitamine, saruri minerale si oligoelemente, fitoterapia recomanda urmatoarele specii medicinale, cu proprietati stimulative ale poftei de mancare si ale unei bune digestii si cu proprietati tonice generale: frunzele de nuc, troscotul, rizomii de pir, cimbrul, scortisoara; plantele tonic-amare (sub forma de pulberi, ceaiuri, tincturi, siropuri sau vinuri medicinale), administrate obligatoriu cu circa o jumatate de ora inainte de mesele principale; tintaura, pelinul, angelica, sunatoarea, coada-soricelului, cicoarea; fructele de maces si catina; toate acestea se pot consuma sub forma de infuzii sau decocturi, pe care le poti indulci cu miere de albine.

Cateva remedii utile

  • Silurul – se consuma zilnic cate un varf de cutit din pulberea rezultata prin macinarea plantei uscate, recoltata in timpul infloririi depline;
  • Patrunjelul – se iau zilnic, in mai multe reprize cate doua varfuri de cutit de fructe macinate sau se face un decoct din seminte si radacini din care se beau doua cesti pe zi;
  • Tinctura de hrean – gratie compozitiei sale (protide, saruri minereale de Na, K, Ca, P, Fe, vitamina A, B1, B2, C), are rol antianemic si stimulent nutritiv. Stimuleza digestia datorita enzimelor pe care le contine hreanul si uleiului volatil responsabil pentru gustul picant al acestei legume. Se iau 20-30 picaturi de 2-3 ori/zi, diluate in apa sau ceai. De asemenea se recomanda un amestec de hrean ras cu putin zahar sau miere. Din acest amestec se ia cate o lingurita de trei ori pe zi, cu 15 minute inainte de masa. Cura nu trebuie sa dureze mai mult de o luna, pentru ca hreanul poate deveni iritant pentru stomac.
  • Ghimbirul – are actiune vitaminizanta si de stimulare a apetitului, influentand benefic activitatea gastrica.
  • Capsulele cu ulei esential de tarhon – recomandate pentru a stimula cresterea si reglarea apetitului alimentar, datorita proprietatilor antispastice si calmante asupra musculaturii netede din structura organelor interne.

Nu uita: obiectivul tau nu este acumularea de grasime, ci definirea masei musculare, de aceea sunt benefice inotul, mersul pe jos sau cu bicicleta, gimnastica zilnica, masajele generale.

Dr. Ruxandra Constantina
Medic specialist MF
Comp. Apifitoterapie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu