Slabeste mai usor! Trucuri simple

Timp estimat de citire2 minute, 21 secunde

Si eu, ca si multi dintre colegii mei, medici si ei, ne sfatuim adesea pacientii sa piarda cateva kilograme din cele pe care le au in exces. Si asta nu numai pentru ca in acest fel vor arata si se vor simti mai bine, dar si pentru ca supraponderalitatea si obezitatea sunt factori majori de risc pentru o multime de boli. De la articulatii, la inima si vezica biliara, intregul nostru corp este realmente „torturat” de excesul de tesut adipos. Dar o vorba veche spune ca de la teorie la practica este o cale foarte lunga.



Numai cine nu a incercat vreodata sa slabeasca poate considera ca acest lucru este usor. Iar de incercat, cred ca orice individ peste 30 de ani a facut-o macar o data in viata. Iata in continuare niste lucruri simple si deloc originale care, chiar daca nu vor face slabitul „floare la ureche”, macar vor reusi sa va usureze intr-o oarecare masura acest scop.

Stop senzatiei de foame!
Un mare dusman al curelor de slabire este senzatia de foame. Pentru a-i scadea amploarea si a va simti satui mai mult timp, trebuie sa mancati alimente bogate in fibre la fiecare masa. Este vorba de cereale integrale, legume, fructe si leguminoase. Sunt necesare cam trei portii de cereale integrale (100%) pe zi si 5-9 portii de legume si fructe. Va puteti prepara la fiecare masa de pranz, in acest sezon, o salata care are drept baza salata verde, la care adaugati ridichi, rosii, ceapa verde, castraveti in cantitate mare. Stropiti-o cu o vinegreta usoara, adaugati o branza degresata si o felie de paine neagra si foamea va disparea pana tarziu, dupa-amiaza. Dimineata nu sariti peste micul dejun! Obisnuiti-va sa beti un pahar de lapte cu fulgi integrali de ovaz, secara sau grau, indulcit cu cateva stafide sau o lingurita de miere. Iar seara, daca simtiti nevoia, mancati o supa de legume sau o portie mica de orez integral cu cascaval ras.

Pentru a controla senzatia de foame, mananca intre mese fructe (mere, portocale, grepfrut) si cate 2-3 portii mici de nuci, alune, fistic sau seminte.

Cateva reguli de baza:
– nu beti decat exceptional bauturi racoritoare cu zahar. Beti apa minerala in care sa adaugati felii de lime sau lamaie obisnuita;
– mancati foarte incet si acordati maxima atentie la ce mancati. Momentul mesei este „sfant”, chiar daca timpul dedicat ei este scurt.
– nu sariti peste mese. Daca o faceti, senzatia de foame, la masa succesiva celei pe care nu ati luat-o, va fi atat de intensa, incat veti manca mai mult decat aveti nevoie;
– adaugati legume proaspete taiate si la feluri de mancare unde traditional acestea nu se folosesc (orez, paste, mamaliguta);
– in fiecare zi, aproximati numarul caloriilor ingerate.
 

Dr. Corina-Aurelia Zugravu
Specialist igiena alimentatiei si nutritie
dr_corinazugravu@yahoo.com


Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu