Retete savuroase cu sparanghel

Timp estimat de citire1 minut, 39 secunde

Este unul dintre acele ingrediente pe care cu greu te incumeti sa le gatesti – pare inabordabil, rezervat mai degraba segmentului gourmet al gastronomiei. In realitate insa, sparanghelul nu e deloc pretentios si se prepara mai simplu decat iti poti imagina.

Aliment cu gust fin, apreciat si explorat in multe bucatarii ale lumii, sparanghelul este inca privit cu rezerve la noi. In mod cu totul regretabil, avand in vedere calitatile sale nutritionale deosebite, care-l recomanda in orice tip de dieta.

Putine calorii, multe beneficii

O portie de sparanghel (135 g) furnizeaza 3 g de proteine, 2,8 g de fibre, 2,5 g de carbohidrati, peste 53 mg de acizi grasi Omega-6 si circa 13 mg de acizi grasi Omega-3 – totul cu pretul a doar 27 de calorii. De asemenea, asigura o cantitate importanta din necesarul de micronutrienti esentiali: vitamina K (70% din doza zilnica recomandata), vitamina A (20%), acid folic (17%), fier (16%), vitamina C si cupru (13%), mangan (11%), potasiu si vitamina E (8%), fosfor (7%), magneziu si zinc (5%), o parte din complexul de vitamine B (sub 5%). Un alt motiv pentru care sparanghelul merita o sansa in plus de a ajunge in meniul tau este faptul ca reprezinta una dintre cele mai generoase surse de glutation, un puternic antioxidant si antiinflamator. Retetele pe care ti le propunem te vor convinge sa-l incerci.

Pachetele de sparanghel cu somon

Ingrediente pentru 4 persoane: 32 de fire de sparanghel, 8 fasii de somon afumat, 2 linguri de ulei de masline, o lingura cu varf de frunze proaspete de rozmarin tocate marunt, sare si piper proaspat macinat.

Mod de preparare:

  1. Preincalzeste cuptorul la 180ºC.
  2. Pe o tava tapetata cu hartie de copt, asaza firele de sparanghel spalate in apa rece si curatate in prealabil. Stropeste-le cu ulei de masline si presara rozmarin, sare si piper, dupa gust.
  3. Da tava la cuptor pentru circa 10 minute. E un timp suficient ca sparanghelul sa se caramelizeze usor pe margini.
  4. Scoate sparanghelul din cuptor si pune-l pe un platou sa se raceasca, apoi inveleste cate 4 fire in cate o fasie de somon. Preparatul se serveste la temperatura camerei, ca aperitiv.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu