Slabeste cu hrana raw vegan

Timp estimat de citire2 minute, 34 secunde

Raw vegan sau veganismul crud este o noua tendinta in alimentatia vegetariana, ce presupune consumul de alimente de origine vegetala si gatite fara foc. Adeptii acestui stil de alimentatie sustin ca se simt reintineriti, energici si mult mai supli, iar efectele asupra sanatatii, in general, sunt extrem de benefice.

Hrana procesata termic, la foc, abur sau prin orice alta metoda, isi pierde din proprietatile nutritive, de aceea veganii beneficiaza din plin de toate vitaminele si mineralele din legume, fructe si plante, consumandu-le ca atare. Felurile de mancare sunt, totusi, diversificate, astfel incat nu te plictisesti adoptand un astfel de regim.

Alimente permise, alimente interzise

Ca in orice regim vegan, sunt strict interzise alimentele de origine animala, precum laptele, ouale, carnea si branzeturile. In plus, nu sunt recomandate alimentele fierte, prajite, coapte sau preparate in orice fel din punct de vedere termic, chiar daca majoritatea consuma si astfel de alimente, insa tot vegetariene. Ce poti sa mananci, totusi?

Adeptii alimentatiei raw vegan consuma legume, fructe, seminte, cereale si, cu masura, uleiuri procesate la rece – rapita, in, susan, masline. Aceste alimente, cu exceptia uleiurilor, pot fi consumate ca atare sau combinate pentru a obtine feluri de mancare placute de intreaga familie, de la shake-uri proaspete pana la salate gustoase. Ceaiurile din plante, sucurile proaspat stoarse, din fructe, legume sau vlastari sunt bauturi favorite de catre vegani, intrucat in cadrul unei astfel de diete nu se consuma alcool si se cauta preparatele cat mai naturale.

Cat de mult poti slabi?

Renuntand treptat la cea mai mare parte din mancarea gatita, poti ajunge sa iti aduci organismul la greutatea optima si sa pierzi kilogramele in plus, insa acest lucru nu se datoreaza neaparat mancarii crude, cat aportului redus de calorii si faptului ca ajungi sa mananci mult mai putin. Cazul unei femei britanice care a slabit 80 de kilograme in doi ani dupa ce a adoptat o dieta raw vegan a facut inconjurul lumii si a transformat multe persoane in adepte ale acestui curent. Pe site-ul CNN.com, Angela Stokes marturiseste ca acest stil de viata i-a adus multe beneficii pe plan emotional, fizic si social si ca toate schimbarile au facut-o mai fericita decat a fost vreodata.

Majoritatea alimentelor consumate intr-o dieta vegetariana sunt sarace in grasimi si zaharuri, intrucat se incurajeaza un meniu bazat pe alimente proaspete, esente aromatice naturale, seminte de in, curmale deshidratate, stafide, seminte, alge, pudra de roscove – folosita in loc de cacao, pudra de roscove este hipocalorica si are mai putine grasimi.  

Ligia Pop, autoarea cartii Germeni si Vlastari – surse de sanatate si energie: „Daca reusim sa aducem un procent cat mai mare de alimente vegane, crude in meniul nostru, vom observa schimbari majore. Acest tip de alimentatie ne mentine tineri la corp si ageri la minte, plini de armonie si pace interioara, gata de a vedea viata in culori mai luminoase.”

Printre cele mai indragite preparate raw vegan se numara salata tabouleh – cu patrunjel si rosii, pasta de avocado si salata de cruditati, cu morcovi, telina, mar ras si zeama de lamaie.

 Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate