Ridicarea de greutati reduce drastic riscul de infarct

Timp estimat de citire1 minut, 43 secunde

Excelente pentru sculptarea siluetei, exercitiile cu greutati mentin in forma si inima! Cercetatorii de la Universitatea de Stat din Iowa, SUA, au descoperit ca ridicarea greutatilor pentru mai putin de o ora pe saptamana poate reduce riscul de infarct miocardic sau accident vascular cerebral cu 40 pana la 70%.

Oamenii de stiinta au analizat datele a aproape 13.000 de persoane colectate in cadrul unui studiu longitudinal privind impactul exercitiului fizic asupra sanatatii, in functie de trei criterii: evenimente cardiovasculare – infarct miocardic si accident vascular cerebral (AVC) –  care nu au dus la deces; toate evenimentele cardiovasculare, inclusiv cele care au condus la deces si orice tip de deces. Studiul lor a scos la iveala faptul ca antrenamenele de forta au asociat o reducere semnificativa a riscului pentru toate cele trei categorii. Ceea ce a constituit a adevarata surpriza a fost faptul ca beneficiile nu se obtin cu eforturi extrordinare.

„Oamenii tind sa creada ca trebuie sa petreaca la sala de forta o multime de timp; în realitate, doar doua seturi de exercitii la banca de forta care dureaza mai putin de 5 minute ar putea fi suficiente”, a declarat DC (Duck-chul) Lee, profesor asociat de kinesiologie la Universitatea de Stat din Iowa. El a precizat ca exersarea mai asidua, de peste o ora, nu a determinat niciun beneficiu suplimentar.

Alte avantaje ale antrenamentului de forta

O mare parte din cercetarile care au vizat efectele exercitiilor de anduranta s-au axat pe cele asupra sanatatii sistemului osos, functionalitatea fizica si calitatea vietii la adultii in varsta. Ei bine, folosind acelasi set de date, Lee si colegii sai au studiat relatia dintre exercitiile de rezistenta si diabet, dar si hipercolesterolemie. Rezultatele au aratat ca acest tip de efort fizic a redus riscul pentru ambele probleme de sanatate. Concret, mai putin de o ora de exercitiu de forta saptamanal (comparativ cu nici un exercitiu de rezistenta) a fost asociat cu un risc de 29% mai mic de a dezvolta sindrom metabolic, care expune la boli de inima, accident vascular cerebral si diabet. Riscul de hipercolesterolemie a fost cu 32% mai mic.

Sursa: www.sciencedaily.com

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate