Super- alimentatie pentru studenti: 5 reguli esentiale

Timp estimat de citire2 minute, 54 secunde

Cand esti student, treci printr-o multime de schimbari, mai ales daca pleci din casa parinteasca si ajungi la camin sau in gazda, intr-un oras mare. In valtoarea de evenimente, noutati, cursuri si examene, ce importanta mai acorzi alimentatiei? Organizeaza-ti viata si invata sa mananci sanatos!

Specialistii de la Universitatea din Leeds au pus la dispozitia proaspetilor studenti un ghid de nutritie, tocmai pentru a evita problemele de sanatate cu care se confrunta multi tineri, de la lipsa de energie pana la constipatie si, in final, obezitate. A manca sanatos si echilibrat este, pana la urma, o parte esentiala a unui stil de viata sanatos si performant.

 

1. Uita de fast-food

Multi studenti cad in capcana meniurilor ieftine, cumparate din comoditate de la cel mai apropiat fast-food, ceea ce duce, printre altele, la pierderea capacitatii de concentrare si la ingrasare. Alimentele de tip fast-food contin putini nutrienti esentiali si, in plus, sunt adevarate bombe de calorii, grasimi si zaharuri, extrem de periculoase pentru sanatatea inimii tale.

 

2. Bea multa apa

Intre orele de curs, studiu, distractii si, poate, un job, cine isi mai aduce aminte sa bea cel putin 1,5 litri de apa pe zi? Chiar daca simti nevoia sa bei cola sau alte bauturi carbogazoase sau energizante, apa este must-have pentru buna functionare a organismului tau. Daca te simti adesea lipsit de vlaga, este foarte posibil sa fii pur si simplu deshidratat, asa ca asigura-te ca ai mereu la tine o sticla de apa plata.

 

3. Mananca fructe in fiecare zi

Fructele proaspete nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic! Spre exemplu, bananele sunt o sursa grozava de potasiu si vitamina B6, esentiale in functionarea sistemului nervos, chiar si in perioadele de stres maxim. Merele contin fibre si vitamina C, deci sunt excelente pentru digestie, iar fructele de padure iti mentin o imunitate de nota 10, datorita antioxidantilor pe care ii contin. Orice fruct constituie o gustare rapida intre cursuri si poate inlocui cu brio merdeneaua cumparata de la coltul strazii.

 

4. Ia un mic dejun consistent

Nicio masa a zilei nu este la fel de importanta precum micul dejun, care te infuzeaza cu energie pentru toata ziua si iti accelereaza metabolismul, deci vei arde si mai multe calorii facand activitatile tale obisnuite. Un mic dejun consistent poate insemna un bol de cereale integrale cu lapte sau iaurt degresat, plus un pahar cu suc natural de portocale. Carbohidratii complecsi, precum cerealele integrale, ajuta organismul sa secrete serotonina, iar tu te vei simti energic toata ziua.

 

5. Fa-ti plinul de magneziu

Poate ca ultimul lucru la care te gandesti cand esti in sesiune este sa mananci echilibrat, insa adevarul este ca tocmai in acele perioade ai nevoie de vitamine si minerale, pe care le poti lua fie din suplimente alimentare, fie dintr-o hrana variata. Daca alegi a doua varianta, asigura-te ca din frigider nu-ti lipsesc legumele! Dintre acestea, spanacul este bogat in magneziu, fiind un aliment recomandat in perioadele de stres; carenta de magneziu se manifesta prin stari de oboseala si dureri de cap si, adesea, isi face simtita prezenta atunci cand esti stresat. Alte alimente foarte bogate in magneziu sunt semintele de dovleac (consuma-le crude, pentru a nu ingera mai multe calorii decat ai nevoie!), migdalele si fasolea.

 

Un studiu realizat in aceasta vara de Universitatea din Oregon arata ca studentii au obiceiuri alimentare extrem de nocive si mananca foarte putine fructe si legume, iar 30% dintre caloriile pe care le ingereaza zilnic provin din alimente bogate in grasimi saturate, periculoase pentru organism.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu