Slabeste rapid cu dieta Sonoma

Timp estimat de citire3 minute, 50 secunde

Dieta Sonoma , bazata pe cartea cu acelasi titlu scrisa de medicul nutritionist Connie Guttersen, aduce in prim plan principiile de alimentatie mediteraneene, combinate cu un stil de viata sanatos si obiceiul de a manca incet, savurand fiecare bucatica de hrana. Autoarea ne promite o slabire de durata cu aceasta dieta, intrucat ne vom schimba complet stilul de a manca!

Dieta Sonoma are 3 valuri, cum le numeste autoarea, sau faze: faza de inductie, in care poti slabi rapid in 10 zile, faza de slabire lenta si faza de mentinere, pe care o poti adopta pentru toata viata. Dr. Connie Guttersen iti recomanda ca, inainte de incepe dieta Sonoma sa iti dedici o zi – Ziua 0 – in care sa te hotarasti sa slabesti si sa iti gasesti motivatia de a-ti schimba radical viata, renuntand la obiceiurile alimentare nesanatoase si adoptand un stil de trai echilibrat.

Faza 1 a dietei Sonoma, slabire in 10 zile

Primele 10 zile ale dietei duc la o slabire mai rapida, care o sa te motiveze sa mananci sanatos si in cea de-a doua faza a dietei. Trebuie sa eviti sa consumi o intreaga lista de alimente si sa iti bazezi meniul zilnic pe legume, proteine si putine cereale, aceasta dieta fiind foarte saraca in carbohidrati. In prima faza, nu ai voie sa consumi deloc fructe, ceea ce poate fi un inconvenient.

In dieta Sonoma, mesele se impart in 3 pe zi, plus o gustare daca faci efort fizic:

Mic dejun: 25% cereale, plus 75% proteine SAU 50% lactate plus 50% cereale
Pranz: 40% proteine plus 60% legume din lista de alimente recomandate
Cina: 30% proteine plus 20% cereale plus 50% legume din lista de alimente recomandate
Gustare: o leguma, o jumatate de ceasca de branza slaba de vaci, 100 g hummus cu legume taiate marunt, o felie de paine integrala cu o lingura de unt de arahide, 50 g de piept de pui sau curcan la gratar sau fiert.

– Alimente interzise in prima faza a dietei Sonoma: zahar, paine (in afara de cea integrala), prajituri, biscuiti, saratele, bomboane, dulciuri ambalate, orez alb, cereale (in afara de cereale integrale), chips-uri, maioneza, sosuri grase pentru salate, ulei (in afara de ulei de masline extravirgin, ulei de migdale, ulei de canola), untura, bauturi carbogazoase, sucuri de fructe, gem, sirop, margarina, unt, branza grasa, crema de branza, inghetata, lapte (cu exceptia celui degresat), carne grasa, mezeluri, fructe.

– Alimente permise in prima faza, pe care sa le consumi cu moderatie: fasole, soia, carne de vita, oua, peste (cod, halibut, ton, somon, pastrav), carne de vanat, miel, unt de arahide (2 linguri), pui, porc, fructe de mare, branza degresata, lapte degresat (o cana la micul dejun), ovaz, bulgur, orez brun sau salbatic, quinoa, cereale integrale, ulei de masline (3 lingurite pe zi), migdale (11), alune (14), arahide.
 

– Alimente recomandate in prima faza a regimului Sonoma, pe care le poti consuma in cantitati nelimitate: sparanghel, combinatii de salate proaspete, muguri de bambus, ardei gras, fasole verde, broccoli, varza de Bruxelles, varza, conopida, telina, varza furajera, castraveti, vinete, fenicul, ceapa verde, praz, salata, ciuperci, ceapa, ridichi, mazare de zapada, spanac, germeni (de alfalfa, fasole, seminte de ridiche), nasturel, dovlecei, rosii, condimente si ierburi (busuioc, patrunjel, marar, oregano, piper, scortisoara, chilli), usturoi, ghimbir, suc de lamaie, mustar, vanilie, otet balsamic, apa.

Slabesti si te mentii in forma in fazele 2 si 3 ale dietei Sonoma

Dupa perioada de slabire rapida, urmatoarele faze ti se vor parea mai usoare. Conform autoarei acestei diete, dupa 10 zile de meniu sarac in carbohidrati, vei simti mai putin nevoia de a consuma zahar sau produse de patiserie.

Dieta Sonoma se bazeaza foarte mult pe fibrele alimentare din legume si cereale integrale, iar in cea de-a 2-a si a 3-a faza vei consuma alimente cu indice glicemic scazut, pentru un stil de viata sanatos, de prevenire a diabetului si a bolilor cardiovasculare.

Meniul este putin mai relaxat, in sensul ca poti adauga in dieta fructe, in special capsuni, afine si struguri, pe care Connie Gutterson le considera super alimente, grozave pentru sanatatea inimii. Poti consuma si un pahar de vin pe zi, asemenea persoanelor care traiesc in zona Mediteranei si savureaza un pahar de vin bun la cina, impreuna cu prietenii. Totul este sa mananci incet si sa te bucuri de masa!

Pe langa listele de alimente interzise, permise sau recomandate, care raman valabile si in urmatoarele faze, autoarea adauga o lista de fructe si legume pe care le poti consuma cu moderatie:

– Alimente permise in fazele 2 si 3, in cantitati mici (1 fruct, 1 leguma sau ½ ceasca): mere, caise, mure, afine, pepene galben, agrise, struguri, grapefruit, cirese amare, kiwi, lamai, lamai verzi, ananas, portocale, papaya, prune, pere, pomelo, zmeura, capsuni, pepene rosu, morcovi, castane, ardei iute, anghinare, dovleac.

 

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate